Staranny montaż filtrów, ochroni Cię przed niemiłym zaskoczeniem !

15 listopada 2006, 0:00

Nastąpiła w końcu ta chwila; musimy wymienić w naszym pojeździe filtr paliwa.
Więc uwaga !!
Przy niefachowym montażu, obudowa filtra paliwa może zostać uszkodzona. Lecz negatywne skutki niefachowego montażu, odczujemy w pojeździe kilka miesięcy później !



Pamiętajmy, że wiele obudów filtrów paliwa MAHLE jest produkowanych ze stopów aluminium. Filtr paliwa jest zamocowany w pojeździe przy pomocy obejmy lub taśmy zaciskowej, wykonanych ze stali. Oba materiały, a więc aluminium i stal, nie mogą się stykać ze sobą, muszą być oddzielone od siebie elektrycznie, izolacją.
]1P[
W wypadku, gdy oba metale stykają się ze sobą i na dodatek dostanie się na nie, przewodząca elektryczność ciecz (elektrolit, np. słona woda z sezonie zimowym), dochodzi do korozji kontaktowej. Poprzez chemiczno-fizyczną reakcję w miejscach styku aluminium reaguje i jest przeżerane. W miejscu, gdzie aluminium „ rozpuści się”, filtr jest nieszczelny. Następnie, znajdujące się pod ciśnieniem paliwo wycieka na zewnątrz. Możemy zauważyć i poczuć je nosem pod pojazdem w formie kałuży.
Aby zagwarantować bezawaryjną pracę naszych filtrów, filtry paliwa MAHLE są powleczone folią, pełniącą zarówno funkcję izolacyjną, jak i ochronną

Czego należy przestrzegać przy wymianie filtra?


Przy montażu, należy obchodzić się bardzo starannie z nowym filtrem, a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach:


– Folia ochronna (zdjęcie 1) nie może być w żadnym wypadku uszkodzona, ani co gorsza usunięta z filtra !


– Śruba mocująca uchwytu filtra nie może być dociągnięta zbyt mocno, ponieważ w ten sposób folia ochronna może być łatwo uszkodzona.


– Śruba mocująca uchwytu filtra, nie może być także dociągnięta zbyt słabo. Jeżeli filtr paliwa będzie zamocowany zbyt luźno w uchwycie, folia ochronna znajdująca się na obudowie filtra, zostanie przetarta, w wyniku wibracji powstających podczas jazdy.


– Oczywiście mechanikowi nie może wyślizgnąć się z rąk podczas montażu śrubokręt, co także może spowodować uszkodzenie folii ochronnej.

]2L[

– Bardzo ważnym jest ostrożne i staranne podłączanie przewodów paliwowych. Poprzez przekręcanie filtra w uchwycie, folia ochronna może być niezauważenie przerwana i uszkodzona. Z tego też powodu, filtr paliwa przy mocowaniu przewodów paliwowych, należy przytrzymać nieruchomo w obejmie, drugą ręką (Zdjęcie 2)





]3P[
Przy połączeniach śrubowych przewodów paliwowych, należy zawsze używać drugiego klucza w celu zapobieżenia przekręceniu filtra (Zdjęcie 3)

Jeżeli folia ochronna filtra ulegnie uszkodzeniu producent zaleca montaż nowego, nieuszkodzonego filtra!


Tylko poprzez fachowy, bezbłędny montaż może być zagwarantowane bezawaryjne funkcjonowanie filtra paliwa MAHLE podczas jego okresu eksploatacji.


 










Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!