Systemy hamowania awaryjnego to jedne z najskuteczniejszych systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy samochodem. Dzięki kamerze stereo Boscha, po raz pierwszy, możliwe jest hamowanie awaryjne w oparciu o dane przez nią przesyłane. Zwykle niezbędny jest do tego czujnik radarowy lub kombinacja czujnika radarowego i czujnika wideo.
– „Kamera stereo firmy Bosch jako rozwiązanie z pojedynczym czujnikiem sprawia, że różne funkcje wspomagające kierowcę stają się dostępne we wszystkich klasach pojazdów” – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Bosch.
Land Rover oferuje kamerę stereo wraz z asystentem hamowania awaryjnego firmy Bosch w nowym modelu Discovery Sport jako wyposażenie seryjne. System powstaje w ścisłej współpracy z Land Rover.
Gdy kamera w samochodzie rozpozna pojazdy jadące z przodu jako przeszkodę, to uruchomi się system hamowania awaryjnego, który przygotowuje manewr hamowania. Jeżeli kierowca nie zareaguje na sygnały, system uruchamia pełne hamowanie.
Nowy model Land Rover Discovery Sport oferuje na bazie kamery stereo Bosch, oprócz systemu hamowania awaryjnego, także inne funkcje wspomagające kierowcę, które wykorzystują kamerę. Należy do nich na przykład system rozpoznawania znaków drogowych, który informuje stale kierowcę o aktualnie obowiązującym ograniczeniu prędkości. Inną funkcją jest ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu. Wibracjami na kole kierownicy informuje on kierowcę Discovery Sport o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu.
Za pomocą jasnych obiektywów i czujników obrazu, kamera stereo Bosch rejestruje poziome pole widzenia o kącie 50 stopni i oferuje ponad 50-metrowy zasięg pomiarów w technice 3D. Dzięki przestrzennemu wykrywaniu obiektów pozwala obliczyć na przykład odległość od pojazdu jadącego z przodu wyłącznie w oparciu o sygnały wideo. Oba bardzo czułe czujniki obrazu z rozpoznawaniem kolorów i matrycą CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) mają rozdzielczość 1280 na 960 pikseli. Ponadto są one zdolne do przetwarzania wysokich kontrastów. Zastosowany mikroprocesor o wysokiej mocy pozwala integrować dodatkowe programy pomiarowe i funkcje oraz reagować elastycznie na wymagania rynku.
Do istotnych zalet kamery stereo firmy Bosch należy jej kompaktowa budowa. Odstęp między optycznymi osiami obu obiektywów wynosi zaledwie dwanaście centymetrów. Jest to więc obecnie najmniejsza kamera stereo na rynku, przeznaczona do stosowania w motoryzacji. Ponadto inżynierowie z Boscha umieścili w obudowie kamery urządzenie do sterowania funkcjami oraz obróbką obrazu. Producenci pojazdów mogą więc bardzo łatwo wbudować kamerę w wewnętrzne lusterko w samochodzie przy niewielkim pogorszeniu widoczności.
Komentarze