Łuski ryżowe pomagają produkować opony. Popiół powstający ze spalania łusek ryżu przy produkcji energii elektrycznej będzie wykorzystywany przez Goodyear jako przyjazne środowisku źródło krzemionki stosowanej w produkcji opon.
Przez ostatnie dwa lata w Centrum Innowacji w Ohio Goodyear testował krzemionkę pozyskiwaną z popiołu z łusek ryżowych. Badania wykazały, że jej wpływ na środowisko naturalne jest taki sam, jak tej wykorzystywanej ze źródeł tradycyjnych. Goodyear negocjuje z potencjalnymi dostawcami zakup krzemionki z popiołu z łusek ryżowych do stosowania w produkcji opon.
– „Popiół z łusek ryżowych będzie dla Goodyeara alternatywnym źródłem krzemionki, które pomoże zmniejszyć ilość odpadów ryżowych trafiających na wysypiska. To ważne rozwiązanie dla Goodyeara jako firmy zaangażowanej w opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych technologii, chroniących środowisko naturalne” – powiedział Joseph Zekoski, pełniący obowiązki dyrektora technicznego.
Według ONZ, każdego roku na całym świecie zbiera się 700 mln ton ryżu, a utylizacja łusek ryżowych stanowi wyzwanie, mogące przynieść wymierne korzyści dla środowiska naturalnego. Łuski często wykorzystuje się np. jako paliwo do produkcji energii elektrycznej, aby zmniejszać ilość odpadów trafiających na wysypiska.
W produkcji bieżników opon krzemionkę miesza się z gumą by zwiększyć jej wytrzymałość i zmniejszyć opór toczenia, co poprawia efektywność paliwową. Domieszka krzemionki ma również pozytywny wpływ na właściwości trakcyjne opony na mokrej nawierzchni.
Komentarze