Polski oddział Goodyeara zorganizował konferencję prasową, podczas której zaprezentowano najnowszą generację flagowego produktu firmy – opon UltraGrip. Nowość na sezon zimowy 2014/2015 ma odznaczać się wyjątkową odpornością na zmienne warunki atmosferyczne.
Spotkanie prasowe poprowadzili Marta Szczepańska i Łukasz Tłuchowski.
Opony Goodyear UltraGrip 9 przystosowano do typowych dla Europy, zmiennych warunków zimowych. W porównaniu z wcześniejszą generacją, opona Goodyear UltraGrip 9 wyróżnia się udoskonalonym zachowaniem na śniegu i lodzie. Jej lamele i krawędzie nowego wzoru bieżnika opracowano tak, aby jak najbardziej dopasowywały się do kształtu stopki opony, czyli powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią. W praktyce oznacza to, że niezależnie od wykonywanego manewru opona reaguje pewnie podczas jazdy na wprost, w zakrętach, a także przy hamowaniu i przyspieszaniu.
W stosunku do poprzedniego modelu udoskonalono również skład mieszanki opony. UltraGrip 9 wyróżnia się specjalną mieszanką plastyczną, w skład której wchodzi m.in. olej roślinny oraz żywica, poprawiająca przyczepność na mokrej nawierzchni. Mieszanka zapewnia lepsze zachowanie opony na śniegu i lodzie, zwiększając przyczepność i trakcję. Opona UltraGrip 9 posiada – w zależności od rozmiaru – dwie rzeźby bieżnika, aby zapewniać najlepsze osiągi niezależnie od swojej wielkości.
Zmienna geometria bloków zapewnia pewne prowadzenie na drodze. Duża liczba krawędzi i wysokie lamele na blokach barkowych bieżnika gwarantują lepsze zachowanie na śniegu, a wysoka gęstość lameli oraz bardziej kwadratowa powierzchnia styku poprawia przyczepność opony na lodzie. Z kolei hydrodynamiczne rowki zwiększają odporność na aquaplaning i polepszają przyczepność na topniejącym śniegu, a kompaktowe bloki barkowe z technologią 3D BIS zwiększają skuteczność hamowania w deszczowe dni. Opona UltraGrip 9 sprosta zatem każdym warunkom pogodowym europejskich zim.
– „Zima w Europie to przede wszystkim zmienne warunku pogodowe. Dlatego stworzyliśmy oponę, która zachowuje się doskonale nie tylko na śniegu, ale także na topniejącym lodzie i na mokrej nawierzchni, czyli w warunkach panujących na drodze podczas cieplejszych dni. Opony UltraGrip 9 wychodzą naprzeciw wszystkim tym potrzebom” – powiedział Fabien Desarcon, Menedżer Marketingu Produktów Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Głębokie lamele sprawiają, iż właściwości eksploatacyjne są trwałe w całym okresie użytkowania opony. Aby pomóc klientom śledzić poziom zużycia ogumienia, UltraGrip 9 posiadają specjalny wskaźnik „TOP” (ang. Tread Optimal Performance) w kształcie płatka śniegu, wbudowany w bieżnik. Kiedy grubość bieżnika spada do 4 mm, wskaźnik ten znika, ostrzegając kierowców o tym, że opona nie jest już zalecana do użytkowania w warunkach zimowych i należy rozważyć jej wymianę.
Opona UltraGrip 9 przeznaczona jest do samochodów małej i średniej wielkości. Jest dostępna w 33 rozmiarach, od 14 do 16 cali. Nowa opona zastępuje popularny model UltraGrip 8, który w ostatnich trzech latach trafił do ponad 7 milionów pojazdów. Goodyear pracował nad nową oponą zimową przez blisko trzy lata, w oparciu o standardy, które spełniało osiem wcześniejszych generacji opon zimowych UltraGrip.
Nowa generacja opon Goodyear UltraGrip9 powstała w fabryce firmy w miejscowości Colmar-Berg, 30 km na północ od Luksemburga. Pracuje tam około 1000 inżynierów, naukowców, techników i pracowników z blisko 40 krajów.
Komentarze