Lipiec i sierpień zazwyczaj były miesiącami, w których notowano spadki sprzedaży nowych pojazdów, co tłumaczono okresem wakacyjnym. Lipiec bieżącego roku był na tym tle wyjątkowy. Sprzedano więcej pojazdów niż w czerwcu czy maju.
Sprzedaż nowych samochodów rośnie mimo wakacji
W lipcu z salonów wyjechało 29 598 samochodów osobowych i lekkich dostawczych (wg. danych Carmarket.com.pl), co jest wynikiem o ponad 1,6% lepszym od czerwcowego. To pierwszy taki przypadek od pięciu lat – zazwyczaj lipiec notował słabe wyniki względem poprzedzających go miesięcy. Sprzedaż lipcowa jest o prawie 6% wyższa niż rok wcześniej. Biorąc pod uwagę stosunek sprzedaży "rok do roku" rynek rośnie nieprzerwanie od 14 miesięcy.
Wynik lipcowy pozwala dealerom pojazdów patrzeć z optymizmem także na sierpień – kolejny miesiąc, w którym zazwyczaj notowano słabszą sprzedaż. Rezultaty sprzedaży w drugiej połowie roku raczej nie dorównają tym z pierwszych miesięcy 2014 (okienko derogacyjne od stycznia do kwietnia). Można jednak zaobserwować, że nowe, zmienione przepisy dotyczące odliczania VATu przy zakupie nowego pojazdu spotkały się z aprobatą przedsiebiorców. Nadal to właśnie ta grupa – firmy, stanowi lwią część udziału w zakupach nowych samochodów w Polsce (63%).
Słabszy miesiąc Forda, lepszy Volkswagena
Najwięcej aut w lipcu, tradycyjnie już, sprzedała Skoda. Drugi w ubiegłym miesiącu Ford obniżył sprzedaż i spadł na czwartą pozycję, dając się wyprzedzić Volkswagenowi oraz Oplowi. Pierwszą piątkę zamyka Toyota. Tuż za nią w tabeli tworzy się mała przepaść – wynik szóstej w zestawieniu Kii jest o ponad 600 sztuk gorszy. Renault po świetnym rezultacie czerwcowym (piąte miejsce), odnotowało znaczny spadek sprzedaży i ostatecznie znalazło się na siódmej lokacie.
Komentarze