Sprzedaż nowych samochodów w Polsce we wrześniu 2014 r.
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
14 października 2014, 9:27
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Wynik odnotowany we wrześniu był najlepszy od wielu lat. Jednocześnie, na tle innych miesięcy bieżącego roku wypadł dość słabo…
Historyczny wrzesień
Wszystko za sprawą zaskakująco wysokich wyników sprzedaży na początku roku, gdy wielu przedsiębiorców mogło skorzystać z tzw. "okienka derogacyjnego" i odliczyć pełną wartość podatku VAT od zakupionego samochodu. Obecnie obowiązują już nowe przepisy podatkowe, które – sądząc po sygnałach z rynku – odpowiadają przedsiębiorcom bardziej niż te sprzed "okienka".
We wrześniu 2014 r. zarejestrowano w Polsce 27 599 nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych (według danych Carmarket.com.pl). Na tle innych miesięcy bieżącego roku wynik nie wygląda imponująco – jest drugi od końca (mniej aut sprzedano tylko w sierpniu). Zazwyczaj jednak powakacyjny wrzesień przynosi słabsze rezultaty. Tegoroczny był najlepszym odkąd w Polsce prowadzone są wiarygodne statystyki.
Volkswagen dopiero piąty
We wrześniu, po raz kolejny najwięcej aut sprzedała Skoda. Tuż za nią ponownie uplasowała się Toyota. Podium uzupełnił Ford, który wynik zawdzięcza także niezłej sprzedaży pojazdów dostawczych (do 3,5 t.). Niespodzianką jest czwarte miejsce Opla i dopiero piąta lokata Volkswagena. Niemiecki producent nie zanotował dużego spadku, ale jego główni konkurencji zwiększyli sprzedaż. Za pierwszą piątką widać sporą przepaść w ilości sprzedawanych pojazdów.
Spodziewany spadek w porównaniu do lipca, ale zarazem najlepszy sierpniowy wynik od lat – tak ukształtowała się sprzedaż nowych samochodów w Polsce w ostatnim miesiącu wakacji. Najlepsze wakacje od 7 lat Wakacje odgrywają bardzo dużą rolę na rynku sprzedaży pojazdów. Zazwyczaj w czasie ich trwania wyniki dealerów mocno spadają. W tym roku tej reguły nie […]
Lipiec i sierpień zazwyczaj były miesiącami, w których notowano spadki sprzedaży nowych pojazdów, co tłumaczono okresem wakacyjnym. Lipiec bieżącego roku był na tym tle wyjątkowy. Sprzedano więcej pojazdów niż w czerwcu czy maju. Sprzedaż nowych samochodów rośnie mimo wakacji W lipcu z salonów wyjechało 29 598 samochodów osobowych i lekkich dostawczych (wg. danych Carmarket.com.pl), co […]
Sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych w Polsce wzrasta nieustannie już od 17 miesięcy. Dobra passa rynku została podtrzymana w październiku, w którym nowych właścicieli znalazło ponad 33 tysiące aut. Nieustanny wzrost W październiku po raz kolejny, po kilkumiesięcznej przerwie, sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych przekroczyła 30 tys. sztuk. Dokładnie sprzedano 33 […]
Mimo akcji wyprzedaży rocznika 2014, które zachęcały klientów do nabywania pojazdów już w listopadzie, sprzedaż nowych samochodów w Polsce zmalała względem października. Jednocześnie listopadowy wynik jest minimalnie lepszy niż przed rokiem. Mały plus Słabsza sprzedaż samochodów w listopadzie to nic nowego na polskim rynku – większość klientów oczekuje wówczas na wyprzedaże noworoczne. W bieżącym roku […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 16 października 2014, 10:59 0 0
Przepraszam a czyją własnością jest Skoda?
Odpowiedz