Przedstawiamy porady dotyczące montażu i demontażu hamulców tylnych w samochodzie Renault Megane II. Instrukcje zostały przygotowane przez firmę Ferodo.
- Ustawić pojazd na podnośniku samochodowym.
- Zwolnić hamulec postojowy.
- Zdjąć tylne koła.
- Odłączyć linkę hamulca postojowego.
- Wykręcić dolne śruby mocujące zacisk hamulca.
- Obrócić zacisk do góry.
- Usunąć klocki hamulcowe.
Ponowny montaż
- Wcisnąć tłok do oporu do dna gniazda.
- Wstawić nowe klocki cierne.
- Ponownie wkręcić śruby prowadzące (1).
- Dociągnąć śruby dolnego mocowania zacisku momentem dokręcenia równym 7 Nm.
- Ponownie zamontować linkę hamulca postojowego.
UWAGA: Przed ponownym wkręceniem śrub prowadzących zacisk należy zastosować pastę zapobiegającą odkręcaniu się śrub. Wcisnąć wielokrotnie pedał hamulca w celu uzyskania kontaktu pomiędzy tłokami a klockami. Zaciągnąć kilkakrotnie hamulec postojowy w celu aktywacji funkcji blokowania/odblokowania zacisku i uruchomienia systemu samoregulacji zacisków.
Demontaż tarcz
- Ustawić pojazd na podnośniku samochodowym.
- Zdjąć tylne koła.
- Odpiąć linkę hamulca postojowego.
- Usunąć śruby prowadzące zacisk.
- Zdjąć zacisk hamulca.
- Wyjąć klocki hamulcowe.
- Wyjąć śruby mocujące zacisk.
- Wyjąć elementy mocujące zacisku.
- Wyjąć elementy mocujące piasty.
- Odkręcić nakrętkę mocującą piastę.
- Wyjąć zestaw łożyskowy tarczy.
Ponowny montaż
- Umieścić zestaw łożyskowy tarczy na osi i dokręcić momentem równym 15 Nm.
- Dociągnąć nakrętkę mocującą tarczę momentem dokręcenia równym 280 Nm i zamocować elementy mocujące piasty.
- Włożyć klocki hamulcowe w prowadnice i umieścić zacisk na elemencie nośnym.
- Docisnąć śruby mocujące zacisk momentem dokręcenia równym 105 Nm.
- Docisnąć śruby prowadzące momentem dokręcenia równym 36 Nm.
- Ponownie zamontować linki hamulca postojowego i dokonać regulacji.
- Sprawdzić poziom płynu hamulcowego.
Ostrzeżenia dotyczące eksploatacji: płyn hamulcowy jest higroskopijny i powinien być wymieniany regularnie w określonych terminach serwisowych. Nie należy stosować płynu, który nie jest zgodny ze specyfikacjami podanymi w tabeli. Należy zachować ostrożność w celu uniknięcia kapania płynu na części malowane, gumowe, plastikowe oraz mechaniczne. Nie należy korzystać z płynu hamulcowego z pojemnika, który pozostawał otwarty przez długi czas.
Hamulec postojowy – demontaż
- Ustawić pojazd na podnośniku samochodowym.
- Usunąć konsolę centralną.
- Poluzować nakrętkę regulującą przez odkręcenie o pewną liczbę obrotów.
- Rozłączyć linki zaciągania hamulca postojowego
- Rozłączyć przewody zacisku hamulca
- Usunąć linki hamulca postojowego (1) z ich gniazd.
Ponowny montaż i regulacja
- Ponownie zamontować linki hamulca postojowego do ich odpowiednich gniazd.
- Upewnić się, że końcówki linek hamulca postojowego są prawidłowo poprowadzone po stronie nadwozia.
- Ustawić linki hamulca postojowego.
- Załączyć ponownie przewody zacisku hamulca postojowego.
- Załączyć ponownie linki sterowania hamulca postojowego.
- Zastosować nową nakrętkę regulującą.
Uwaga: stara nakrętka nie nadaje się do użytku
- Upewnić się, że blokady linek hamulca postojowego są dociśnięte do gniazd.
- Dokręcić nakrętkę regulującą do osiągnięcia wartości X wskazanej na rysunku.
- Zaciągnąć hamulec postojowy, aby uruchomić system samoregulacji zacisków
X = 21 mm klamra blokady linki jest czarna
X = 16 mm klamra blokady linki jest złota
UWAGA: Kiedy pancerze linek zostaną ponownie zamontowane, kilkakrotnie zaciągnąć dźwignię hamulca postojowego, przed dostosowaniem wartości skoku X.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
katrina, 14 marca 2016, 17:02 5 -1
Witam po wymianie zestawów naprawczych oraz odpowietrzeniu ,po uruchomieniu silnika pedał ucieka do podłogi. Mechanik twierdzi że to wina pompy hamulcowej proszę o pomoc
Odpowiedz