Obecny na Giełdzie Papierów Wartościowych dystrybutor części – Auto Partner S.A. opublikował raport finansowy za miniony rok.
Grupa Auto Partner w 2016 roku wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 705,4 mln zł wobec 518,6 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 36%. Zyski EBITDA i EBIT wzrosły odpowiednio o 63% (do 49,0 mln zł z 30,1 mln zł) i 68% (do 44,1 z 26,2 mln zł). Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 34,5 mln zł wobec 16,4 mln zł rok wcześniej.
Zdaniem Zarządu Spółki na zdecydowaną poprawę wyników finansowych w 2016 roku wobec 2015 roku wpływ miały przede wszystkim: rozbudowa sieci filii, rozszerzenie asortymentu oferowanych produktów, w tym wprowadzenie 2 marek własnych oraz dobra sytuacja rynkowa. Sprzedaż marek własnych w 2016 roku wzrosła o 30% (wartościowo o 30,6 mln zł). Łącznie stanowiły one 19% wartości sprzedaży całej Grupy.
Sprzedaż Auto Partnera w Polsce wzrosła o 30% (do 548,8 mln zł), a za granicą o aż 63% (do 156,6 mln zł). W przypadku sprzedaży eksportowej warto jednak pamiętać o stosunkowo niskiej bazie roku 2015. Spółka nie posiada jeszcze żadnych filii poza granicami kraju, jednak w drugim lub trzecim kwartale 2017 roku planowane jest otwarcie oddziału w Czechach.
Ważnym wydarzeniem 2016 roku dla spółki było przystąpienie do międzynarodowej Grupy zakupowej GlobalOne. Dzięki przynależności do struktur tej organizacji Auto Partner otrzymuje dodatkowe bonusy od wybranych dostawców, które pozytywnie wpływają na marżę finalną. Zarząd Auto Partnera oczekuje, że członkostwo w GlobalOne umożliwi firmie dostęp do oferty innych dostawców części, których oferta wcześniej nie była dostępna na jej magazynach. W związku z przystąpieniem do GlobalOne Grupa Auto Partner rozpoczęła już proces negocjacji z nowymi dostawcami. Pierwszym z nich jest producent części układu hamulcowego TRW, którego produkty są już dostępne w ofercie dystrybutora. Niebawem mamy spodziewać się kolejnych nowych dostawców.
Auto Partner stale rozbudowuje sieć dystrybucji. W 2016 roku Grupa zwiększyła sieć filii o 13 nowych oddziałów, do 71 filii. Na koniec marca 2017 roku filii było już łącznie 73. Można spodziewać się, że rok 2017 Auto Partner zamknie z liczbą 80 oddziałów.
Spółka rozwija także ogólnopolską sieć niezależnych warsztatów MaXserwis: Na koniec 2016 roku sieć liczyła 50 warsztatów. Na chwilę obecną warsztatów jest już około 70. W przyszłości sieć ta miałaby zajmować się także obsługą klientów flotowych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
macmac, 5 kwietnia 2017, 15:27 0 0
Super... gratulacje.... widać...że działają ostro w terenie...... Jestem ciekaw jak wyglądają wyniki innych czołowych dystrybutorów. Wiadomo IC i AP są spółkami akcyjnymi i muszą podawać wyniki. Niby trwa licytacja... kto jest na którym miejscu .....mówię oczywiście o nr 2,3,4,5 ... ale ile robi Profil , IT , Gordon, Hart ? może ktoś coś wie i wrzuci newsa na forum ?:)
Odpowiedz
Utyli, 6 kwietnia 2017, 10:14 4 0
super, cieszę się że tyle na mnie m.in. zarabiacie :P:P:P
111% zysku przy takim obrocie nieźle. tylko kto tyle traci udziału????
Odpowiedz
Gość, 6 kwietnia 2017, 17:53 5 0
A ja się cieszę, że tyle DLA mnie zarabiacie! Kurs akcji 5.05 i jeszcze na Cypr zawiozą, to się szanuje!
Odpowiedz
maska, 7 kwietnia 2017, 9:52 2 0
najpierw zrób target na tych liniach, dla mnie masakra!!!!
Odpowiedz
Gość, 8 kwietnia 2017, 7:24 1 0
No fakt, łatwo nie będzie, ale jak raz się udało, to dlaczego by się nie miało udać znowu? A jak nie, to trzeba będzie brać last minute...
Odpowiedz
Kris, 17 kwietnia 2017, 8:47 1 0
A szara masa na to pracuje za 2300 na rękę- ale dobrobyt!
Odpowiedz
Jak to kiedyś pier...., 7 kwietnia 2017, 12:25 3 0
Trochę pompowanie balonika. Pozyskali kapitał z giełdy to nic dziwnego, ze się rozwijają. Pobudowali nowe filie, wprowadzili nowe produkty - obrót rośnie. Trzymam kciuki za firmę, ale uważajcie żeby się nie zachłysnąć . Szybki rozwój, giełda, akcjonariusze.. im więcej takich tematów tym łatwiej stracić kontrole nad firma. Tak czy inaczej gratulacje rozwoju.
Odpowiedz
Gość, 8 kwietnia 2017, 7:29 1 0
Dlatego akcjonariusze nie zapominają o dywersyfikacji portfela inwestycyjnego ;-)
Odpowiedz
Anonim, 13 kwietnia 2017, 20:09 3 0
Żadnych fili nie pobudowali to najzwyklejsza franczyza i to taka, że ci mogą dowalić karę, że trzeba dokładać do interesu. Koleszka pracował w jednej z fili i opowiadał jak szef płakał, bo ciśnienie było na maxgeara, a nikt nie chciał tego kupować.
Odpowiedz
Fast car24, 17 kwietnia 2017, 8:45 2 0
Tak tam jest od zawsze, z zewnątrz wygląda to super ale od środka to inna bajka, niby takie wzrosty a ludzie odchodzą bo po 5 latach pracy to w Lidlu lepiej płacą
Odpowiedz
slep, 11 kwietnia 2017, 12:35 1 0
Jak czytam o obsłudze flot w sieci warsztatów to śmiech pusty mnie ogarnia. Każdy próbował, wszyscy się na tym przejechali. To tylko kość niezgody między firmą klientem a warsztatem.
Odpowiedz
NickNick, 12 kwietnia 2017, 10:24 1 0
W teorii brzmi super.. "floty wybierają warsztaty niezależne, bo patrzą na koszty".. tylko warsztaty niezależne za bardzo nie wiedzą jak te samochody na gwarancji serwisować. a później jest płacz, jak importer odmawia naprawy gwarancyjnej z byle powodu, bo warsztat nie wypełnił procedur o których nie miał zielonego pojęcia :)
Odpowiedz
slep, 12 kwietnia 2017, 11:30 2 0
Jeśli nie mam pomysłu dla sieci warsztatowej to mówię - obsługa flot. Niestety, niewielu jest ludzi pracujących u dystrybutorów którzy mają pojęcie jak rozmawiać z warsztatami. Wiekszość próbuje mi wciskać swoje gadki wyuczone na kołczowych szkoleniach po 5 tys za osobę. Dziękuję, nie skorzystam
Odpowiedz