Dlaczego warto sprawdzać akumulator?

10 maja 2017, 12:45

By jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów, serwisy powinny być przygotowane na wymiany akumulatorów przez cały rok.  Awarie akumulatorów coraz częściej zdarzają się poza sezonem zimowym. 

 

Jest to spowodowane zwiększoną liczbą odbiorników elektrycznych w samochodzie jak i samą budową baterii, który ma powiększone prądy rozruchowe kosztem wytrzymałości na rozładowania. Sprawdzanie stanu akumulatora, układu ładowania czy rozrusznika, to jedne z najczęściej zaniedbywanych czynności podczas przeglądów okresowych auta.

Głównie sprawdza się części mechaniczne, zawieszenia, hamulców czy płynów eksploatacyjnych. Tymczasem serwisy wyposażone w testery mogą dokładnie określić sprawność baterii, układu ładowania czy rozrusznika. Akumulator nadaje się do wymiany wtedy, gdy ma on poniżej 75% sprawności rozruchowej. Uchroni to przed niespodziewaną awarią w czasie eksploatacji samochodu.

Części eksploata­cyjne, np. pasek, klocek, tarcza hamulcowa, wymienia się zapobiegawczo. Tak samo powinien być traktowany akumulator, któ­rego wymiana dla warsztatu jest po prostu opłacalna. Serwis bowiem zarobi nie tylko na samej usłudze wymiany, ale również na sprzedaży nowej baterii oraz na otrzymanym złomie akumulatorowym. Klienci Bio Service za każdy 1 kg oddanego złomu otrzymują doładowania multikarty IC Premia Cash.

W ostatnich miesiącach Inter Cars wraz ze 155 warsztatami z Warszawy i okolic, prowa­dził testy akumulatorów w serwisowanych samochodach. Akcja polegała na użyczaniu warsztatowi profesjonalnego testera wraz z wydrukiem na okres do dwóch tygodni.

98 warsztatów przekazało spółce dane z badań. Wynika z nich, że na 1135 sprawdzonych akumulatorów w pełni sprawnych było 730 sztuk, natomiast 258 (23%) kwalifikowało się do wymiany. Od ręki wymieniono 147 sztuk (13%). Można więc powiedzieć, że 147 kierowców uniknęło awarii akumulatora na drodze. Pozostałe osoby, spośród tych 258, zostały ostrzeżone, że posiadają akumulator, który powinien zostać wymieniony.

Część z uczestniczących w akcji warsztatów na stałe wprowadziła już usługę – bada­nie akumulatora w samochodach serwi­sowanych. Te serwisy, które nie posiadały własnych testerów lub które dysponowały przestarzałym sprzętem, dokonały zakupu łącznie 49 sztuk profesjonalnych przyrządów.

Podobne akcje przeprowadzone zostały w kilku regionach kraju, m.in. w okolicach Łodzi, Opola, Szczecina, Wrocławia, Siedlec, Gorzowa Wielkopolskiego i Suwałk. Miały pokazać, że na testowaniu akumulatora w serwisowanym samochodzie nie tylko korzysta klient, ale też zyskuje warsztat. W ten sposób serwis podnosi bowiem standard obsługi, a także eliminuje ryzyko niespodzie­wanych awarii akumulatora na drodze, co buduje lojalność i zaufanie klienta. Dla warsz­tatu stanowi to również dodatkowy dochód.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!