Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:45 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja. 14:33 Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej 11:15 Przygotowanie do zimy i serwis samochodów elektrycznych. Wywiad z przedstawicielem jednego z producentów. 10:54 Awaria AdBlue w blueHDi: producent zobowiązał się do napraw i odszkodowań 10:29 Continental pierwszą firmą z branży motoryzacyjnej w Programie Współdziałania KAS

Testery diagnostyczne

Zobacz, jak testować alternator z przystawką MasterAlt2

Firma Magneti Marelli dodała nowy film, prezentujący działanie testera alternatorów MasterAlt 2. Przedstawia on między innymi sposób podłączenia do alternatora oraz metody diagnostyki poszczególnych parametrów podzespołu. Przystawka ma zastosowanie przy diagnostyce obwodu ładowania w autach, w których napięcie ładowania alternatora jest zadawane przez komputerową jednostkę sterującą (ECU). Przystawka jest urządzeniem, które generuje przebiegi odpowiadające rzeczywistym […]

Zobacz jak działa tester alternatorów Masteralt 2. Film.

Tester Masteralt 2 ma zastosowanie przy diagnostyce obwodu ładowania w autach, w których napięcie ładowania alternatora jest zadawane przez komputerową jednostkę sterującą (ECU). Przystawka jest urządzeniem, które generuje przebiegi odpowiadające rzeczywistym warunkom pracy regulatorów napięcia w pojeździe. Przystawka służy do sprawdzania alternatorów zamontowanych w pojeździe lub na stole probierczym, a także samych regulatorów – przy […]

Astra, Vectra, Meriva, Zafira – spadek mocy, dioda silnika

W pojazdach Opel Astra G, Astra H, Vectra C, Meriva, Zafira B, z kodami silnika Z16XEP, zdarzają się objawy w postaci niedostatecznej mocy silnika oraz sporadycznego zapalania się lampki kontrolnej silnika. Przyczyną może być zanieczyszczony zawór EGR lub zablokowany kanał recyrkulacji spalin. W przypadku wyżej wymienionych pojazdów reklamowana jest niedostateczna moc silnika. Zapala się sporadycznie […]

Mechaniczna regeneracja filtra cząstek stałych

Zaostrzenie norm emisji spalin w pojazdach z silnikami diesla zmusiło konstruktorów do wprowadzenia pod koniec lat 90-tych filtra cząstek stałych (FAP, DPF), oczyszczającego gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. Jednym ze sposobów ich oczyszczania jest oczyszczanie mechaniczne, wykonywane za pomocą specjalnych preparatów chemicznych. Samooczyszczanie filtra polegające na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr […]

Silnik krokowy – jak działa, po co jest i dlaczego się psuje?

Silnik krokowy to niewielka część układu dolotowego samochodu, którego funkcja jest na tyle istotna, że bez niego niemożliwe byłoby poruszanie się pojazdem. Sprawdź, jak działa silnik krokowy, jaka jest jego funkcja, a także z jakiego powodu może się zepsuć.

Czerwcowe szkolenia Inter Cars

W pierwszej połowie czerwca firma Inter Cars przygotowała kilkadziesiąt szkoleń, poświęconych takiej tematyce, jak oleje silnikowe, układy klimatyzacji, normy emisji spalin, układy zasilania paliwem, wykorzystywanie testerów diagnostycznych i wiele innych. Szkolenia Inter Cars w pierwszej połowie czerwca Grupa Filialna Temat Firma szkoląca Data/Godzina Cena Adres Koordynator/kontakt Warszawa Południe Układ zasilania paliwem: wtryski i pompy w… […]

40 lat sondy lambda Boscha

W ciągu czterech dekad Bosch wyprodukował miliard czujników odpowiedzialnych za czystość spalin. Sonda lambda jest inteligentnym strażnikiem czystości spalin w układzie wylotowym silnika bowiem mierzy skład gazów wydechowych. To rozwiązanie pozwoliło na dokładne dozowanie ilości wtryskiwanego paliwa, a tym samym na powstanie bardzo efektywnych i czystych silników. Ten czujnik tlenu potrafi jednak jeszcze więcej. Na […]

Co oznacza PASS-THRU?

Jak sprawnie i bezproblemowo aktualizować dane oprogramowanie i funkcjonalność sterownika samochodowego poza ASO?Rozwiązanie PASS-THRU od Texy umożliwia jego łatwą modyfikację. Co oznacza PASS-THRU (J2534-22900)? Normy Pass-Thru J2534 i ISO22900 definiują standardowe interfejsy programowania ECU (electronic control unit) komponentów SW (software – oprogramowanie) jak i HW (hardware – sprzęt), przewidziane w europejskich regulacjach prawnych Euro5 dla […]

Czy warto brać udział w konkursach dla mechaników? [WYWIAD]

Wiedzowych i praktycznych konkursów dla mechaników jest w ostatnim czasie coraz więcej. Cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony warsztatowców. Czy warto brać w nich udział i czy naprawdę “nie taki diabeł straszny?”, spytaliśmy uczestników niedawnych Mistrzostw Mechaników (TTM 2016) – Łukasza Bogusa i Łukasza Potaczałę.   Brali Panowie udział w tegorocznych Mistrzostwach Mechaników, także w […]

Aktualizacja oprogramowania CDIF/3

W najnowszej edycji CDIF/3 wdrożono obsługę wielu nowych modeli samochodów. Można wśród nich znaleźć modele: Citroen C4 Cactus, Lancia Voyager oraz Lacia Ypsilon II, Nissan Murano Z50, Hyundai i10 (IA), Hyundai i20 (GB), Jeep Grand Cherokee (WJ), Mercedes GL-Klasse II. W grupie Honda i Suzuki poprawiony został sposób łączenia silników .Zostały dodane nowe sterowniki wraz […]

Testery diagnostyczne – dziś bez ich wykorzystania, prowadzenie warsztatu samochodowego jest niemożliwe. Tester pozawala na łączność z jednostką centralną samochodu, odczytywanie zapisanych w nim kodów usterek i innych informacji, a także wprowadzanie zmian, np. dotyczących interwencji serwisowych. Testery dla warsztatów samochodowych to zaawansowane urządzenia, dlatego w tej kategorii artykułów nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie – jaki tester diagnostyczny kupić do 500 zł? Istnieją testery uniwersalne oraz dedykowane konkretnej grupie pojazdów (np. VAG czy BMW). W tej kategorii sprawdzisz nowości produktowe na rynku testerów diagnostycznych oraz oferty znanych producentów tych urządzeń, takich jak Bosch, Delphi, TEXA, Launch czy Autel.