Nowy czynnik chłodniczy R1234yf i produkty TEXA

12 marca 2013, 16:22

Wielu producentów rozpoczęło już produkcję pojazdów wyposażonych w nowy czynnik chłodniczy R1234yf. Jest to związane z rozporządzeniem Komisji Europejskiej, które obowiązuje od początku 2013 r.

Nowa gama stacji klimatyzacji TEXA

TEXAKomisja Europejska potwierdziła niedawno, iż z 1 stycznia 2013 roku, producenci pojazdów zobowiązani są do stosowania w układach klimatyzacji samochodów nowej homologacji, nowego typu czynnika chłodniczego, o niskim wpływie na zanieczyszczenie środowiska (dyrektywa 2006/40/CE). Wielu producentów rozpoczęło już produkcję pojazdów wyposażonych w nowy czynnik chłodniczy R1234yf.

Wśród pierwszych modeli znajdują się Hyundai i30 i Santa Fe, Kia Cee'd i Sorrento, Opel Mokka, Land Rover Range Rover, Chevrolet Malibu, Maserati Quattroporte i Mitsubishi Space Star. Inne modele pojawią się na rynku w drugim kwartale 2013 roku.

Firmy DuPont i Honeywell zapewniły pełne udostępnienie gazu R1234yf dla rynku wtórnego oraz zagwarantowały poziom produkcji, który zaspokoi całkowicie zapotrzebowanie zarówno producentów pojazdów jak i warsztatów. TEXA jako pierwsza firma na świecie, zaprezentowała pełną gamę stacji obsługi klimatyzacji (linię stacji Konfort serii700 z wyjątkiem Konfort 710R przeznaczonej wyłącznie do R134a), zaprojektowaną specjalnie (osiem międzynarodowych patentów) również do obsługi nowego czynnika. Konfort posiada homologacje wszystkich producentów pojazdów samochodowych, którzy wprowadzają na rynek nowe modele współpracujące z nowym czynnikiem.

Najwyższym modelem serii Konfort jest 780R, która może obsługiwać jednocześnie R134a i R1234yf, bez zagrożenia wzajemnego zanieczyszczenia gazów. Ponadto, aby uniknąć ryzyka zanieczyszczeń gazu (również ze względów zdrowotnych), TEXA zaprojektowała zaawansowany technologicznie identyfikator czynnika, opcjonalnie dostępny do stacji z serii 700 (z wyjątkiem K710R i K720R). Urządzenie to umożliwia bezpieczną obsługę samochodowych układów klimatyzacji.

Dowiedz się więcej

Oferta dla posiadaczy testerów TEXA „starej generacji”
Oferta dla posiadaczy testerów TEXA „starej generacji”

W ramach promocji „TEXA dla lojalnych” można teraz na korzystnych warunkach wymienić testery „starej generacji” typu: AXONE 2000, Navigator Classic, Navigator Mobile na nowe urządzenia. TEXA dla lojalnych w Inter Cars W ramach tej akcji do 31 marca 2013 r. można zakupić najnowszy tester TEXA Navigator TXT lub Navigator TXC płacąc jedynie za samo urządzenie. […]

Nano Service Clima – nowość Texy na targach ProfiAuto 2013
Nano Service Clima – nowość Texy na targach ProfiAuto 2013

Podczas wizyty na stoisku wystawowym Texa mieliśmy okazję zapoznać się z najnowszym produktem firmy. Jest to niewielkie urządzenie o nazwie Nano Service Clima. Texa Nano Service Clima W czasie targów ProfiAuto, przedstawiciele firmy Texa prezentowali możliwości urządzenia Nano Service Clima na przykładzie maszyny do klimatyzacji Konfort 780 R oraz samochodu BMW serii 1. Równocześnie sprzęt […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 14 marca 2013, 15:24 0 0

dlaczego wprowadzacie ludzi w błąd. Ów czynnik jest czynnikiem szkodliwym dla użytkowników pojazdów. Stosują go tylko azjaci. W chwili awarii pojazdu np. pożaru czynnik ten przenika przez skórę ludzką powodując trwałe uszkodzenia tkanki a w wyniku tego śmierć. UE niby nie zauważa problemu (w kołchozach nigdy ich nie było), ale koncern Mercedesa ,WV zaniechali stosowania tego czynnika. Czynnik ten to śmierć ukryta w klimie.

Odpowiedz

Anonim, 15 marca 2013, 0:05 0 0

Na jakiej podstawie kolega opisał te twierdzenia o toksyczności tego czynnika ? I co Mercedes i VW nie wprowadzą tego czynnika do nowo produkowanych i homologowanych samochodów ? Nie wierzę.

Odpowiedz

Anonim, 15 marca 2013, 7:08 0 0

1234yf to syf merol woli placic kare i go nie stosowac a cena t 5290zł netto za 5 kg i kto zrobi przeglad klimy za 1500zł nikt karzdy mądry wymieni go na stary czynik za 100zł bo sa wymienne a nowe złoczki pod nowy gaz www aledrogo pl

Odpowiedz

Anonim, 16 marca 2013, 16:03 0 0

Popieram twierdzenia kolegi 17.101.163.Faktycznie jeśli czynnik R1234yf przekształci się w kwas fluorowodorowy w skutek np.wysokiej temperatury jest silnie toksyczny,żrący i rakotwórczy.Poczytałem kilka artykułów niemieckiej prasy m.in.Auto Bild, Zeit, wyniki badań są przerażające.Producęci samochodów powinni bezwzględnie wycofać się ze stosowania tej trucizny jako czynnika chłodniczego układów klimatyzacji.

Odpowiedz

Anonim, 21 marca 2013, 12:36 0 0

o jeszcze stacje TEXA fatalny produkt padajace płyty nie polecam

Odpowiedz

Anonim, 5 kwietnia 2013, 20:48 0 0

wiekszosc stacji to ma a w TEXIE padaja płyty główne i wcale a wcale to nie sa dobre stacje tylko jada a reklami i marketingu ja i wieli moich znajomych sa nimi zawiedzeni

Odpowiedz

Anonim, 15 kwietnia 2013, 10:18 0 0

Gdzie mogę kupić taką złączkę by wtłoczyć zamiast czynnika R1234yf stary gaz i czy to bezpieczne?

Odpowiedz

Anonim, 13 kwietnia 2014, 23:28 0 0

Eurokołchoz nakazał Wam stosować rakotwórczy i wręcz zabójczy dla każdego żywego organizmu R1234yf ? Widać juz nie można produkować i używać CYKLONu. B

Odpowiedz

klimek, 10 grudnia 2015, 21:44 0 0

propan butan i zamiennik jest

Odpowiedz