NRF prezentuje nowe urządzenie na rynku klimatyzacji

, 22 lutego 2021, 10:25

Nowy wziernik, włączony do oferty przez NRF, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze podczas diagnozowania usterek klimatyzacji. Umożliwia on łatwe sprawdzenie pod kątem wizualnym kondycji układu klimatyzacji. Przy jego pomocy można wykryć: zanieczyszczenia, nieprawidłowe dodatki chemiczne np. uszczelniacz klimatyzacji, jakość i rodzaj oleju kompresorowego, ilość barwnika UV oraz to, czy nadal jest aktywny.

Zastosowanie wziernika (NRF #38807)

  • Wytwórz próżnię we wzierniku i wężykach.
  • Odpal silnik i włącz klimatyzację.
  • Podłącz wężyk HP (High Pressure – wysokie ciśnienie) do zaworu HP w systemie klimatyzacji (czerwony), trzymając wziernik w pozycji pionowej.
  • Powoli otwórz port HP i napełnij wziernik do 3/4 pojemności.
  • Zamknij port HP i poczekaj kilka minut aż ustabilizuje się poziom płynnego czynnika chłodniczego i oleju.

Po ustabilizowaniu poziomów, efekt powinien być taki:

  • Czynnik chłodniczy i olej są jednolitą cieczą.
  • Mieszanina jest czysta i przejrzysta.
  • Dalsze działania są zbędne.

 

 

 

Zbyt duża ilość barwnika UV:

  • Mieszanina jest ciemno zielona/żółta i nie jest przejrzystaPrawdopodobne usterki:
  • unieruchomienie sprężarki przez zmianę lepkości i właściwości smarnych oleju kompresorowego.

 

.

.

Nieprawidłowy rodzaj oleju olej (np. PAO):

  • Dwie oddzielne warstwy płynu,
  • brak prawidłowej mieszalności czynnika chłodniczego i oleju.

Prawdopodobne usterki:

  • unieruchomienie sprężarki z powodu niewystarczającego smarowania.

.

 

Układ klimatyzacji napełniony róznymi typami oleju (PAG + POE):

  • Mieszanina nie jest przejrzysta i ma mleczny kolor,

Prawdopodobne usterki:

  • unieruchomienie sprężarki z powodu niewystarczającego smarowania.

 

.

Mieszanina oleju PAG i PAO (barwnik UV):

  • Dwie oddzielne warstwy płynu, brak połączenia czynnika chłodniczego i oleju, mleczno-biały, nieprzejrzysty.

Prawdopodobne usterki:

  • unieruchomienie sprężarki, wytworzenie parafiny i zablokowanie przepływu czynnika chłodniczego i oleju.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!