Wraz z otwarciem sezonu 2012, Behr Service zaprezentuje nową rodzinę produktów Behr ACxpert dla profesjonalnych warsztatów samochodowych. Firma ma w ofercie dwa urządzenia do obsługi systemów klimatyzacji: ACxpert 1000a do popularnego czynnika R-134a oraz ACxpert 2000yf, przystosowany wyłącznie do nowego czynnika HFO-1234yf.
Od 1 stycznia 2017 r. w nowo rejestrowanych modelach samochodów (a od 1 stycznia w nowych konstrukcjach, ubiegających się o homologację) nie będzie już można stosować czynnika R-134a, którego GWP (potencjał tworzenia efektu cieplarnianego) wynosi 1 430. Unia Europejska postanowiła zastąpić go HFO-1234yf, którego GWP to 4. Nie trzeba jednak modyfikować eksploatowanych obecnie układów. Oznacza to, że warsztaty będą zmuszone przez dziesięciolecia oferować serwis klimatyzacji z zastosowaniem zarówno dotychczasowego, jak i nowego czynnika chłodniczego.
W związku z zaistniałą sytuacją, firma Behr Service pracowała nad dalszym rozwojem urządzenia ACxpert 1000a, przeznaczonego na czynnik R-134a. W efekcie tych prac, w ramach ścisłej współpracy ze znanymi producentami przemysłu motoryzacyjnego, powstał ACxpert 2000yf, przystosowany do konserwacji układów klimatyzacji z zastosowaniem nowego czynnika chłodniczego HFO-1234yf.
Zmiana przepisów nie wymaga od producentów samochodów dużych nakładów związanych z dostosowaniem obiegu klimatyzacji do nowego czynnika chłodniczego, natomiast ciężar obowiązku zapewnienia absolutnie bezpiecznego stosowania HFO-1234yf spoczywa na warsztatach świadczących usługi serwisowe układów klimatyzacji. Dlatego Behr ACxpert 2000yf posiada zabezpieczenie przeciwwybuchowe oraz potwierdzenie odbioru i certyfikat wydany przez niezależny instytut badań technicznych. Istotnym elementem bezpieczeństwa konstrukcji jest funkcja analizy gazu zintegrowana z urządzeniem, która gwarantuje dopuszczalność odsysania i napełniania wyłącznie czynnikiem chłodniczym typu HFO-1234yf. Takie rozwiązanie pozwala z góry wyeliminować odrębne odsysanie i utylizację.
Oba urządzenia umożliwiają: odsysanie i regenerację czynnika chłodniczego, automatyczne odseparowanie czynnika chłodniczego od oleju oraz ponowne napełnianie, sprawdzenie szczelności układu metodą próżniową i podciśnieniową, posiadają zintegrowaną funkcję płukania, a ACxpert 2000yf gwarantuje potwierdzone certyfikatem rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa stosowania łatwopalnego czynnika HFO-1234yf.
Oba urządzenia mają też praktyczne wyposażenie: ekran dotykowy, lampka sygnalizacyjna wskazująca aktualny tryb pracy, manometr do kontrolowania procesów oraz zintegrowaną funkcję płukania przy użyciu opcjonalnej przystawki zewnętrznej.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 27 grudnia 2011, 11:28 0 0
Nowy czynnik HFO - 1234yf oprócz tego że jest łatwopalny i wybuchowy , to jeszcze w przypadku
zapalenia się samochodu TRUJĄCY
Na rynku motoryzacyjnym panuje totalna dezinformacja,nawet służby ratownicze nie mają pojęcia z czym mają do czynienia podczas wypadku .Uważam że na każdym nowym samochodzie w salonie powinna być informacja o zastosowaniu tak niebezpiecznego i trującego środka chemicznego .
Kolejne amerykańskie lobby chemiczne wymusiło stosowanie środka bardzo drogiego i dodatkowo TRUJĄCEGO pod pozorem ratowania naszej planety ! G.Ł.
Odpowiedz
Anonim, 2 lutego 2012, 8:03 0 0
A w których modelach widziałeś ten czynnik?
Może sie okazać, że nie wejdzie do użycia.
Odpowiedz
Anonim, 23 lutego 2012, 17:44 0 0
Np . Mazda III produkowana od marca 2012 , będzie szczęśliwą posiadaczką nowego czynnika, problem jest następujący : serwisy nie posiadają urządzeń a na rynku nie ma nowego środka , jak słusznie Kolega wspomniał pirotechnicznego ;-)
Odpowiedz