ContiSys OBD – szybka diagnoza w różnych markach

16 czerwca 2010, 0:00

Nowoczesne pojazdy są wyposażone w więcej niż tylko jeden sterownik elektroniczny, a nawet najprostsze czynności wiążą się z koniecznością użycia elektronicznych przyrządów pomocniczych. Oprócz sterownika silnika wykorzystywane są także układy odpowiedzialne za bezpieczeństwo i komfort, sterowniki zawieszenia i inne. Diagnozę błędu w tak skomplikowanym podzespole zapewnia jedynie wysokiej klasy technika kontrolna. Z pomocą w tych sytuacjach przychodzi nowy skaner diagnostyczny EOBD ContiSys OBD.

Poza diagnostyką EOBD silnika, wykonuje on wiele innych funkcji, takich jak kasowanie licznika okresów międzyserwisowych (w tym również CBS w samochodach BMW), obsługę elektronicznych hamulców postojowych, odczytywanie stanu układów ABS oraz układów poduszek bezpieczeństwa, a także klimatyzacji.

Umożliwia on przeprowadzenie diagnostyki w różnych pojazdach, obsługuje ponad 20 000 kodów usterek. Obsługuje wiele funkcji serwisowych i testowych (nie tylko w samochodach wyposażonych w diagnostykę EOBD), z którymi na co dzień spotyka się każdy mechanik nowoczesnego warsztatu serwisowego. Łatwo i szybko można zdiagnozować układy takie, jak ABS, poduszki powietrzne, elektroniczny hamulec postojowy (EPB) lub klimatyzacje. Nie zabrakło również możliwości kasowania liczników okresów międzyserwisowych, a także adaptacji czujników kąta skrętu kierownicy.

Dzięki intuicyjnej strukturze menu, ContiSys OBD pozwala mechanikowi na łatwą obsługę przyrządu. Oprogramowanie jest w języku polskim. Wygodne użytkowanie zapewnia duży, czytelny wyświetlacz. Obsługiwane moduły to: -E-OBD , ABS/ESP, Poduszka powietrzna , Kontrola klimatyzacji , Elektryczny hamulec postojowy, Kasowanie inspekcji, Kąt skrętu kierownicy, TPMS.

Po opłaceniu rocznego abonamentu można stale aktualizować tester diagnostyczny. Koszt to ok. 150 euro netto. Aktualizację można wygodnie pobrać za pośrednictwem Internetu, a następnie zainstalować.


Podsumowanie zalet urządzenia:

• dokładne i wiarygodne odczytywanie sterowników już podczas przyjęcia pojazdu do naprawy gwarantuje nowy kabel multiplex,
• diagnoza sterowania silników – Dla serwisu z ponad 20 000 kodów usterek (typowych dla danego producenta pojazdu),
• kasowanie błędów poduszek powietrznych i systemów napinania pasów – idealne dla Blacharstwa Samochodowego,

• wspiera systemy elektrycznego hamulca postojowego ABS/ESP oraz MB-SBC-Systems – idealny dla warsztatów serwisujących układy hamulcowe,
• kontrola i kalibracja systemów odpowiedzialnych za kontrole ciśnienia w oponach (TPMS),
• kasowanie inspekcji serwisowych (w tym: BMW CBS, Mercedes Assist Plus i VAG CAN),
• kasowanie inspekcji wymiany oleju,
• prosty przyrząd do szybkiego zastosowania.

Tester w sprzedaży od 1 kwietnia 2010. Tester wspomaga obsługa hotlini technicznej ATE: + 48 728 878 889

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!