Na stoisku Działu Koło zostały zaprezentowane opony dostępne w ofercie Inter Cars, a także wszelkiego rodzaju materiały wulkanizacyjne. Nie zabrakło szkoleń i pokazów.
Dział Koło tradycyjnie, tak jak na przestrzeni ostatnich lat, koncentruje się głównie na przybliżeniu klientom oferty zbudowanej przede wszystkim na markach, na które Inter Cars ma wyłączność. Pozostałe produkty pokazali partnerzy handlowi, producenci, których stoiska ulokowane były dookoła głównego stoiska Działu Koło. W tym roku ten dział został mocno ukierunkowany na pokazanie nowej linii produktowej jaką są nowe materiały do naprawy opon marki Profitool, a także szkolenia techniczne w zakresie naprawy opon na zimno. Prawie połowa powierzchni działu została przeznaczona na zbudowanie stanowisk warsztatowych, gdzie Ryszard Marcinkowski prowadził co półtorej godziny szkolenia. Pokazywał jak naprawiać opony prawidłowo. Uczestnicy mogli spróbować naprawiać opony na przygotowanych stanowiskach warsztatowych.
Przy okazji zaprezentowania materiałów naprawczych, zostały przeprowadzane szkolenia odnośnie kwalifikacji uszkodzeń, strefy uszkodzeń na oponie, użycia chemii i materiałów naprawczych, jakie znajdują się w sieci Inter Cars. Ryszard Marcinkowski pokazywał jak ocenić oponę w kontekście stref, jakie determinują sposób postępowania w naprawie i jak wykonać w sposób prawidłowy skuteczną naprawę.
W jaki sposób ocenić daną oponę czy jest zdatna do naprawy?
Pan Ryszard jest zdania, że należy wypracować jednorodny system oceny technicznej biorąc pod uwagę sposób zużycia bieżnika, stan gumy zewnętrznej, stan stopek, a także ewentualne zmiany zmęczeniowe (np. zbyt niskie ciśnienie, zbyt wysokie ciśnienie, zbyt duże obciążenia). Według eksperta najważniejsze jest, aby nie naprawiać opon, które potencjalnie mogą stanowić zagrożenie. Nadmierne zużycie bieżnika, niedostateczna ochrona konstrukcji czy nieszczelność na stopce rzutuje bezpośrednio na bezpieczeństwo kierowcy. Jeżeli którykolwiek z tych czynników dotyczy danej opony, to należy ją wykluczyć.
Które uszkodzenia są potencjalnie bardziej niebezpieczne. Frontalne czy boczne?
Za wyjątkiem przebić gwoździowych, które są absolutnie naprawialne, zdecydowanie bezpieczniejsze są naprawy uszkodzeń bocznych niż czołowych.To paradoksalnie brzmi, ale tak jest w istocie, ponieważ żaden materiał naprawczy nie odtwarza sztywności opasania stalowego. Wszystkie materiały odtwarzają szczelność i wytrzymałość karkasu, czyli tylko osnowy tekstylnej. Jeżeli tu się pojawi uszkodzenie, które jest ponad realną wytrzymałość opony, to niestety ale dochodzi do ściągnięcia karkasu i rozerwania opony. Natomiast przecięcia boczne opony, nawet zaskakująco duże, daje się skutecznie naprawić. – mówi Ryszard Marcinkowski, szkoleniowiec.
Bardzo dużą aktywnością podczas targów cieszył się konkurs wymiany opon. Jest to przedsięwzięcie dwudniowe. Szesnaście drużyn rywalizowało ze sobą w systemie pucharowym w ramach bezpośrednich pojedynków. Dwanaście pojedynków doprowadziło do wyłonienia zwycięzców. Nagrody w wysokości przeszło stu tysięcy złotych zostały rozdane. Były to maszyny firmy Bosch przeznaczone do prac wulkanizacyjnych, czyli wyważarki i montażownice.
Lista zwycięzców w tegorocznej edycji:
- I miejsce: PPHU WO-GRAN (czas w finale: 05:40:07)
- II miejsce:SERWIS P. DZIEDZIC (czas w finale: 07:28:77)
- III miejsce: WULKANIZACJA K. SZOPA (czas w walce o III miejsce: 05:27:53)
- IV miejsce: AUTO-FIX (czas w walce o III miejsce: 06:49:26)
Konkurs wymiany opon, to wydarzenie, które wyewoluowało około dziesięć lat temu z konkursu wymiany klocków hamulcowych. Konkurs okazał się na tyle mało widowiskowym przedsięwzięciem, że rok później został zastąpiony konkursem wymiany opon, w którym działania uczestników są bardziej dynamiczne i lepiej widoczne dla widzów.
Lista pucharowa z przebiegiem konkursu i czasami uzyskanymi w pojedynkach:
Dwa lata temu została zmieniona formuła zawodów. Do namiotu konkursowego zostały dołożone trybuny, a także telebim z oprogramowaniem, który na bieżąco mierzy czasy i pokazuje wyniki. System mierzenia czasu został zmieniony ze stoperowego na elektroniczny. Zawodnicy kończąc swoją rozgrywkę sami zatrzymują czas specjalnymi przyciskami, co ogranicza błędy sędziowskie, które mogłyby się pojawiać w wyniku np. wolniejszej reakcji lub odwrotnie. Zawody są na bardzo wysokim poziomie i są jedną z większych atrakcji targowych.
Komentarze