Koncern Delphi zaprezentuje swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii serwisowych dla silników Diesla podczas targów Autopromotec, które odbędą się w Bolonii w dniach 20-24 maja 2009r. Dział Delphi Product & Service Solutions (DPSS) przedstawi urządzenie do testowania wtryskiwaczy dla systemów common rail – IFT-70 (tester działania wtryskiwacza) – nowy funkcjonalny tester do sprawdzania prawidłowości działania wtryskiwaczy common rail oraz CR-p – stanowisko do sprawdzania prawidłowości działania pomp w układach common rail.
Nowe urządzenia testujące dla wtryskiwaczy i pomp instalowanych w systemach common rail
Urządzenie IFT-70 umożliwia warsztatom i stacjom obsługi każdego szczebla przeprowadzenie prostej i szybkiej diagnostyki wszystkich marek wtryskiwaczy Diesla przy ciśnieniu do 700 bar. Urządzenie to otwiera nowe możliwości biznesowe i rozszerza zakres usług, jakie mogą być świadczone przez warsztaty i stacje obsługi dla samochodów z silnikiem Diesla, uwzględniając testowanie wtryskiwaczy w układach common rail.
Zakres testów obejmuje obserwację i pomiary sposobu rozpylania paliwa, pomiar przepływu i przecieku wstecznego wtryskiwacza. IFT-70 działa przy ciśnieniu do 700 bar, jest wyposażony w prosty przyrząd do mocowania, co umożliwia mocowanie wtryskiwaczy o różnych rozmiarach oraz ułatwia przełączenie pomiędzy trybem analizy rozpylania a trybem dokonywania pomiarów. Urządzenie jest dostarczane z ekstraktorem oparów i giętkim połączeniem wysokociśnieniowym. Zintegrowany moduł IFT-c zawiera profile dla wtryskiwaczy elektromagnetycznych takich firm jak Delphi, Denso i Bosch oraz dla wtryskiwaczy piezoelektrycznych firm takich jak Siemens i Bosch.
Dostępne jest już również urządzenie CR-p, umożliwiające testowanie pomp silników Diesla wyposażonych w system common rail, dostosowane do wszystkich marek samochodów pracujących z prędkością od 30 do 6500 g/min i przy ciśnieniu do 2500 bar. Urządzenie CRp-PC zostało tak zaprojektowane, aby umożliwiło stacjom obsługi przeprowadzenie szybkiej, prostej, skutecznej i taniej diagnostyki wszystkich marek pomp w systemach common rail, zwiększając ilość czasu dostępnego na innych platformach testujących oraz stwarzając dodatkowe możliwości biznesowe i przyspieszając tempo pracy a tym samym przyczyniając się do wzrostu zysków. Sama platforma umożliwi testowanie pomp common rail firm takich jak Delphi, Bosch, Denso i Siemens, działając z taką sama łatwością i elastycznością, z jaką działa siostrzane urządzenie – CRi-PC. Urządzenie jest sterowane oprogramowaniem Magmah, opracowanym przez firmę Hartridge. Oprogramowanie umożliwia wykorzystanie CRp-PC do tworzenia planów testowania, wraz z możliwością ich zapisania oraz stworzenia powtarzalnych, standaryzowanych procedur testowania.
Przedstawiona będzie również szeroka oferta opracowanych przez Delphi urządzeń służących do diagnostyki samochodów z silnikiem Diesla
Urządzenie diagnostyczne DIAMAND 2 to następna generacja wykorzystywanego obecnie narzędzia diagnostycznego DIAMAND, którego główną cechą jest możliwość działania bezprzewodowego. Ważne jest również rozszerzenie zakresu zastosowań obsługi systemów sterowania silnikami Diesla.
Urządzenie diagnostyczne DS100E składa się z ręcznego komputera PC oraz niewielkiego interfejsu podłączonego do pojazdu, komunikujących się wzajemnie za pomocą technologii Bluetooth. Specjalistyczne oprogramowanie zostało opracowane przez Delphi dla sieci Delphi Service Centre – Diesel Point. System zawiera obszerną bazę danych pojazdów i umożliwia przeprowadzanie diagnostyki nie tylko urządzeń wyprodukowanych przez Delphi, ale także wszystkich innych marek systemów wtryskiwaczy silników Diesla.
Urządzenie diagnostyczne YDT278 Sealed Rail Diagnostic Kit (Zestaw do diagnostyki pompy i wtryskiwaczy CR) jest dostosowane do pomp wszystkich producentów stosowanych w systemie common rail i służy do pomiaru ciśnienia na wyjściu z pompy bezpośrednio w samochodzie (nawet bez konieczności jego uruchamiania) bez wykorzystywania jakichkolwiek dodatkowych urządzeń pomiarowych oraz umożliwia pomiar przecieku wstecznego dla każdego z wtryskiwaczy. Możliwość zidentyfikowania wadliwego elementu to również możliwość jego wymiany, co przynosi wymierne korzyści w porównaniu z koniecznością wymiany całego układu.
Zestaw elektrozaworów YDT410 False Actuator Kit (Zestaw do weryfikacji usterek pomp CR) został zaprojektowany do wykorzystania we współpracy z urządzeniem YDT 278 Sealed Rail Kit. Urządzenie to wykorzystuje się w sytuacji, kiedy występuje spadek ciśnienia za pompą (wywołany awarią pompy w układzie common rail) Zestaw umożliwia stwierdzenie, czy spadek ciśnienia jest skutkiem awarii elektrozaworów czy samej pompy. Testowe elektrozawory, umieszczone w zestawie są kompatybilne z pompami montowanymi w systemach common rail przez wszystkich producentów pomp.
Stanowisko diagnostyczne Hartridge AVM2 PC Test Bench dla pomp i wtryskiwaczy common rail umożliwia testowanie wszystkich rodzajów wtryskiwaczy i pomp: rzędowych, rotacyjnych i common rail.
Urządzenie Hartridge Microclean Cabinet zapewnia czyste środowisko dla wstępnego montażu komponentów silników Diesla.
Urządzenie HM1000 cap emituje powietrze oczyszczone z drobinek większych niż 0.5 mikrona, tym samych tworząc oczyszczone środowisko dla naprawy i montażu komponentów.
Stanowisko diagnostyczne Hartridge CR-I Test Bench dla wtryskiwaczy common rail umożliwia szybkie i proste zbadanie przepływu przez wtryskiwacz , przecieku wstecznego, oporności cewki oraz czasu reakcji dla kompletnego badania systemu przy ciśnieniu do 2000 bar.
Komentarze