ACS 400 / 450 / 500 – do obsługi klimatyzacji w cenach promocyjnych
Coraz więcej samochodów, również w Polsce, jest wyposażona w klimatyzację. Ich obsługa pozwala warsztatom rozszerzyć ofertę serwisową, dzięki czemu umacnia też ich pozycję na rynku.
Urządzenie ACS 400, przeznaczone do szybkiego serwisowania klimatyzacji w samochodach osobowych, ma automatyczne funkcje odzyskiwania czynnika chłodzącego, oczyszczania i napełniania układu klimatyzacji nowym czynnikiem. Ręcznie tylko realizowane jest napełnienie świeżym olejem i dodawanie środka kontrastowego.
ACS 450 jest urządzeniem pozwalającym obsługiwać również układy klimatyzacyjne w samochodach ciężarowych i autobusach. Ma większy 27,2-litrowy zbiornik wewnętrzny (w ACS 400 – 12,5 l) i wydajniejszą pompę próżniową (8,5 m³/h, zaś w ACS 400 4,3 m³/h). Zastosowano też w nim dłuższe, 4-metrowe przewody (w ACS 400 – 2,5 m).
Kolejnym modelem jest w pełni automatyczne urządzenie typu ACS 500. Wszystkie procesy serwisowe, w tym także wymiana oleju i prace z płynem kontrolnym, odbywają się w sposób automatyczny. ACS 500 dysponuje bankiem danych, w którym zostały zapamiętane w postaci dwumiejscowego kodu wszystkie znane modele pojazdów. Numer kodu informuje o czasie trwania funkcji podciśnienia oraz o ilości czynnika chłodniczego, jaką powinno się wprowadzić do klimatyzacji pojazdu. Urządzenie wyposażone jest w drukarkę wewnętrzną, a program pozwala na wpisanie danych klienta i numeru rejestracyjnego pojazdu. W ACS 500 zastosowano już system 4-wagowy. Dodatkowo umieszczono zbiornik na barwnik UV. Program pozwala na wyłączenie funkcji dodania barwnika, co jest niezbędne w przypadku niektórych producentów samochodów. Obsługa poprzez przejrzysty panel sterujący i duży wyświetlacz daje pewność oraz wysoką wydajność pracy w warsztacie.
Cała rodzina urządzeń ACS wyposażona jest w elektroniczną funkcję kontroli zużycia filtrów oraz wózki warsztatowe z pojemnymi schowkami na akcesoria. Dodatkowo można dokupić zestaw UV lub elektroniczny przyrząd do lokalizacji nieszczelności, a także termometr cyfrowy.
Obecnie Bosch proponuje zakup wszystkich typów urządzeń ACS w cenach promocyjnych. 11 400 PLN netto to specjalna cena na urządzenie ACS 400, zaś 12 200 PLN – na urządzenia ACS 450 oraz ACS 500. Akcja potrwa do 30 czerwca 2007 roku.
Naprawę układów automatycznej klimatyzacji ze sterownikiem umożliwiają testery usterek Boscha typu KTS wraz z oprogramowaniem ESI[tronic]. W programie SIS (System Informacji Serwisowej) zawarte są dodatkowe informacje pomagające na zlokalizowanie miejsca usterki w elektronice układu klimatyzacji.
Wyposażenie w urządzenie ACS oraz tester typu KTS usprawnia pracę warsztatu i pozwala zaoferować klientom kompleksową obsługę.
Nowy prostownik BAT 430 Boscha
W ofercie Działu Diagnostyki Samochodowej firmy Bosch znalazł się nowy prostownik elektroniczny BAT 430. Przeznaczony jest zarówno do instalacji 12 V jak i 24 V. W urządzeniu tym zastosowano sterowany mikroprocesorem proces ładowania, który został opracowany dla akumulatorów bezobsługowych, standardowych, żelowych oraz żelowo-ołowiowych (z separatorami z włókna szklanego). Dzięki zoptymalizowanemu przebiegowi ładowania czasy ładowania są krótkie.
BAT 430 jest wyposażony w wiele zabezpieczeń, co umożliwia ładowanie akumulatorów bez wyjmowania z pojazdu i obawy o uszkodzenie elektroniki samochodowej. Z ważnych funkcji należy podkreślić także ochronę przed przeładowaniem, tryb ładowania podtrzymującego i buforowego oraz ładowanie ochronne akumulatorów głęboko rozładowanych. Ładowanie możliwe jest tylko przy prawidłowym podłączeniu zacisków – czuwa nad tym ochrona przed zamianą biegunów. Umieszczony na solidnej obudowie wskaźnik LED wskazuje stan pracy urządzenia. W prostowniku tym bezstopniowo ustawiany jest prąd ładowania. Przebieg procesu zostaje zoptymalizowany dzięki zastosowaniu przełącznika temperatury (tryb zimno/ciepło). Urządzenie może być zastosowane w dowolnym warsztacie, a ponieważ udział wrażliwej elektroniki w samochodach staje się coraz większy, prostownik tego typu staje się już niezbędnym wyposażeniem warsztatowym.
Komentarze