Opracowując swoje produkty Bosch szczególną wagę przykłada do tego, aby były one nie tylko zaawansowane technologicznie, ale również przyjazne dla środowiska. Obecnie wszystkie żarówki samochodowe Boscha produkowane na potrzeby rynku wtórnego nie zawierają domieszek szkodliwego dla zdrowia ołowiu.
Żarówki halogenowe do reflektorów i świetlówki do lamp ksenonowych już wcześniej produkowane były bez domieszek trującego ołowiu. Szkło niektórych żarówek do kierunkowskazów, świateł stopu i postojowych zawierało natomiast nieznaczne ilości ołowiu. Metal ten wykorzystywany był także w miejscach lutowania na cokole żarówki. Zmiana procesów produkcji umożliwiła rezygnację z ołowiu, przy czym w żaden sposób nie wpłynęło to na jakość czy trwałość zarówek.
W październiuku 2005 na polskim rynku pojawi się nowa linia żarówek Plus 50/60 Extralife. Nowe produkty zostały opracowane tak, aby świeciły nie tylko mocniej, ale i dłużej. Są to pierwsze na rynku żarówki wypełnione Xenonem, które dają o 50-60% więcej światła niż żarówki standardowe. Dodatkowo mają one 3-krotnie dłuższą trwałość niż oferowane do tej pory żarówki Plus 50/60. W ofercie pojawią się żarówki halogenowe do reflektorów głównych typu H1, H4, H7. Nowe produkty oferowane są w wygodnych, podwójnych opakowaniach, co umożliwia wymianę obydwu żarówek naraz zgodnie z zaleceniami fachowców.
]1[
Bosch oferuje obszerny program żarówek do każdego niemal typu oświetlenia w samochodzie. Dostępne są żarówki do reflektorów, lamp sygnalizacyjnych, takich jak światła stopu i kierunkowskazy, oraz oświetlenia wewnętrznego pojazdu i podświetlenia deski rozdzielczej.
Na zainteresowanie zasługuje seria żarówek Daytime stworzona z myslą o kierowcach, którzy używają świateł mijania nie tylko w nocy, ale również w ciągu dnia. Żarówki te wykonane są ze specjalnych materiałów, zastosowano w nich niestandardową geometrię włókna oraz wypełnienie gazowe, dzięki czemu są one znacznie trwalsze od żarówek standardowych.
Wszystkie żarówki Boscha spełniają wymogi StVZO i są dopuszczone do stosowania na terenie całej Europy. Zostały wyposażone w filtry promieniowania UV, które zabezpieczają reflektory przed matowieniem, a więc spadkiem wydajności strumienia światła. Produkty są dostępne w warsztatach samochodowych, sklepach motoryzacyjnych oraz wybranych sieciach sklepów wielkopowierzchniowych. Wszystkie linie są teraz oferowane w nowych, lepiej oznaczonych i czytelnych opakowaniach.
Komentarze