Do czego służy urządzenie SMT 300 firmy Bosch?

, 20 maja 2016, 9:10

W ofercie Bosch znajduje się urządzenie SMT 300, przeznaczone do wykorzystywania w warsztatach samochodowych. Narzędzie służy do wyszukiwania wycieków i nieszczelności w wielu układach występujących w pojeździe.

SMT 300 nadaje się do badania w pojazdach szczelności każdego zamkniętego układu. Wielkość przecieku i jego lokalizacja mogą być ustalane w dwóch etapach. Wykrywacz może być stosowany do badania układów odprowadzających pary paliwa, a także w innych miejscach. Pozwala testować zarówno obiegi zamknięte, na przykład układ dolotowy i wydechowy, jak i wykrywać miejsca przenikania wiatru i wody. Dzięki zastosowaniu zintegrowanego trybu testowego można wstępnie sprawdzać układy zamknięte bez dymu, a następnie wprowadzić go dopiero w razie potrzeby. Można również regulować ilość wytwarzanego dymu, co sprawia, że łatwiej jest znaleźć małe nieszczelności.

Do badania nieszczelności w układzie paliwowym może być wykorzystywany tylko gaz obojętny (niepalny, CO2 lub azot). Zestaw „Inert Gas Pack Kit” (butla na sprężony gaz i adapter) można zamówić oddzielnie. Butla na sprężony gaz jest dostarczana pusta i trzeba ją napełnić u dostawcy gazu. Można również zamówić regulator azotu fabrycznie ustawiony na ciśnienie 7 barów, do stosowania w warsztacie z dużymi butlami azotu. Do połączenia z SMT 300 jest wówczas potrzebny wąż z końcówkami, który także można zamówić osobno.

Opatentowany barwnik – bez naruszania gwarancji producenta pojazdu

Wraz z urządzeniem w walizce znadują się lampa i okulary, które służą do wykrywania wycieków kolorowego dymu. Dzięki zastosowaniu okularów dym staje się wyraźnie widoczny w świetle UV emitowanym przez lampę. Do powstawania dymu nowy wykrywacz nieszczelności Boscha wykorzystuje opatentowany roztwór oleju z barwnikiem UltraTraceUV. Dym nie uszkadza żadnych elementów pojazdu, dlatego korzystając z SMT 300 w warsztacie nie narusza się gwarancji producenta auta. Kompaktowy wykrywacz SMT 300 jest wyposażony w regulator przepływu dymu oraz wskaźnik ciśnienia i podciśnienia.

Dowiedz się więcej

Jak uniknąć błędów podczas wymiany pompy cieczy chłodzącej
Jak uniknąć błędów podczas wymiany pompy cieczy chłodzącej

Producenci współczesnych samochodów zalecają, aby pompę cieczy chłodzącej wymieniać każdorazowo podczas wymiany układu rozrządu. Sama czynność wymiany pompy jest dość prosta, ale o jakości tej usługi, a zarazem trwałości pompy decydują, jak to zazwyczaj bywa, detale. Niestety nawet doświadczeni mechanicy montując pompy popełniają mniej lub bardziej poważne błędy. Z powodu nieprawidłowości podczas montażu najczęściej uszkadza […]

Szkolenia techniczne dla mechaników samochodowych oraz doradców serwisowych
Szkolenia techniczne dla mechaników samochodowych oraz doradców serwisowych

W czerwcu Centrum Szkoleniowe Bosch w Warszawie zaprasza doradców serwisowych oraz pracowników punktów obsługi klienta na szkolenia techniczne z zakresu silników benzynowych oraz komponentów Common Rail i dokumentacji ESI. Dla mechaników dedykowane są szkolenia z zakresu diagnostyki pojazdów, diagnostyki silników benzynowych z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem, silników diesla oraz napraw komponentów diesla. Szczegółowe informacje i […]

Konferencja roczna Grupy Bosch – 10 najważniejszych faktów
Konferencja roczna Grupy Bosch – 10 najważniejszych faktów

Pod koniec maja w Warszawie odbyła się konferencja, na której przedstawiono szczegółowe dane na temat działalności Grupy Bosch na polskim rynku. Ze wszystkich informacji wyłoniliśmy te najbardziej istotne, skupiając się szczególnie na dotyczących rynku motoryzacyjnego. 1. Rozwój poszczególnych sektorów koncernu Bosch był w 2015 roku bardzo zróżnicowany. Największy, 12-procentowy wzrost odnotował sektor Mobility Solutions, osiągając […]

Komentarze

Brak komentarzy