Continental zdobył dwa wyróżnienia: Ośrodka Testowego roku 2013 dla Contidromu w Hanowerze oraz “Doskonały Partner Rozwojowy” od firmy Tesla Motors za opracowanie ogumienia do jej sedana – Model S.
Contidrom
Jury konkursu Automotive Testing Technology International wysoko oceniło możliwości zautomatyzowanego toru do testowania opon AIBA. Był on jednym z kluczowych elementów, dzięki któremu centrum testowe firmy Continental Contidrom otrzymało tytuł „Ośrodka Testowego roku 2013”. AIBA co roku umożliwia przetestowanie 100 tys. opon w każdych warunkach pogodowych, niezależnie od panującej na zewnątrz aury i bez angażowania kierowców.
Obiekt znajduje się w hali o długości 300 m. i szerokości 30 m. System umożliwia automatyczne rozpędzanie pojazdów do prędkości 120 km/h. Manewr hamowania odbywa się na różnych nawierzchniach rozmieszczonych na 75-metrowych odcinkach toru, które mimo masy 120 ton, mogą być za pomocą podnośników hydraulicznych dowolnie przestawiane w ciągu zaledwie kilku minut.
"Doskonały Partner Rozwojowy" Tesli
Wyróżnienie przyznano za stworzenie specjalistycznych opon do nowego samochodu elektrycznego typu sedan – Tesla Model S. Continental dostarcza do niego specjalną wersję opony letniej ContiSportContact 5, która bezpiecznie przenosi moc napędu elektrycznego. Tesla Model S to pierwszy na świecie elektryczny luksusowy sedan o zasięgu do 500 km. Samochód może pomieścić 7 osób. Silnik o mocy 416 KM pozwala mu rozpędzić się do 200 km/h. Od zera, do 100 km/h Model S przyspiesza w zaledwie 4,4 sek.
– „Opracowując oponę dla Tesli, musieliśmy sprostać wyzwaniu stworzenia ogumienia o bardzo niskich oporach toczenia, jednocześnie oferującego ciężkiemu, luksusowemu sedanowi doskonałe właściwości jezdne. Podczas tego procesu musieliśmy zrealizować wiele z pozoru sprzecznych celów. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że jako dostawca oryginalnych części, sprostaliśmy wysokim wymaganiom stawianym przez firmę Tesla” – powiedziała Rachna Naik z Continental Tires the Americas.
Oferta firmy Continental obejmuje specjalną linię opon do samochodów elektrycznych: letnie Conti.eContact i zimowe Conti.eContact Winter. Maksymalny zasięg zapewnia nietypowy rozmiar opon: 195/55 R 20, umożliwiający redukcję oporów toczenia nawet do 30 proc. w porównaniu ze zwykłym ogumieniem.
Komentarze