Niemiecki producent akumulatorów, firma VARTA, poczyniła ważny krok w kierunku rozpoczęcia produkcji baterii litowo-jonowych do samochodów.
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o planach sprzedaży biznesu akumulatorowego przez Johnson Controls, właściciela marki VARTA. Pojawiły się wówczas głosy na temat zmierzchu koniunktury na tradycyjne akumulatory samochodowe i przyszłości należącej do samochodów elektrycznych. Jak widać, VARTA jest w pełni świadoma tego faktu, gdyż planuje rozpocząć masową produkcję baterii do aut EV. Wspiera ją w tym niemiecki rząd, który czyni starania mające na celu zmniejszanie zależności niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego od dostaw baterii z krajów azjatyckich. Dla Niemców istotne jest także zachowanie miejsc pracy, które mogłyby zniknąć wraz z coraz mniejszym zapotrzebowaniem na standardowe akumulatory kwasowo-ołowiowe. Na dotacje dla firm produkujących baterie do samochodów, niemiecki rząd ma przeznaczyć miliard euro.
VARTA nawiązała współpracę z niemieckim Instytutem Fraunhofera. Ma on pomóc w rywalizacji technologicznej z firmami azjatyckimi. Dodatkowo w krótkim czasie możliwe jest utworzenie lokalnego sojuszu biznesowego z udziałem VARTY, a także innych przedsiębiorstw z rynku motoryzacyjnego (m.in. niemieckim oddziałem Forda i Volkswagenem).
źródło informacji: Agencja Reuters
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
kibu, 22 stycznia 2019, 14:52 0 0
Niemiec kupi lit w Chinach, miedź w Polsce, zleci produkcję Turkowi i sprzeda samochód elektryczny Norwegowi. A namiestnicy miłościwie nam panujący, byli i obecni obiecują narodowi, a lud klaszcze i.... najwyżej przyjmie zleconą żałobę po nieudanych planach.
Odpowiedz