Grupa zakupowa NEXUS Automotive International SA ujawniła szczegóły kilku inicjatyw, które mają pomóc jej osiągnąć pozycję lidera na globalnym rynku Aftermarket. W nowej strategii znalazło się miejsce dla Huberta Słoka, który objął stanowisko Network Managera NEXUSa w regionie EMEA.
Plany grupy NEXUS
Grupa zakupowa NEXUS to projekt powołany do życia w 2014 r. Zrzesza dystrybutorów części do pojazdów ze wszystkich regionów świata, także dwie polskie firmy – Autos i Inter Land. Siedziba organizacji znajduje się w Genewie, ale to w innym szwajcarskim mieście – Montreux – ujawniono najważniejsze decyzje dotyczące planów dalszej działalności.
NEXUS ma ambicje międzynarodowej ekspansji. Jest już obecny w 84 państwach, ta liczba wciąż ma według zapowiedzi powiększyć się do ponad 100. Nie zapomina także o realizacji celów podstawowych, jak zwiększanie zysków firm należących do grupy. Pomóc mają w tym takie projekty jak N! Akademia – program aftermarketowy oferujący szeroką paletę szkoleń technicznych i sprzedażowych. Lepszą integrację członków grupy ma zapewnić sieciowy projekt CON!NECT, natomiast narzędzie N! SLOW MOVER ma pomóc w obrocie towarami wolno rotującymi. Członkowie będą mieli także dostęp do narzędzia analitycznego IT.
Grupa chce zwiększyć łączny skonsolidowany obrót swoich członków z obecnego poziomu 7,25 mld Euro do 9 mld Euro w tym roku.
– „Według naszej wizji NEXUS ma być liderem – już nie "pretendentem". Ponieważ to właśnie globalność jest jedną z naszych największych innowacyjności, podpisanie 50 umów o zasięgu światowym jest wydarzeniem bez precedensu w historii światowego rynku Aftermarket." – powiedział Gael Escribe, CEO NEXUSa.
Największym rynkiem dla grupy NEXUS jest obecnie Zachodnia Europa. Według planów na rok 2016 może się to zmienić, ze względu na wzrost w Ameryce Północnej. Europa Wschodnia jest obecnie trzecim rynkiem NEXUSa. Grupa planuje w najbliższym czasie zwiększyć swój udział na rynku azjatyckim, szczegółnie w regionie Chin.
Ważne stanowisko dla Polaka
Nowo utworzone stanowisko w NEXUSie zajął Hubert Słok, pełniący w przeszłości funkcję managera do spraw rozwoju w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) w firmie SKF. Jako Network Manager będzie odpowiedzialny m.in. za rozwijanie nowych projektów i koordynację kontaktów pomiędzy partnerami w ramach grupy.
– „Formuła i strategia grupy NEXUS okazała się bardzo skuteczna. W ciągu zaledwie dwóch lat udało się z nawiązką zrealizować zakładane cele. Obecnie osiągany obrót na poziomie ponad 7 mld € znacząco przekracza początkowe założenia. Bez wątpienia wpływ na tak szybki wzrost ma to, co najbardziej nas wyróżnia – podejście globalne. NEXUS nie koncentruje się tylko na Europie, lecz także na rynkach takich jak Ameryka Północna, Bliski Wschód czy Afryka, które są bardzo ważne dla naszych partnerów. Naturalnie wraz z rozwojem grupy pojawiło się wiele nowych inicjatyw, projektów i stąd decyzja o utworzeniu nowego stanowiska.
Jako Network Manager będę zajmował się koordynacją współpracy pomiędzy naszymi dostawcami i członkami. Klasyfikacją ich potrzeb, a także stymulacją do osiągania nowych celów, jak np. rozwój wspólnej marki własnej czy koncepcji Nexus Auto. W realizacji założeń zwiększenia integracji i współpracy pomoże nam nowy projekt CON!NECT, który będzie interaktywnym kompendium wiedzy i platformą wymiany myśli dla wszystkich partnerów i dostawców w ramach grupy." – powiedział nam Hubert Słok.
Konferencja biznesowa NEXUSa odbyła się w szwajcarskim Montreux, w dniach 3-5 lutego 2016 r.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Andrzej, 15 lutego 2016, 8:03 0 0
Gratulacje dla Huberta
Odpowiedz
Torpeda, 17 lutego 2016, 15:02 0 0
"N! Akademia - program afermarketowy" - przypadek czy celowa literówka, a jeśli tak to o jakie afery chodzi?
Odpowiedz
Kasia Skowronek, 19 marca 2016, 20:58 0 0
Skarbie, szczęścia i sukcesów w nowej pracy ;-*
Odpowiedz