Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w listopadzie 2015 r.
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
10 grudnia 2015, 11:43
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce stale rośnie. Początek wyprzedaży rocznika już w listopadzie przyczynił się do kolejnego znaczącego wzrostu. Sprzedano ponad jedną piątą więcej aut niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku.
W listopadzie zarejestrowano, według danych Carmarket.com.pl, 35 312 nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To ponad 20% więcej niż w analogicznym okresie roku 2014 r. Już po 11 miesiącach 2015 r. z całą pewnością można stwierdzić, że wynik całoroczny będzie wyższy niż w latach poprzednich. W całym 2014 r. sprzedano 372 367 aut, do pobicia tego wyniku brakuje tylko 6 tys. pojazdów. Tymczasem koniunktura wskazuje na o wiele lepszy wynik – grudzień powinien być kolejnym miesiącem wzrostu. Bez wątpienia na takie wyniki mają wpływ nowe przepisy dotyczące odliczania podatku VAT.
W listopadzie jeden z najwyższych wyników sprzedaży w całym roku odnotowała Skoda, dzięki czemu zajęła pierwsze miejsce w rankingu marek. Tym razem Volkswagen musiał ustąpić pola, choć sprzedał niewiele mniej pojazdów. Strata pozostałych marek do czołówki zwiększa się. W listopadzie na trzecim miejscu znalazła się Toyota, na czwartym Ford, a na piątym Opel. Nie ma wątpliwości, że dokładnie tak samo będzie wyglądać klasyfikacja marek na koniec bieżącego roku.
Początek wyprzedaży zachęcił klientów indywidualnych do wizyt w salonach sprzedaży. Ich udział w całkowitym wolumenie sprzedaży wzrósł w listopadzie do 33%. W całym roku klienci indywidualni stanowią bardzo małą część w porównaniu do zakupów realizowanych przez firmy.
Październik to kolejny miesiąc wzrostu sprzedaży nowych aut w Polsce. Ponad 34 tys. sprzedanych pojazdów, przełożyło się na trzeci rezultat miesięczny w tym roku. W październiku w Polsce, według danych Carmarket.com.pl, zarejestrowano 34 004 samochody osobowe i lekkie dostawcze. To ponad 6% więcej niż we wrześniu i prawie 3% więcej niż w październiku ubiegłego roku. […]
Trwa dobra passa dealerów samochodowych. Wrzesień był kolejnym miesiącem stabilnego wzrostu sprzedaży. We wrześniu w Polsce, według danych Carmarket.com.pl, zarejestrowano 32 003 samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To aż o niemal 16% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego i o 18% więcej niż w sierpniu bieżącego roku. Sprzedaż wciąż wzrasta, ale jednocześnie maleje w […]
Łączna sprzedaż samochodów osobowych i lekkich dostawczych w 2015 roku przekroczyła barierę 400 tysięcy sztuk i była najlepsza od lat. Co ciekawe, miesiącem najlepszej sprzedaży pojazdów był grudzień. Był to też jedyny miesiąc w roku, w którym sprzedano ponad 40 tysięcy aut. W grudniu 2015, według danych Carmarket.com.pl, zarejestrowano 43 687 samochodów osobowych i lekkich […]
Ubiegły rok zakończył się bardzo wysokim wynikiem sprzedaży nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych w Polsce. Sprzedaż nie hamuje i wszystko wskazuje na to, że tegoroczny rezultat będzie jeszcze lepszy. Tempo wzrostu wzrasta Rynek sprzedaży nowych samochodów rośnie i rośnie. Dynamika z pierwszych miesięcy roku została utrzymana, a nawet jeszcze zwiększona w kwietniu. Oznacza to, […]
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Komentarze