Jak zarobić na sprzedaży akumulatorów?

7 października 2015, 10:58

Statystyki pokazują, że warsztat mechaniczny coraz częściej jest miejscem wymiany akumulatora. W ostatnich latach warsztaty zyskują od 1 do 2% dodatkowych klientów rocznie.

Jednak pomimo korzystnych trendów dla branży, dalej ponad 60% kierowców wybiera samodzielny zakup i wymianę baterii. Warto zastanowić się nad przyczynami takich decyzji zakupowych. Przede wszystkim warsztat nie jest kojarzony przez klientów jako naturalne miejsce dla takiego zakupu. Inaczej wygląda sieć sprzedaży detalicznej – supermarkety przez cały rok eksponują półki z akumulatorami. Dzięki temu klienci wiedzą, gdzie się zwrócić w razie problemów. Następnym powodem takiego stanu jest względna łatwość wymiany akumulatora w starszych samochodach. Z roku na rok samodzielna wymiana baterii przez kierowcę jest trudniejsza.

Czy wymiana akumulatora w warsztacie się opłaci? W większości popularnych samochodów wymiana akumulatora zajmuje nie więcej niż ½ godziny. Na zysk z takiej operacji składają się 3 elementy:

  • Zysk na akumulatorze, czyli różnica pomiędzy ceną zakupu i ceną oferty dla klienta. Zwykle cena oferowana jest niższa od ceny w punktach sprzedaży detalicznej.
  • Koszt usługi. Zwykle kalkulowany na poziomie 30-50 złotych.
  • Wartość złomu akumulatorowego. Wartość złomu pozyskanego z akumulatora osobowego to 40-50 złotych. Prawie wszyscy kierowcy zostawiają stary akumulator w miejscu wymiany.


Janusz Druchliński, ekspert rynku akumulatorów Inter Cars

 

Wymiana akumulatora to doskonała szansa na sprzedaż dodatkowych usług: kontrola układu ładowania, wymian płynów eksploatacyjnych czy serwis klimatyzacji. Każdy powinien samodzielnie dokonać kalkulacji zyskowności wymiany akumulatora w oparciu o lokalną sytuację. Nie ulega wątpliwości, że godzina robocza poświęcona na te usługi to przychód na poziomie 100-130 złotych. Jak zwiększyć sprzedaż akumulatorów? A oto kilka zasad pozwalających na zwiększenie sprzedaży akumulatorów w warsztatcie:

  1. Oznakuj warsztat banerem „AKUMULATORY”. Baner powinien stanowić stały element zewnętrzny oznakowania.
  2. Zrób test akumulatora wszystkim klientom swojego warsztatu. Test powinien być oczywiście bezpłatny i potwierdzony wydrukiem z testera, zawieszką bądź naklejką na akumulatorze. Takie działania budują świadomość i dobre relacje.
  3. Wyeksponuj kilka akumulatorów w pomieszczeniu, gdzie przyjmujesz klienta. Dzięki temu wielu klientów zwróci uwagę na akumulatory.

Warto wiedzieć: Inter Cars SA jest organizatorem Profesjonalnych Serwisów Akumulatorowych. To inicjatywa wspierająca wymianę akumulatorów w warsztatach. Uczestnicy przedsięwzięcia mogą liczyć na samodzielne rozpatrywanie reklamacji, promocję w www.motointegrator.pl, szkolenia i oznakowanie zewnętrzne. Darmowy Test Akumulatora – to inicjatywa zachęcająca kierowców do wizyt w warsztatach. Celem jest zwiększenie świadomości kierowców i sprzedaży akumulatorów w warsztatach. Patronem akcji jest www.motointegrator.pl.

Dowiedz się więcej

Sprzedażowy sukces ekspozycji wyposażenia warsztatów Inter Cars
Sprzedażowy sukces ekspozycji wyposażenia warsztatów Inter Cars

Podczas Targów Inter Cars, Dział Wyposażenia Warsztatów przyjął zamówienia na łączną kwotę 7,25 mln zł netto. Klienci dystrybutora chętnie również korzystali z programów leasingowych na zakup narzędzi, podpisując umowy na łączną kwotę 2,6 mln. zł. Wyposażenie warsztatowe to obecnie jeden z najprężniej działających działów w Inter Cars. W Hali D – w całości jemu poświęconej […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

lewar, 8 października 2015, 12:24 0 0

Cyt "Wartość złomu pozyskanego z akumulatora osobowego to 40-50 złotych."
Przepraszam bardzo, a kto tyle płaci?
Najwyższa cena jaką mi ostatnio zaproponowano to 2,30/kg. Gdzie przy średniej wadze akumulatora 14kg (60Ah) daje mi kwotę 32zł. Jednocześnie dostałem informację, że ceny w najbliższych dniach ulegną obniżeniu o 200zł na tonie.
Możliwe, że 40-50zł na akumulatorze inkasuje firma /pośrednik/ dostarczająca złom akumulatorowy bezpośrednio do huty ale nie jest to mechanik.
A może ja się mylę i są firmy które aktualnie skupują złom akumulatorowy za ponad 3 zł/kg?
A może ktoś wie ile płaci IC, który sponsoruje ten artykuł i podzieli się tą informacją?

Odpowiedz

reks, 29 grudnia 2021, 13:13 0 0

Tydzień temu sprzedałem 24 tony po 3,00zł.
I już mi grozili obniżką na koniec grudnia dlatego pozbyłem się.

Odpowiedz

Anonim, 9 października 2015, 6:21 0 0

2,20 zł w IC CASH

Odpowiedz

Anonim, 11 października 2015, 3:34 1 0

Pan "LEWAR" ma rację , dokładnie jest tak jak pisze ....! :-( nie ma innych cen na rynku ! niestety .
Dodatkowo ,chore jest to ,że sprzedający akumulatory oddają całą marże "Kowalskiemu" , zostawiają jedynie 5-10 zł na akumulatorze i liczą sobie tylko to co zarobią na sprzedaży złomu akumulatorowego .... ! Sprzedaż za wszelką cenę ... ?! "POLAK wszystko potrafi "

Odpowiedz

Anonim, 13 października 2015, 11:27 0 0

wg. kat Bosch osobowe min 9,74 kg do 23.91kg czyli przy 2,2pln za kg wychodzi od 21,4pln do 52,6 pln dolna wielkość jest rzeczywiście zawyżona ale tak czy inaczej złom akumulatorowy stał się składnikiem marży a tak nie powinno być i tu się zgadzamy.

Odpowiedz

MIKI, 20 czerwca 2018, 12:01 0 -1

Wszystko fajnie.
Dlaczego Inter Cars sprzedaje swoim klientom stare (stojące długo w magazynie) akumulatory Bosch ?

Odpowiedz

agad, 21 września 2018, 1:23 0 -2

każdy przy kupnie może sobie sprawdzić datę produkcji akumulatora (jest na nim wybita) i jego nie kupować. Nikt nikogo nie oszukuje i co według Ciebie znaczy stojący długo?

Odpowiedz

Kloss, 29 grudnia 2021, 1:38 0 -2

Wiek nie ma nic do rzeczy

Odpowiedz

reks, 29 grudnia 2021, 12:54 0 0

Dostrzegam Himalaje niewiedzy gdy czytam te komentarze.
Od jakiegoś czasu większość producentów ma kodowaną datę produkcji, nie możliwą do odczytania przez zwykłego konsumenta.
"Wiek nie ma nic do rzeczy" - większych bzdur nie czytałem. Każda bateria ze względu na posiadaną wewnętrzną oporność ma jakieś samorozładowanie.
Każde podładowywanie akumulatora - czyli zwiększanie cykli ładowanie/rozładowanie - powoduje skrócenie jego życia i sprawności.
Dlatego akumulator leżący w sklepie 2 lata, musi być doładowywany - a to automatycznie skraca jego żywotność.
Natomiast Bosch nie posiada swoich fabryk akumulatorów - robi dla niego Varta.
Dlatego jeśli chcesz świeżą sztukę, kup Vartę ; )

Odpowiedz