HELLA poprawia wyniki finansowe

2 kwietnia 2015, 13:43

Koncern HELLA przez 9 miesięcy roku obrotowego 2014/2015 znacząco zwiększył sprzedaż i zyski.

Producent oświetlenia samochodowego odnotował 7 procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem (do 4 218 miliardów euro). HELLA odnotowała znaczący wzrost w trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015, co oznacza poprawę w porównaniu do drugiego kwartału. W ten sposób po raz kolejny spółka przerosła średnie wyniki na globalnym rynku motoryzacyjnym. W tym samym okresie zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 14 procent (do 309 milionów euro), natomiast w ubiegłym roku wynosił 271 milionów euro. Odpowiada to skorygowanej o 7,3 procent marży EBIT (w roku ubiegłym 6,9 procent).

Rozwój branży motoryzacyjnej

Korzystne wyniki finansowe dostawcy świateł samochodowych w trzecim kwartale roku obrotowego są kontynuacją działań podjętych w poprzednich kwartałach, które skupione są głównie na wydajności HELLI w branży motoryzacyjnej. Poza ogólną poprawą sytuacji spółki na rynku w Europie Zachodniej, biznes motoryzacyjny został wzmocniony poprzez silne pozycjonowanie HELLI wśród niemieckich producentów premiumOEM, a także dzięki rozwojowi w dziedzinie wysokiej jakości technologii LED oraz komponentów elektronicznych. Przez dziewięć miesięcy sprzedaż marki wzrosła o 8,3  procent (do 3,1 miliardów euro), czyli dokładnie tyle, ile w ubiegłym roku. Natomiast wzrost zewnętrzny (bez sprzedaży wewnątrz biznesowej) wyniósł 10 procent.  

Stabilność na rynku części zapasowych

Sprzedaż na rynku części zapasowych również wzrosła o 7 procent w ciągu ostatniego kwartału. W tym przypadku decydującym czynnikiem był progres sprzedaży hurtowej i w stacjach kontroli pojazdów w Europie Wschodniej oraz Północnej. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku finansowego 2014/2015 HELLA zwiększyła sprzedaż o 0,6 procent (do 861 milionów euro).

Koncern HELLA spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży oraz skorygowania zysku z działalności operacyjnej w roku obrotowym 2014/2015.

Wybrane dane finansowe ze sprawozdania z 9 miesięcy roku obrotowego 2014/2015 (w milionach euro)

 

2014/2015

2013/2014

Zmiana

Sprzedaż

4,218

3,944

+6.9%

EBIT

309

271

+14,0%

Marża EBIT

7,3%

6,9%

+0,4pp

Wskaźnik kapitałowy

37,9%

32,3%

+5.6pp

 

Dowiedz się więcej

Rusza druga edycja akcji edukacyjnej HELLI
Rusza druga edycja akcji edukacyjnej HELLI

Koncern HELLA rozpoczyna drugą edycję akcji edukacyjnej „Świecimy przykładem”. Jest ona skierowana do nauczycieli ponadgimnazjalnych szkół technicznych o kierunku samochodowym. Opracowany i prowadzony przez specjalistów HELLA Polska program nauczania sprawdził się podczas pierwszej edycji, w której uczestniczyli dydaktycy z 8 szkół z różnych województw. Przygotowania do kolejnej kampanii ruszają już w marcu. Druga edycja akcji […]

Nauka z portalem HELLA TechWorld
Nauka z portalem HELLA TechWorld

Szkolenia on-line oferuje wiele uczelni i placówek edukacyjnych. Ten sposób nauki pozwala uczyć się we własnym tempie, wtedy gdy jest na to czas. Dostęp on-line pozwala na przerwanie i ponowny powrót do lekcji w dowolnym momencie. Szkolenia tego typu przygotowane są z wykorzystaniem nowoczesnych technik audiowizualnych, wszystko po to, aby nauka zaciekawiała i wzbudzała apetyt […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!