Valeo wyznaczyła sobie cele na najbliższe lata. Wśród nich jest między innymi zwiększenie wartości sprzedaży i sukcesywne wprowadzanie innowacji.
Valeo szacuje, że roczna wartość sprzedaży firmy w 2020 r. powinna przekroczyć 20 mld euro. Ma to być możliwe, dzięki sukcesowi innowacji Valeo i rekordowemu poziomowi zamówień na pierwszy montaż w ostatnich latach. Valeo spodziewa się, że sprzedaż będzie rosła w latach 2015-2020 średnio o 5 punktów procentowych szybciej niż światowa produkcja przemysłu motoryzacyjnego. Przedsiębiorstwo zakłada też poprawę zyskowności i przepływów pieniężnych: marżę operacyjną na poziomie 8-9 proc., stosunek wolnych przepływów pieniężnych do EBITDA większy niż 30 proc.
Jacques Aschenbroich, Chief Executive Officer; Christophe Perillat, Chief Operating Officer; Rober Charvier, Chief Financial Officer i managerowie czterech grup biznesowych zaprezentowali nowy plan strategiczny w czasie Dnia Inwestora (Londyn, 16 marca 2015). Plan jest oparty na rozwoju technologii ograniczających emisję CO2 i poprawiających osiągi samochodów, a także systemów wsparcia kierowcy oraz ekspansji biznesowej w Azji i na rynkach krajów rozwijających się.
Działalność Valeo opiera się na wyraźnym zdywersyfikowaniu odbiorców i zwiększaniu swojej obecności w regionach o silnym potencjale wzrostu, takich jak Azja i rynki krajów rozwijających się. Wzmocnienie tego trendu w najbliższych 5 latach pomoże Valeo w strategicznym przesunięciu geograficznym akcentów, mającym na celu wygenerowanie do 2020 roku ponad 1/3 dostaw na pierwszy montaż w Azji i około 40 proc. w Europie, podczas gdy w 2014 roku było to odpowiednio 28 i 49 proc.
Dzięki wzrostowi zamówień na pierwszy montaż, będącemu konsekwencją sukcesu na polu innowacji (wzrost o ponad 1/3 w ciągu ostatnich kilku lat), grupa Valeo chce przyśpieszyć swój wzrost organiczny, poprawić zyskowność i zwiększyć wolne przepływy pieniężne. W ocenie zarządu Valeo możliwe jest osiągnięcie średniego rocznego tempa wzrostu wyższego o 5 punktów procentowych od średniego wzrostu produkcji sektora motoryzacyjnego. Zakładając, że wyniesie on 3 proc. rocznie przez kolejne pięć lat, poziom sprzedaży grupy Valeo powinien sięgnąć 17 mld euro w 2017 roku i przekroczyć 20 mld euro w 2020. W 2014 roku wartość ta wyniosła 12,7 mld euro.
Wzrostowi sprzedaży powinien towarzyszyć rosnący poziom marży operacyjnej i zyskowność. Celem wyznaczonym do osiągnięcia do roku 2020 jest poziom 8-9 proc., podczas gdy w 2014 roku wyniósł on 7,2 proc. Poziom 8 proc. powinien zostać osiągnięty do 2017 roku. Jednocześnie, po czterech latach silnego wzrostu potencjału produkcyjnego w Azji i krajach rozwijających się, Valeo chce zwiększyć stosunek wolnych przepływów pieniężnych do wskaźnika EBITDA z 21 proc. w 2014 roku do około 28 proc. w 2017 i więcej niż 30 proc. w 2020 roku.
Komentarze