W roku obrotowym 2013/2014 koncern HELLA odnotował 11-procentowy wzrost sprzedaży sięgającej 5,3 mld euro, co przełożyło się na 340 mln euro zysku operacyjnego (wzrost o 17 proc.). Wysoki popyt na innowacyjne rozwiązania LED i produktów elektronicznych przełożyły się na dobre wyniki sprzedaży i zysków.
Na podstawie wstępnych danych firmy Hella wynika, że grupa wygenerowana sprzedaż na poziomie około 5,3 mld euro (w roku poprzednim 4,8 mld euro). Odpowiada to wzrostowi o około 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zysk EBIT wzrósł do ok. 390 mln euro (poprzedni rok: 290 milionów euro). Poprawa ta oznacza wzrost skorygowanej rentowności operacyjnej spółki z 6,0% do 7,3%.
– „Innowacyjna technologia i międzynarodowa obecność są kluczem do pomyślnego rozwoju naszej firmy” – mówi Jürgen Behrend, partner zarządzający koncernu Hella.
Dodatni wzrost w segmencie motoryzacyjnym Hella odnotowała szczególnie w segmencie produktów LED i innowacyjnych rozwiązań m. in. takich jak: elektryczne czujniki sterujące, siłowniki do zmniejszenia zużycia paliwa, jak i systemy wspomagania kierownicy, szczególnie te oparte na technologii 24 GHz.
W trwającym roku obrotowym HELLA chce umacniać swoją pozycję wśród najbardziej innowacyjnych dostawców dla branży samochodowej oraz kontynuować ekspansję na rynku wiodących technologii, między innymi poprzez różnorodne inicjatywy globalne i otwarcie nowych zakładów w Chinach i Ameryce Północnej.
Wybrane wyniki finansowe z raportu rocznego 2013/2014
(w milionach euro)
2013/2014 | 2012/2013 | zmiana procentowa | |
---|---|---|---|
sprzedaż | 5,343 | 4,835 | 0,11 |
EBITDA | 650 | 551 | 0,18 |
EBIT | 341 | 291 | 0,17 |
wydatki na badania i rozwój | 514 | 444 | 0,16 |
Wybrane wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2014/2015 (rok fiskalny)
(w milionach euro)
I kwartał 2014/2015 | II kwartał 2013/2014 | zmiana procentowa | |
---|---|---|---|
sprzedaż | 1,318 | 1,261 | + 4.5 % |
EBITDA | 171 | 136 | 0,26 |
EBIT | 91 | 59 | 0,53 |
wydatki na badania i rozwój | 117 | 115 | + 1.5 % |
Komentarze