Coraz więcej samochodów sprowadzanych zza granicy

12 września 2014, 9:19

Z tysięcy zleceń dotyczących transportu samochodów z zagranicy do Polski przeanalizowanych przez Clicktrans wynika, że w 2014 roku Polacy sprowadzili samochody głównie z Niemiec (37%), Wielkiej Brytanii (17,5%), Francji (14,4%), Włoch (6,6%), Belgii (5,1%), Holandii (5%) i Hiszpanii (1,4%).

Na przestrzeni lat od 2012 do 2014 udział aut sprowadzanych z Niemiec, Belgii i Holandii systematycznie wzrasta. Spada natomiast udział aut sprowadzanych z Wielkiej Brytanii i Włoch. Stabilny poziom 14-15% mają auta sprowadzane z Francji. W 2013 roku samochody sprowadzane z Niemiec stanowiły 35% a w 2014 już 37%. W przypadku Wielkiej Brytanii liczby wyglądają następująco: 19,4% w 2013 i 17,5% w 2014.

Z roku na rok Polacy sprowadzają coraz więcej samochodów z zagranicy.  Według danych Ministerstwa Finansów do końca lipca 2014 roku sprowadzono do Polski 450 990 samochodów używanych z UE (446 998) oraz spoza UE. W tym samym czasie w roku 2013 sprowadzono 415 349 samochodów. Oznacza to wzrost w stosunku do roku ubiegłego o aż 8,6%.

Najczęściej samochody sprowadzają mieszkańcy województw: małopolskiego, mazowieckiego, śląskiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego. Na przestrzeni lat 2012-2014 spada udział samochodów sprowadzanych do województw wielkopolskiego i dolnośląskiego. W 2012 udział samochodów sprowadzanych do woj. wielkopolskiego wynosił 11,3% a w 2014 rokutylko 9,4%. Na podstawie danych ze zleceń na Clicktrans.pl najwięcej samochodów sprowadzają mieszkańcy Krakowa, Warszawy, Wrocławia, Poznania i Lublina.

– „Pomimo że w dalszym ciągu to mieszkańcy dużych miast sprowadzają najwięcej samochodów, udział tych miast systematycznie maleje. Oznacza to, że coraz więcej samochodów sprowadzanych jest do miast mniejszych takich jak np. Gdynia czy Tarnów. Mieszkańcy Poznania czy Katowic należą do najchętniej sprowadzających auta do Polski, jednak co ciekawe, zwykle nie zlecają tego firmie transportowej. Ze względu na małą odległość do Niemiec często jadą po samochód sami." – mówi Michał Brzeziński z Clicktrans.pl.

Z danych Clicktrans.pl wynika, że za sprowadzenie jednego samochodu zapłacimy średnio ok. 1,1 zł za kilometr na długich trasach typu Wielka Brytania – Polska oraz ok. 1,45 zł za km przy trasach krótszych Niemcy – Polska. Za sprowadzenie samochodu z dalekiej północy np. z Norwegii cena wynosi natomiast ok. 1,8  zł  za km.

Średnia cena transportu samochodu z Niemiec to wydatek ok. 1270 zł, podczas gdy sprowadzenie samochodu z Wielkiej Brytanii to droższa sprawa i trzeba się przygotować na koszt ok. 2000 zł. Polacy najchętniej sprowadzają samochody w październiku. Miesiącami słabszymi pod względem sprowadzania samochodów pozostają niezmiennie od lat grudzień oraz pierwsze miesiące roku.

Wśród marek samochodów sprowadzonych dzięki Clicktrans.pl w 2014 roku królują: Volkswagen z 11,6% udziałem w sprowadzanych samochodach, Audi z 9,5% udziałem, BMW (9,4%), Renault (8,9%), Ford (8,9%) i Opel (7,0%).

Na przestrzeni lat 2012-2014 udział niemieckich marek: Volkswagenów i Audi i BMW systematycznie rośnie, podczas gdy francuskie auta nie cieszą się aż taką popularnością. Pomimo, że Renault ma dobrą trzecią pozycję w zestawieniu najczęściej sprowadzanych samochodów, to jednak udział tej marki maleje z roku na rok ( w 2013 r. 9,8% a w 2014 roku 8,9%). Wzrasta natomiast pozycja Forda, którego udział w 2013 roku wynosił 7,9% a w 2014 już 8,9%.

Dowiedz się więcej

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w sierpniu 2014 r.
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w sierpniu 2014 r.

Spodziewany spadek w porównaniu do lipca, ale zarazem najlepszy sierpniowy wynik od lat – tak ukształtowała się sprzedaż nowych samochodów w Polsce w ostatnim miesiącu wakacji. Najlepsze wakacje od 7 lat Wakacje odgrywają bardzo dużą rolę na rynku sprzedaży pojazdów. Zazwyczaj w czasie ich trwania wyniki dealerów mocno spadają. W tym roku tej reguły nie […]

Dofinansowania unijne do zakupu 2000 samochodów przez polskie firmy
Dofinansowania unijne do zakupu 2000 samochodów przez polskie firmy

Na dopłatę unijną w wysokości 9 proc. kredytu mogą liczyć mali i średni przedsiębiorcy kupujący nowe Toyoty i Lexusy. Aby skorzystać z dofinansowania, nowe auto musi emitować o co najmniej 20 proc. mniej dwutlenku węgla niż dotychczasowy pojazd użytkowany przez firmę. Program uruchomiła Toyota we współpracy z Deutsche Bankiem. Do wydania ze środków unijnych jest […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Monstro, 20 października 2014, 18:09 1 0

Zapraszam do nowej, całkowicie darmowej giełdy transportowej.
www.transport.monstro.pl

Odpowiedz