W pierwszej połowie 2014 r. Grupa Michelin odnotowała sprzedaż na poziomie 9,7 mld euro, zaś jej zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników jednorazowych wyniósł 1,16 mld euro. Koncern oczekuje utrzymania popytu na opony w na rynkach rozwiniętych oraz w Chinach, na pozostałych ma się on zmniejszyć.
Rynek opon do pojazdów osobowych i dostawczych
Pierwsze wyposażenie
W Europie wolumen sprzedaży opon w I połowie 2014 roku wzrósł o 6 proc. W Europie Zachodniej odnotowano wzrost wolumenów sprzedaży o 7 proc., zaś w Europie Wschodniej spadek o 5 proc., co było spowodowane napiętą sytuacją geopolityczną.
W Ameryce Północnej odnotowano wzrost sprzedaży o 3 proc., w Azji sprzedaż urosła o 7 proc., na co wpływ miały wzrosty m.in. na rynku chińskim (10 proc.), zaś w Ameryce Południowej widoczny był spadek wolumenu sprzedaży o 18 proc.
Rynek wymiany
W Europie wolumen sprzedaży na rynku wymiany wzrósł o 4 proc. W krajach Europy Zachodniej wolumen wzrósł o 7 proc., z kolei w Europie Wschodniej wolumen sprzedaży spadł o 10 proc., co był spowodowane napięciami w Rosji i na Ukrainie.
Popyt w Ameryce Północnej zwiększył się o 6 proc., w Azji odnotowano wzrost popytu o 6 proc., zaś w Ameryce Południowej odnotowano wzrost na poziomie 4 proc.
Rynek opon do pojazdów ciężarowych
Pierwsze wyposażenie
Popyt na rynku europejskim zmniejszył się o 7 proc. W Europie Zachodniej w I kw. 2014 r. wolumen sprzedaży wzrósł o 8 proc., głównie za sprawą zakupów ciężarówek przed wprowadzeniem norm emisji Euro VI, ale w II kw. zanotował spadek. W Europie Wschodniej kryzys na Ukrainie i spowolnienie gospodarcze w Rosji spowodowały znaczący spadek wolumenów sprzedaży.
W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży wzrósł o 10 proc., na rynkach azjatyckich popyt zwiększył się o 4 proc., zaś w Ameryce Południowej popyt spadł o 9 proc.
Rynek wymiany
Wolumen sprzedaży w Europie wzrósł o 6 proc. W krajach Europy Zachodniej wolumen sprzedaży wzrósł o 9 proc., a Europie Wschodniej o 2 proc. Z kolei 6 proc. spadek zanotowano w Turcji. W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży wzrósł o 9 proc., popyt w Azji wzrósł o 2 proc., zaś w Ameryce Południowej nastąpił spadek wolumenu sprzedaży o 3 proc.
Komentarze