Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
17.01 Bezczelna kradzież kół w Warszawie – sprawcy zaskoczyli wszystkich 17.01 ATEQ publikuje pierwszą aktualizację oprogramowania TPMS w 2025 roku 16.01 Nowości w ofercie UNIGOM. Specjalnie dla samochodów zelektryfikowanych. 16.01 Hamowanie bez szarpnięć – nowa funkcja opracowana przez producenta 15.01 Konkurs Continental

Technika

Ford Edge – Hałas i utrata mocy w fazie przyspieszania

W Fordzie Edge produkowanych od kwietnia 2019 mogą występować problemy z silnikiem 2.0 Diesel.

VW T6: podwyższona temperatura płynu chlodzącego i zapalona kontrolka

W VW T6 może wystąpić problem z przegrzewaniem się płynu chłodzącego. O sytuacji alarmuje między innymi kontrolka na zegarach. Eksperci z Hella TechWorld przyjrzeli się problemowi.

Odpowietrzanie nowoczesnych układów chłodzenia [FILM]

Zapraszamy do zapoznania się z kolejną pigułką wiedzy, w której ekspert Schaeffler opowie o odpowietrzaniu nowoczesnych układów chłodzenia. Ważne jest, by wyposażyć się w odpowiednią aparaturę, dzięki której procedura będzie skuteczna i możliwa. Więcej szczegółów w poniższym materiale.

Diagnostyka krok po kroku: Układy klimatyzacji i ogrzewania w pojazdach hybrydowych i elektrycznych

Samochody hybrydowe i elektryczne różnią się od samochodów konwencjonalnych, a w celu serwisu czy też naprawy wymagane są specjalne procedury i zachowanie odpowiedniego bezpieczeństwa. W wielu przypadkach ich układ ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji (HVAC) oparty jest na rozwiązaniu pompy ciepła, czyli jest bardziej zaawansowany w porównaniu ze standardowym układem klimatyzacji. Specjaliści marki Nissens przygotowali kompleksowy […]

Poprawne ustawienie napinacza rozrządu: 2.0 TDI grupy VAG [FILM]

W dzisiejszym materiale Schaeffler, ekspert prezentuje poprawny sposób ustawienia napinacza rozrządu w silnikach 2.0 TDI grupy Volkswagen. Procedura jest szczególnie ważna, by pasek był odpowiednio napięty, a napinacz prawidłowo działał. Więcej szczegółów w poniższym filmie.

Nierównomierna praca silnika po wymianie rozrządu w Volvo i Fordzie 2.5 [FILM]

W dzisiejszej pigułce wiedzy Schaeffler eksperci podpowiedzą, co może być powodem nierównomiernej pracy silnika po wymianie rozrządu. Problem dotyczy silników B5254T2 (2.5T Volvo) i jest powiązany z kołami zmiennych faz. Więcej informacji znajdziecie w poniższym filmie.

Modernizacja silnika 1.5 HDi (DV5) – łańcuch grubszy o milimetr

Nowoczesne silniki, w tym wysokoprężna jednostka PSA DV5, znana jako 1.5 HDi, są wyposażone w układy recyrkulacji spalin (EGR) oraz filtry cząstek stałych (DPF), aby spełniać wymogi przepisów dotyczących emisji spalin Euro. Poprawia to zużycie paliwa i obniża emisje, ale ma negatywny wpływ na silnik. W silniku gromadzą się szkodliwe osady sadzy, które nieuchronnie trafiają […]

BMW F10/F11 – Brak możliwości regeneracji filtra cząstek stałych

HELLA informuje o potencjalnym problemie z filtrem cząstek stałych (DPF) w modelach BMW F10/F11 (2010-2017) z silnikiem 3.0d N57.

Opel Corsa E: Problem z jazdą prosto. Samochód ściąga na jedną stronę.

HELLA informuje o problemie z jazdą prosto w modelu Opel Corsa E. Właściciele samochodów mogą zgłaszać, że ich pojazd ściąga na jedną stronę, mimo wyprostowanej kierownicy.

Nieprawidłowo założone sprężyny zaworowe. Czym to grozi?

MAHLE zwraca uwagę na częsty błąd montażowy, który może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.