Problem z lampką ostrzegawczą w Peugeot Partner

, 24 lutego 2021, 11:34

Peugeot Partner (B9) z silnikiem 1.6 8V HDIF został odstawiony do warsztatu z powodu świecenia lampki ostrzegawczej układu ABS. Właściciel informował, że chociaż jazda pojazdem wydawała się normalna, lampka ostrzegawcza świeciła się ciągle.

Rozwiązanie

Krok 1: Mechanik przyłączył narzędzie skanujące do złącza diagnostycznego i znalazł trzy zapisane kody usterek: P1536, P2562, P1497. Kody usterek zostały odczytane przed ich skasowaniem. Lampka ostrzegawcza zgasła.

Została przeprowadzona jazda próbna pojazdem. Podczas tego testu zaczęła ponownie świecić się lampka ostrzegawcza układu ABS.

Wbudowane narzędzie wyszukiwania według numeru rejestracyjnego. Po wprowadzeniu tego kodu usterki w polu wyszukiwania został zwrócony komunikat „Brake pedal travel sensor [Czujnik skoku pedału hamulca: Spójność]„

 

Krok 2: Technik zalogował się w aplikacji HaynesPro WorkshopData i szybko wybrał właściwy pojazd, wykorzystując jego numer rejestracyjny. Ponownie zostało przyłączone narzędzie skanujące i tym razem wystąpił tylko kod usterki P1536. Po wprowadzeniu tego kodu usterki w polu wyszukiwania, został zwrócony komunikat „Brake pedal travel sensor [Czujnik skoku pedału hamulca: Spójność]„.

Aplikacja VESA™ (Inteligentny asystent ds. elektroniki pojazdu) przedstawiła dwie sugestie

Aplikacja VESA™ (Vehicle Electronics Smart Assistant = Inteligentny asystent ds.elektroniki pojazdu) podała dwie sugestie: 1) przetestować przełącznik pedału hamulca oraz 2) zapoznać się w biuletynie SmartCASE z prawdopodobnie znanym rozwiązaniem.

Nie została wykryta żadna usterka

Krok 3: Postępując zgodnie z poradą w biuletynie oraz podpowiadanymi przez VESA testami diagnostycznymi, technik wykonał testy okablowania przełącznika pedału hamulca. Nie została wykryta żadna usterka.

Postępując dalej zgodnie z poradą podaną w biuletynie, technik wymienił przełącznik pedału hamulca

Krok 4: Postępując dalej zgodnie z poradą podaną w biuletynie, technik wymienił przełącznik pedału hamulca. Czas naprawy podany przez OEM wynosił 0,20 godziny. Kod usterki został skasowany i ponownie wykonano jazdę próbną pojazdem. Tym razem nie świeciła lampka ostrzegawcza układu ABS. Po powrocie do warsztatu technik ponownie przyłączył narzędzie skanujące i zauważył, że nie zostały zapisane żadne kody usterek.

Krok 5: Po usunięciu usterki hamulca, technik chciał zbadać inne kody usterek, odczytane podczas pierwszego przyłączenia narzędzia skanującego. Jak poprzednio, technik wprowadził w pole wyszukiwania kody P2562, P1497 (aplikacja WorkshopData umożliwia  siedmiu kodów usterek).

Opisy usterek, sugerowane wykonanie testów diagnostycznych i odpowiedni Techniczny Biuletyn Serwisowy (SmartFIX)

Jak poprzednio, aplikacja VESA zwróciła opisy usterek, podpowiedziała wykonanie testów diagnostycznych i odpowiedni Techniczny Biuletyn Serwisowy (SmartFIX). W biuletynie podano informację, że przyczyną może być pneumatyczne sterowanie regulatorem ciśnienia turbosprężarki. Ponieważ kody te nie wystąpiły ponownie, dalsza diagnostyka nie była potrzebna. Tę dodatkową informację konsultacyjną przekazano właścicielowi, kiedy
pojazd został zwrócony. Ta prewencyjna, predykcyjna diagnoza została przyjęta przez klienta, który stwierdził, że z pewnością wróci z pojazdem, gdyby usterka wystąpiła ponownie.

Na podstawie materiałów HaynesPro

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

wiki, 24 lutego 2021, 12:11 0 0

w autach nie jest to zbyt ważna usterka ale uciążliwa

Odpowiedz