Firma Autodata prowadzi poradnik Autodocta, w którym przedstawia rozwiązania często spotykanych, acz trudnych w diagnostyce problemów motoryzacyjnych. Tym razem omawianym problemem są piski występujące tuż po uruchomieniu zimnego silnika.
Nasz klient posiada samochód marki Audi A3 z 2015 roku z silnikiem wysokoprężnym 2,0 i skarży się na występowanie odgłosu pisku dochodzącego z przedziału silnikowego podczas pracy silnika na biegu jałowym. Odgłos ten słyszeliśmy podczas zimnego uruchamiania silnika, ale już w warsztacie mamy problem z określeniem przyczyny jego występowania. Czy wiecie, co może być przyczyną występowania takiego odgłosu?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy już o tym problemie, który dotyczy modeli A3 z lat 2013-2018 z kodami silnika CRLB/CRLC. Przyczyną usterki jest wadliwa konstrukcja rolki napinającej paska zębatego, co wpływa negatywnie na zużywanie się paska zębatego i powoduje powstawanie odgłosu pisku. Sprawdź napinacz paska zębatego (fig.1.1.). Jeżeli jest to napinacz paska zębatego marki innej niż Litens, zamontuj nowy napinacz paska zębatego. Zaleca się, by przy wymianie napinacza paska zębatego, wymienić także pasek zębaty. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 20 sierpnia 2020, 10:47 4 -1
Problem nie dotyczy tylko audi a3. Miałem również passata 2,0 tdi CRLB z 2015 r., z tym samym problemem. Prawdziwy VW się skończył.
Odpowiedz
Jesteśmy, 22 sierpnia 2020, 19:37 2 0
sieczkarnie i grzechotniki od 2013 roku
Odpowiedz