Świeci się lampka kontrolna silnika. Czy przyczyną jest czujnik przepływu powietrza? Masa powietrza jest za duża lub za mała? Albo być może sklejony jest zawór EGR? Znajdziesz tu możliwe przyczyny.
Możliwe usterki to:
- „P0102 Przepływ powietrza zbyt niski”
- „P0103 Przepływ powietrza zbyt wysoki”
W przypadku takich komunikatów o błędach często przypuszcza się usterkę czujnika przepływu powietrza. Usterka może jednak występować również w układzie EGR, np. gdy zawór EGR jest zaklejony w stanie otwartym lub zamkniętym.
Możliwy błąd:
a) zawór EGR (03) jest cały czas otwarty
Odprowadza się więcej spalin (07 rys.) niż jest to konieczne. Z tego powodu do cylindra dostaje się mniej świeżego powietrza (05). Czujnik przepływu powietrza mierzy mniej powietrza niż oblicza sterownik silnika (06).
b) zawór EGR (03) pozostaje zamknięty
Spaliny nie są odprowadzane lub tylko niewielka ich ilość (07). Z tego powodu do cylindra dostaje się więcej świeżego powietrza (05). Czujnik przepływu powietrza mierzy więcej powietrza niż oblicza sterownik silnika (06).
Środek zaradczy:
sprawdzić zawór EGR i w razie potrzeby wymienić.
Czujnik przepływu powietrza w ofercie marki Pierburg:
- Nr PIERBURG
7.18221.51.0/.58.0; 7.22184.04.0 … .34.0/.50.0; 7.22684.07.0 … .10.0;
7.22701.04.0/.05.0; 7.28342.06.0/.07.0
Komentarze