Diagnostyka uszkodzonych amortyzatorów [Film]

Redakcja, 16 sierpnia 2017, 9:18

Na kanale YouTube MEYLE TV pojawił się nowy film z poradami dla mechaników. Dotyczy on diagnozowania uszkodzonych amortyzatorów i unikania zagrożeń z nimi związanych.

Amortyzatory powinny przechodzić rutynową kontrolę w warsztacie co 80 000 kilometrów. Podczas jazdy poddawane są one dużym obciążeniom, a ich działanie jest odpowiedzialne za bezpieczeństwo jazdy: w przypadku uszkodzenia wydłuża się droga hamowania, a stabilność pojazdu obniża się. W takim przypadku konieczna jest ich pilna wymiana. Jak łatwo, jest taką regularną kontrolę amortyzatorów uczynić rutynową czynnością w warsztacie, „Mechanicy MEYLE“ wyjaśniają w swoim najnowszym filmie na YouTube’owym kanale „MEYLE TV“.

Gorsze działanie amortyzatora może ze sobą nieść duże niebezpieczeństwo dla kierowcy: Przyczepność opon zmniejsza się, cierpi na tym stabilność pojazdu, a droga hamowania automatycznie się wydłuża. Jednocześnie pogorszona przyczepność ujemnie wpływa na prowadzenie opon w zakrętach, a działanie nowoczesnych systemów bezpieczeństwa takich, jak ABS, ESP i ASR nie jest takie, jak było przewidziane.

Wraz z kontrolą działania amortyzatorów, warsztaty mogą zaoferować swoim klientom bardzo ważny serwis. A to, jakie są możliwości diagnozowania amortyzatorów, i jak można je wykorzystać, wyjaśniają „Mechanicy MEYLE“ w swoim nowym filmie wideo.  Często już pierwszy rzut oka na opony wystarczy by stwierdzić uszkodzenie amortyzatora, ponieważ punktowe zużycie bieżnika wskazuje wadliwe działanie części zawieszenia. Podczas jazdy próbnej, uszkodzone amortyzatory można rozpoznać  po specyficznym uczuciu, oddającym wrażenie jakby jechało się po gąbce – szczególnie w zakrętach, oraz po hałaśliwych dźwiękach.

MEYLE oferuje asortyment ponad 650 amortyzatorów MEYLE‑ORIGINAL znajdujących zastosowanie w ponad 214 milionów pojazdów zarejstrowanych w Europie.

Porada warsztatowa MEYLE: Inżynierowie producenta części zamiennych z Hamburga zalecają, aby amortyzatory koniecznie wymieniać parami po to, aby utrzymać możliwie najmniejsze odchylenia tłumienia drgań pomiędzy lewą i prawą stroną pojazdu. W przeciwnym przypadku może dojść do nieprawidłowego, a nawet krytycznego zachowania się pojazdu podczas jazdy.

Nowy film wideo „Mechaników MEYLE“ o kontroli działania amortyzatorów można znaleźć poniżej:

Komentarze

Brak komentarzy