Podczas wymiany sprzęgła w pojazdach marki MINI 1.4/1.6 z lat produkcji 2001-2006 zdarza się problem, związany z brakiem luzu sprzęgła i trudnościami z włączaniem biegów. Mechanicy właściwie rozumują iż uległo uszkodzeniu sprzęgło i zakładają nowy zestaw sprzęgła, jednakże to nie zawsze rozwiązuje problem.
Specjaliści firmy Blue Print znaleźli przyczynę tej sytuacji spowodowaną pęknięciem spawu na widełkach wyłączających. Umożliwia to odkształcenie widełek w czasie rozłączania sprzęgła powodujące brak możliwości pełnego wysprzęglenia. Symptomy tego zjawiska to: ciągnięcie sprzęgła, trudności z włączeniem biegu i szarpania przy ruszaniu.
W czasie normalnej wymiany sprzęgła należy bezwzględnie dokładnie oczyścić widełki wyłączające i dokładnie sprawdzić je na wszelkiego rodzaju zużycie czy uszkodzenia. Dobrą praktyką jest wraz z wymianą kompletnego sprzęgła wymiana również widełek albowiem jest to ogólnie znana dolegliwość w MINI. Uwzględniając 6,5 godzinny czas wymiany kompletnego sprzęgła należy niejako „przy okazji” wymienić widełki, aby ustrzec się od powtarzania całej operacji w tym samym pojeździe.
Zaniechanie sprawdzenia i wymiany uszkodzonych widełek może spowodować problem z luzem sprzęgła i problemy z włączaniem biegów. Powtórna naprawa nie będzie w takim wypadku pokrywana z gwarancji Blue Print.
Widełki dostępne są w BMW. Blue Print rekomenduje także aby w tym samym czasie wymienić tulejki widełek oraz sworzeń blokujący.
Porada dotyczy referencji: ADG030148/ADG030149/ADG030150
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Grzegorz, 28 grudnia 2016, 20:12 0 0
Ja nie miałem żadnego problemu, bo udałem sie do serwisu Auto Complex Nidzica.
Odpowiedz