Problem z wymianą kompletnego sprzęgła w MINI

21 lipca 2016, 12:18

Podczas wymiany sprzęgła w pojazdach marki MINI 1.4/1.6 z lat produkcji 2001-2006 zdarza się problem, związany z brakiem luzu sprzęgła i trudnościami z włączaniem biegów. Mechanicy właściwie rozumują iż uległo uszkodzeniu sprzęgło i zakładają nowy zestaw sprzęgła, jednakże to nie zawsze rozwiązuje problem.

Specjaliści firmy Blue Print znaleźli przyczynę tej sytuacji spowodowaną pęknięciem spawu na widełkach wyłączających. Umożliwia to odkształcenie widełek w czasie rozłączania sprzęgła powodujące brak możliwości pełnego wysprzęglenia. Symptomy tego zjawiska to: ciągnięcie sprzęgła, trudności z włączeniem biegu i szarpania przy ruszaniu.

W czasie normalnej wymiany sprzęgła należy bezwzględnie dokładnie oczyścić widełki wyłączające i dokładnie sprawdzić je na wszelkiego rodzaju zużycie czy uszkodzenia. Dobrą praktyką jest wraz z wymianą kompletnego sprzęgła wymiana również widełek albowiem jest to ogólnie znana dolegliwość w MINI. Uwzględniając 6,5 godzinny czas wymiany kompletnego sprzęgła należy niejako „przy okazji” wymienić widełki, aby ustrzec się od powtarzania całej operacji w tym samym pojeździe.

Zaniechanie sprawdzenia i wymiany uszkodzonych widełek może spowodować problem z luzem sprzęgła i problemy z włączaniem biegów. Powtórna naprawa nie będzie w takim wypadku pokrywana z gwarancji Blue Print.

Widełki dostępne są w BMW. Blue Print rekomenduje także aby w tym samym czasie wymienić tulejki widełek oraz sworzeń blokujący.

 

Porada dotyczy referencji: ADG030148/ADG030149/ADG030150

Na podstawie materiałów Blue Print

Dowiedz się więcej

Montaż dwumasowego koła zamachowego w ISUZU
Montaż dwumasowego koła zamachowego w ISUZU

Blue Print zidentyfikował problem podczas montażu dwumasowego koła zamachowego (nr ADZ93501C) w silniku Isuzu. Jeśli koło nie jest zamontowane we właściwej pozycji, może to spowodować problemy z uruchomieniem silnika. Porada dotyczy silnika 3.0DT montowanego w Isuzu Trooper 1998>2006 Ważna informacja 1. Należy dokładnie oczyścić powierzchnię mocowania koła zamachowego. 2. Należy ustawić wał korbowy w GMP […]

Blokada wałka rozrządu – jak użyć w silnikach Hondy
Blokada wałka rozrządu – jak użyć w silnikach Hondy

Blokada wałka rozrządu jest niezbędna do prawidłowego ustawienia wałka wyrównoważającego podczas wymiany paska rozrządu i paska wałka wyrównoważającego w wielu typach silników Honda. Instrukcja na przykładzie blokady Blue Print ADH25501. Wałek wyrównoważający jest napędzany przez wał korbowy za pomocą pasa zębatego. Do przeprowadzenia wymiany paska rozrządu pasek wałka wyrównoważającego należy wymontować i wymienić go na […]

Jaki czujnik położenia przepustnicy do Toyoty?
Jaki czujnik położenia przepustnicy do Toyoty?

Ze względu na duże zapotrzebowanie, Blue Print skatalogował trzy czujniki położenia przepustnicy (potencjometru) dla Toyoty. Czujnik ten musi zostać odpowiednio dobrany, ponieważ może stać się przyczyną poważnych usterek. Czujnik sygnalizuje w każdej chwili dokładne położenie przepustnicy do ECU silnika przez zmianę napięcia wyjściowego przez rezystor lub potencjometr. Jest to kluczowy element zarządzania silnikiem pojazdu, jego […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Grzegorz, 28 grudnia 2016, 20:12 0 0

Ja nie miałem żadnego problemu, bo udałem sie do serwisu Auto Complex Nidzica.

Odpowiedz