Woda w turbosprężarce Fiata Ducato

, 24 maja 2016, 15:46

W przypadku pojazdów Fiat Ducato 2,3 JTD / 3,0 JTD (Euro 5), produkowanych od 2010 roku, do turbosprężarki może dostawać się woda. Efektem działania wody może być awaria turbosprężarki.

Woda dostająca się do modułu ciśnieniowego lub czujnika położenia turbosprężarki może spowodować uszkodzenia komponentów. Uniemożliwia to prawidłowe wysterowywanie turbosprężarki. W sterowniku zostają zapisane kody usterek. W niektórych przypadkach praca silnika możliwa jest tylko w „trybie awaryjnym“.

Problem dotyczy pojazdów wyposażonych w następujące turbosprężarki:

  • Garrett 806850 – xxx (2,3 JTD)
  • Garrett 796122 – xxx (3,0 JTD)


W celu definitywnego usunięcia problemu przy wymianie części należy zapewnić wykonanie wszystkich czynności serwisowych podanych przez firmę Fiat. Jest to np. modyfikacja odpływu wody powyżej silnika.

Porada pochodzi z portalu HELLA Tech World. Więcej wskazówek dotyczących naprawy i diagnostyki pojazdów można znaleźć na stronie www.hella.com/hella-tech-world-pl-pl/.

Dowiedz się więcej

Nowości HELLI
Nowości HELLI

HELLA wprowadziła nowe produkty, wśród nich znaleźć można czujniki temperatury powietrza, czujniki temperatury płynu chłodzącego, włączniki świateł stop, czujniki ciśnienia oleju, czy też czujniki kontroli trakcji i wiele innych. Termika: 13 dmuchaw, 4 chłodnice płynu chłodzącego, 6 chłodnic powietrza doładowanego, 1 chłodnica oleju, Klimatyzacja: 28 sprężarek klimatyzacji, 2 regulatory dmuchawy, 10 skraplaczy, Oświetlenie: 4 lampy […]

Komentarze

Brak komentarzy