Jak zbudowane są klocki hamulcowe?

6 kwietnia 2016, 14:30

Z czego zrobiony jest shim? Do czego służy międzywarstwa? Co to jest Compress Control? Jakie znaczenie w produkcji ma tzw. fine blanking? Budowa klocków hamulcowych nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Wszystko po to, żeby jak najbardziej dbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów.

Z jakich elementów składa się klocek hamulcowy?

Płytka nośna
Wytwarzana metodą dokładnego cięcia, tzw. fine blankingu. Gwarantuje to wysoką powtarzalność wymiarów, swobodną pracę klocka w zacisku i bezproblemowy montaż. To atut marki Breck, gdyż większość producentów stosuje mechaniczne cięcie, które może powodować zatarcie klocka w zacisku, ciągłe hamowanie, a w efekcie uszkodzenie klocków i tarcz.

Shim
Metalowy element pokryty dwustronnie specjalną warstwą ochronną, która tłumi drgania i zapobiega piskom przez cały okres eksploatacji klocków. W produktach niższej jakości stosuje się powszechnie zamiennik w postaci tańszej i gorszej jakości warstwy antypiskowej z masy polimerowej. Ma to niestety bezpośredni wpływ na komfort użytkowania.

Materiał cierny
Podstawowy element klocków hamulcowych. Skład mieszanki jest najpilniej strzeżoną tajemnicą każdego producenta. Coraz częściej do produkcji wykorzystuje się ekologiczne materiały cierne, pozbawione metali ciężkich i niebezpiecznych włókien, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie ilości oraz inwazyjności wydzielanego pyłu.

Międzywarstwa
Doskonały izolator termiczny o grubości około 2 mm, który zabezpiecza zacisk hamulcowy przed przegrzaniem. W rezultacie hamulce funkcjonują znacznie lepiej. Co więcej, tłumi ona również znaczną część drgań powstających w układzie hamulcowym. Brak międzywarstwy powoduje najczęściej oderwanie materiału ciernego od blachy nośnej.

Klej
Łącznik pomiędzy płytką nośną a międzywarstwą. Oparty na dyspersji wodnej (rodzaj procesu chemicznego), bez dodatków rozpuszczalników organicznych.

Compress Control
Wyróżnik marki Breck, który gwarantuje, że każdy klocek hamulcowy, dzięki najnowocześniejszym i zautomatyzowanym procesom produkcji, to powtarzalny produkt wysokiej jakości.

Dowiedz się więcej

Lumag zainwestował kolejne 14 milionów złotych
Lumag zainwestował kolejne 14 milionów złotych

Lumag, producent klocków hamulcowych Breck, zainwestował 14 milionów złotych w nowoczesną linię do produkcji nakładek antypiskowych (tzw. shimów). Linię zainstalowano w fabryce firmy, mieszczącej się w Budzyniu w wojewódzkie wielkopolskim. Shim to jeden z kluczowych elementów budowy klocka hamulcowego, który odpowiada za tłumienie drgań i zapobiega piskom. Dotychczasowa metoda produkcji tej części wymagała zastosowania wielu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 15 kwietnia 2016, 14:38 0 0

Najlepsze jest COMPRESS CONTROL brzmi kosmicznie w ustach Hołowczyca, a oznacza, że z produkcji ręcznej przerzucili się na automaty. A tak naprawdę, niech podadzą ile używają rodzai mieszanek ciernych do produkcji klocków. Jak mniej niż 10 to z czym do ludzi.

Odpowiedz

adek, 15 kwietnia 2016, 23:18 0 0

Co się czepiasz Polska firma która robi dobry produkt wymyśliła sobie hasło i już jak ci nie pasuje to nie kupuj.

Odpowiedz

Rotsen, 18 kwietnia 2016, 15:41 0 0

Produkt dla mnie jest idealny. Z TRW problem, z Boschem problem, a na Brecka nigdy nie miałem reklamacji. W dodatku sam na tych klockach jeżdżę i żałuję, że przeniosłem się na TRW.

Odpowiedz