Jeżeli w samochodzie pomimo zainstalowania nowej turbosprężarki MAHLE Original o numerze 082TC15850000 lub 030TC14011000 (zastosowanie patrz w tabeli) nadal występują niżej wymienione problemy, często błędnie przyjmowane jest uszkodzenie samej turbosprężarki, wobec czego nie zostaje usunięta właściwa przyczyna defektu.
Jeżeli w samochodzie pomimo zainstalowania nowej turbosprężarki MAHLE Original o numerze 082TC15850000 lub 030TC14011000 (zastosowanie patrz w tabeli) nadal występują niżej wymienione problemy, często błędnie przyjmowane jest uszkodzenie samej turbosprężarki, wobec czego nie zostaje usunięta właściwa przyczyna defektu.
- Zwiększone zużycie oleju
- Brak mocy
- Zła reakcja silnika na pedał gazu lub
- Silne dymienie z układu wydechowego
-
Zmienna geometria turbiny (VTG) z utrudnionym poruszaniem się lub zablokowana
VTG: Znaczne osady nagaru olejowego blokują układ mechaniczny |
Konstrukcja odpowietrznika skrzyni korbowej z separatorem mgły olejowej
|
Odpowietrznik skrzyni korbowej – zatkany przez emulsję ze skroplin i oleju silnikowego
|
Najlepiej najpierw sprawdzić ciśnienie w skrzyni korbowej. Można je zmierzyć ciśnieniomierzem, podłączonym do rurki miarki oleju. Przy zatkanym lub uszkodzonym odpowietrzniku skrzyni korbowej i separatorze mgły olejowej następuje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej. Już przy nadciśnieniu wynoszącym tylko kilka milibarów olej silnikowy z turbosprężarki jest wtłaczany do układu ssącego i wydechowego, powodując powyższe objawy. Wytłaczany olej ulega spalaniu w turbosprężarce i w silniku. Dodatkowym skutkiem jest utrudnienie ruchów mechanicznego układu przestawiania VTG wskutek osadów nagaru olejowego aż do jego zablokowania. Wymienionych problemów nie można usunąć przez samą wymianę turbosprężarki. Należy znaleźć przyczynę i ją wyeliminować. Przy każdej wymianie turbosprężarki zalecana jest również wymiana separatora mgły olejowej. Tylko w ten sposób można zagwarantować usunięcie właściwej przyczyny.
Natomiast klientom zalecamy unikania jazdy na krótkich trasach. Bowiem jeśli silnik nigdy lub tylko rzadko osiąga temperaturę pracy, nowy separator mgły olejowej zostanie ponownie zatkany skroplinami i olejem.
Numer referencyjny |
Zastosowanie |
Zobacz w katalogu |
---|---|---|
030TC14011000 |
Grupa VW silnik TDI 2.5 AKN; AFB; AKN stosowany m.in. w Audi A4, A6 i A8 oraz VW Passat 2,5 TDI wersja 150 KM |
http://catalog.mahle-aftermarket.com/eu/modules/turbo/detail.xhtml?filterId=905041 |
082TC15850000 |
M47 D20 (204D4) stosowany m.in. w BMW 118d, 120d, 318d 320 Cd, 520d, X3 2.0D |
http://catalog.mahle-aftermarket.com/eu/modules/turbo/detail.xhtml?filterId=178616 |
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 26 marca 2015, 7:04 3 -5
Jak na fachowe wydawnictwo to bardzo płytki artykuł,a jeśli montujemy nową turbinę to na łopatkach jak na zdjęciu powyżej nie powinno być nagaru.
Odpowiedz
Anonim, 30 marca 2015, 10:58 1 0
Tylko jest jeden problem, totalny brak wiedzy mechaników,
żaden nie wie po co jest np U- rurka
Odpowiedz
Romek, 6 kwietnia 2022, 15:20 1 -1
Po co?
Odpowiedz
Anonim, 7 maja 2015, 12:57 1 -2
Ciekawi mnie fakt, że przy artykułach opisujących jakiekolwiek usterki związane z układem smarowania, żaden autor nie zająknie się , że podstawową czynnością powinno być oczyszczenie układu, spacjalnym, profesjonalnym olejem czyszczącym. Na rynku jest wiele dobrych preparatów, takich firm jak Forte, Liqui Moly, Tunap, BG. Nikt nie podnosi tego faktu jako jeden z naistotniejszych elementów naprawy usterki np turbiny. Powszechnie wykonuje sie tylko wymiane oleju, która absolutnie nie jest wystarczająca. Np problem turbiny w silniku 16 HDI jest spowodowany brudnym , nieoczyszczonym układem smarowania.
Odpowiedz
Sławko, 25 listopada 2015, 11:13 0 0
Z Mahle jednak rzadko wystepują takie problemy. Z mechanikami trzeba uważac.
Odpowiedz
KX, 26 grudnia 2015, 17:35 4 0
Większość winy lezy w mitach o wymianach oleju co 20 - 30 tyś km.
Odpowiedz
zenon, 26 grudnia 2015, 18:45 4 -1
Konstruktor dał ciała, producent dał ciała, klient płaci a jeb.. jest mechanik. Filozofia koncernów- ciąg dalszy.
Odpowiedz