Sprzęgło jednokierunkowe prądnicy do Hyundaia, Kii oraz Toyoty
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
14 października 2013, 14:06
W niektórych modelach pojazdów koncernów Hyundai/Kia oraz Toyota mogą być montowane różne wersje sprzęgła jednokierunkowego prądnicy. Można zamienić je na jeden produkt uniwersalny.
Na rys. 1 przedstawiono oba montowane dotąd przez danego producenta pojazdów sprzęgła jednokierunkowe prądnicy. Ruville oferuje obecnie jedno sprzęgło jednokierunkowe prądnicy (rys. 2), zastępujące wymienione poniżej modele wszystkich trzech producentów:
Kia Magentis, Carens III – silniki 2.0, 2.0 CVVT, 2.4
Hyundai Sonata V, Sonata VI – silniki 2.0, 2.0 CVVTi, 2.4, 2.4 GDI
Toyota Auris, Corolla, Corolla Verso – silniki 1.4 D, 1.4 D-4D.
Wskazówka:
Nowe sprzęgło jednokierunkowe prądnicy Ruville odpowiada bez ograniczeń,wymogom technicznym i różni się jedynie wyglądem. Należy sprawdzić działanie wszystkich komponentów napędu dodatkowego i w razie potrzeby wymienić je. Należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń producenta pojazdu.
W prawie 14,5 mil. pojazdów zarejestrowanych w Europie marki Citröen i Peugeot francuskiego koncernu PSA czop tylnej osi po pewnym okresie eksploatacji ulega bardzo dużemu zużyciu. Skutkiem takiej sytuacji jest pojawienie się nieprzyjemnych szumów i ukośnego ustawienia kół tylnej osi. Problem z tylną osią Nowością firmy Ruville, prezentowaną na targach we Frankfurcie jest zestaw do […]
Wymieniając rolkę napinającą w silniku 1.7 konstrukcji Isuzu, należy pamiętać, że producenci pojazdów – Opel i Chevrolet przewidzieli zmianę wyrobu. Dotychczasowa rolka napinająca o numerze katalogowym 55316 zostanie zastąpiona przez rolkę o numerze katalogowym 55383. Sytuacja dotyczy silnika wysokoprężnego 1.7 o oznaczeniach DTi, CDTi lub DI, montowanego w pojazdach marek Opel/Vauxhall/Chevrolet: Astra, Meriva, Corsa, Combo […]
W niektórych samochodach marki Opel, posiadających sztywne koło pasowe alternatora, podczas jazdy może występować duży hałas. Bywa on spowodowany silnymi drganiami wielorowkowego paska klinowego. Problem dotyczy następujących modeli Opla: Astra H, Signum, Vectra C, Zafira B. Specjaliści z firmy Ruville zalecają, aby w wymienionych pojazdach zmienić sztywne koło pasowe alternatora na jednokierunkowe sprzęgło alternatora […]
Jeżeli w Hyundaiu Getz 1.1, wyprodukowanym między 2003 a 2005 rokiem, zostanie zgłoszony problem polegający na braku iskry w silniku oraz utracie mocy, a także świeceniu lampki kontrolnej silnika, możliwą przyczyną jest wybicie koła pasowego wału korbowego. W pamięci błędów układu „silnik” mogą zostać zapisane następujące kody błędów. P0300 „Brak iskry, przerwa w zapłonie”. P0301 […]
Komentarze