Wydawnictwo Goldman, wydawca miesięcznika „Nowoczesny Warsztat” zaprasza do udziału w szkoleniu z zakresu auto-elektryki.
Nowy termin szkolenia:
19 października 2005 – Warszawa
Szkolenie trwa jeden dzień, (w godz.9.00-18.00). Koszt – 330 zł +VAT
W cenie jest wyżywienie i materiały szkoleniowe.
Szkolenie jest teoretyczne, ale oparte na praktycznych przykładach. Cały czas na ekranie wyświetlane są różne przykład uszkodzeń, napraw itd. Wykładowca omawia, jaki związek uszkodzenia te mają z auto-elektryką, elektroniką itp. Nabyta podczas szkolenia praktyczna wiedz jest przydatna w codziennej pracy w warsztacie.
Program szkolenia:
1.Prąd i napięcie w samochodzie
Podstawowe zjawiska fizyczne dotyczące napięcia i prądu. Źródła napięcia w samochodzie. Umiejętność intuicyjnej oceny zjawisk fizycznych i proste obliczenia matematyczne. Przyrządy pomiarowe jako niezbędne narzędzia do badania samochodu. Omówienie próbnika lampowego i diodowego oraz multimetru jako niezastąpionych przyrządów pomiarowych w każdym warsztacie.
Trochę więcej o elektryczności. Pole elektryczne i magnetyczne. Działanie podstawowych elementów półprzewodnikowych takich jak diody, tranzystory i tyrystory. Układy logiczne. Wykres jako niezbędny wizerunek zjawisk fizycznych zmieniających się w czasie. Temperatura, drgania i zabrudzenia jako podstawowe czynniki zmieniające działanie układów elektrycznych.
2. Posługiwanie się przyrządami pomiarowymi
Właściwy przyrząd pomiarowy do odpowiedniego pomiaru. Dokładność pomiaru i podstawowe błędy towarzyszące pomiarom. Jakość instrumentów pomiarowych, przewody pomiarowe i chwytaki ułatwiające przeprowadzenie badań. Oscyloskop i jego miejsce podczas naprawy samochodu. Skaner diagnostyczny jako przyrząd pomiarowy.
3. Instalacja elektryczna
Instalacja elektryczna jako zbiór kabli w samochodzie i schematy elektryczne, jako uporządkowana teoria. Odczytywanie schematów elektrycznych, posługiwanie się nimi i maksymalne wykorzystanie jako źródło wiedzy teoretycznej. Symbole i oznaczenia stosowane na schematach elektrycznych.
4. Czujniki pomiarowe i elementy wykonawcze
Sterowania procesami jako zjawisko polegające na odczytywaniu wartości z czujników pomiarowych, przetwarzanie informacji i sterowanie elementami wykonawczymi. Niezbędna teoria działania czujników pomiarowych. Zjawiska fizyczne w wybranych czujnikach pomiarowych. Procesy zachodzące podczas przetwarzania informacji. Praca elementów wykonawczych. Wpływ środowiska na precyzję wykonania poleceń przez elementy wykonawcze. Opis działania wybranych elementów wykonawczych.
5. Sterownik samochodowy
Jak działa sterownik – wiedza zbędna, czy konieczna ?
Jak poznać nieprawidłowe działanie sterownika ?
Regulacja, adaptacja, mapy i inne pojęcia.
Komunikacja ze sterownikiem przy pomocy skanera diagnostycznego.
Komentarze