W tym roku firma ATE przywiozła na targi między innymi gamę przyrządów do profesjonalnej wymiany płynu hamulcowego.
Jak mówi Magdalena Klich-Wójcik:
– Nie ma drugiego takiego oprzyrządowania – o takiej ilości funkcji, w Polsce. Jest to zupełna nowość. U nas w ofercie znajduje się od początku tego roku. W pakiecie z zakupem takiego urządzenia oferujemy także szkolenia z zakresu jego obsługi.
Firma widzi problem niewielkiej świadomości co do obowiązku wymiany płynu hamulcowego.
– Nie każdy kierowca, a nawet mechanik wie, że płyn hamulcowy należy wymieniać co najmniej raz na trzy lata. Płyn hamulcowy jest równie ważny, jak nowe klocki, czy tarcze. – dodaje Klich-Wójcik.
Przy obecnym stopniu skomplikowania układu hamulcowego, nie wymieni się płynu w module ABS, jeżeli nie ma się odpowiedniego oprzyrządowania warsztatowego.
-Nasze przyrządy są zmodyfikowane pod potrzeby tych najnowszych samochodów. Wyróżnia je przede wszystkim to, że mają elektroniczną regulację ciśnienia, z jakim podawany jest płyn hamulcowy. Układy hamulcowe w autach różnią się między sobą budową i parametrami, z jakim pracują. Podanie płynu pod innym ciśnieniem, niż zalecane, może spowodować zapowietrzenie układu – opowiada dalej Pani Magda.
Odpowietrzenie modułu ABS jest bardzo trudne. Czasami trzeba wymienić go w całości, a to już są koszty i nieprzyjemności tak dla mechanika, jak i właściciela auta.
Komentarze