Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11:15 Przygotowanie do zimy i serwis samochodów elektrycznych. Wywiad z przedstawicielem jednego z producentów. 10:54 Awaria AdBlue w blueHDi: producent zobowiązał się do napraw i odszkodowań 10:21 Dalsze losy motoryzacji będą zależeć od tego dialogu 20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje

Raporty

Czym europejskie warsztaty przyciągają klientów?

Wizerunek warsztatów samochodowych odgrywa kluczową rolę na drodze do ich  sukcesu. Sukces ten mierzony jest wzrostem liczby klientów, cen za usługi, a tym samym wzrostem przychodów i zysków. Zatem sposób, w jaki klienci postrzegają firmę, ma znaczny wpływ na jej funkcjonowanie.

Samochód zastępczy w warsztacie niezależnym – jak popularna jest ta usługa?

Warsztaty niezależne działające na polskim rynku rozwiajają się, stopniowo poszerzając portfolio usług. Czy jedną z tych najpopularniejszych jest wynajem samochodu zastępczego na czas naprawy? Przedstawiamy wyniki naszej ankiety, w której sprawdziliśmy m.in., które serwisy przede wszystkim wdrożyły usługę wynajmu oraz gdzie jest ona częściej płatna, a gdzie darmowa?

Wizerunek warsztatów niezależnych – dobry czy zły?

Współczesny rynek motoryzacyjny wyróżnia się niezwykle dużą konkurencją. Na tym tle niezależne warsztaty samochodowe starają się wyróżnić, dbając nie tylko o jakość swoich usług, ale również o pozytywne opinie. W artykule przyjrzymy się temu, jak w opinii niezależnych warsztatów samochodowych kształtuje się wizerunek ich własnego środowiska.

Czy młodym pracownikom nie można za dużo płacić? Wyniki ankiety.

Przedstawiamy drugą część wyników naszej ankiety, przeprowadzonej wśród właścicieli i kierowników warsztatów zajmujących się naprawami samochodów osobowych i ciężarowych. Pytaliśmy o podejście wobec młodych pracowników, w tym także o ich wynagradzanie.

Czy warto uczyć swoich podwładnych w warsztacie? Wyniki ankiety.

Czy warto poświęcać czas podwładnym i uczyć ich fachu mechanika? Idealistyczne spojrzenie na rzeczywistość bez wątpienia nakazywałoby udzielić odpowiedzi twierdzącej na to pytanie. Czy jednak jest to dominująca opinia wśród właścicieli i kierowników warsztatów?

Jakich umiejętności brakuje absolwentom techników i zawodówek? Opinie pracowników warsztatów.

Dla zapewnienia dopływu wykwalifikowanej kadry do warsztatów samochodowych, potrzebny jest sprawny system kształcenia w szkołach branżowych i technikach motoryzacyjnych. Zapytaliśmy warsztaty, jakich umiejętności brakuje nowym pracownikom – absolwentom tych szkół?

Czy da się zarobić na naprawach i serwisowaniu hybryd lub elektryków?

Samochody z napędem hybrydowym coraz powszechniej widoczne są na europejskich drogach. Mimo że wiele z tych pojazdów jest dość nowych, to część z nich nie jest już objęta okresem gwarancyjnym, a ich właściciele poszukują możliwości serwisu w warsztatach niezależnych. Czy warsztaty podejmują się naprawiania samochodów wyposażonych w systemy wysokiego napięcia?

Jakie są główne powody zwrotów części dokonywanych przez warsztaty?

Obsługa zwrotów części to poważne wyzwanie dla dystrybutorów części motoryzacyjnych. Generuje ona dodatkowe koszty działalności. Aby móc je ograniczać konieczne staje się zdiagnozowanie przyczyn odsyłania części przez warsztaty z powrotem do hurtowni. Jakie powody stoją za tym najczęściej?

Czy problemy z dostępnością części zamiennych ustały?

W ostatnich kilkunastu miesiącach jednym z najważniejszych problemów branży dystrybucji części zamiennych do samochodów była mniejsza dostępność produktów, spowodowana zerwaniem łańcuchów dostaw. Czy problem ten zmniejszył się w drugim kwartale 2023 r.?

W co inwestują producenci części w Polsce? Wyniki badania.

Zdecydowana większość firm produkujących części zamienne w Polsce, pomimo wciąż niepewnych realiów rynkowych, podejmuje w bieżącym roku działania inwestycyjne. Sprawdziliśmy, jakiego typu przede wszystkim są to inwestycje.

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.