Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
17.05 Szkolenia firmy BETiS – czerwiec 2024 16.05 Wyniki finansowe Grupy Boryszew dają powody do zadowolenia 16.05 Największy test elektrycznych samochodów – EV Experience 2024 – już wkrótce 16.05 Poznaliśmy wyniki finansowe znanego producenta opon 16.05 Dlaczego w Polsce brakuje diagnostów samochodowych? Wywiad z inż. Zbigniewem Sikorą.

Raporty

Raport: Branża motoryzacyjna a kryzys

Kryzys w motoryzacji – to w ostatnim czasie często nagłówki gazet. Recesja gospodarcza, w największym stopniu dotknęła bankowość i motoryzację. Ostatnie badanie MotoFocus.pl poświęcone zostało sytuacji w branży, a dokładnie określeniu sytuacji w jakiej znalazły się warsztaty motoryzacyjne, ich obecnej współpracy z głównymi dostawcami, planami związanymi z jednej strony z szukaniem oszczędności a planami inwestycyjnymi […]

Wpływ sytuacji gospodarczej na niezależny rynek motoryzacyjny

Efekty kryzysu gospodarczego widoczne są u producentów części zamiennych. W największym stopniu odczuwają je producenci ściśle współpracujący z koncernami samochodowymi. Spadek popytu powoduje, że coraz częściej muszą oni wstrzymywać taśmy produkcyjne na których wytwarzają części zamienne. Sytuacja ta powoli przekłada się na niezależny rynek. Producenci części próbując ratować utracone sprzedaże coraz mocniej naciskają na sieci […]

Raport: Polski rynek wycieraczek

Jak wiadomo wiedza o rynku zawsze jest przydatna, a w okresie gorszej koniunktury na rynku informacje zawarte w raportach MotoFocus mogą być szczególnie przydatne i stanowić doskonałe źródło informacji a także sugestii do dalszego rozwoju. Raport przedstawia rozpoznawalność poszczególnych marek wycieraczek wraz z uwzględnieniem takich zmiennych jak rodzaj prowadzonej działalności, wiek respondentów. W raporcie zawarte […]

RAPORT: Polski rynek amortyzatorów

Jak wiadomo wiedza o rynku jest niezmiernie istotna, dlatego też MotoFocus dostarcza Państwu wielu informacji związanych z branżą motoryzacyjną. Właśnie zakończone zostały prace nad raportem „Polski rynek amortyzatorów”. Badanie porusza takie kwestie jak kryteria wyboru marki amortyzatora, ocenę poszczególnych marek a także najczęściej sprzedawane i montowane marki. Raport zawiera również informacje związane z czasem oczekiwania […]

RAPORT – Pierwsze podsumowanie rynku motoryzacyjnego 2008 – segment osobowy

Przy obecnej sytuacji gospodarczej w Europie i na Świecie niezwykle ciężko jest prognozować jak potoczą się losy sprzedaży samochodów w Polsce, nie mniej jednak wysoce prawdopodobne wydaje się, że  w naszym kraju w roku 2008 sprzeda się 370 000 nowych samochodów osobowych i dostawczych. Oznacza to wzrost sprzedaży o ponad 6% w stosunku do roku […]

Raport: Sklepy i Warsztaty Motoryzacyjne – funkcjonowanie, wyposażenie i ludzie

Celem niniejszego badania było przedstawienie rynku sklepów i warsztatów motoryzacyjnych w Polsce. Raport dostarcza wiedzy na temat wyposażenia warsztatów, zasad funkcjonowania, a także podejścia do pracowników. Jak może sugerować tytuł raportu, składa on się z kilku części. Pierwsza z nich dotyczy wyposażenia warsztatów i obejmuje takie kwestie jak wielkość warsztatów, ilości stanowisk naprawczych z podnośnikami, […]

Raport: Czego Pragną Twoi Klienci – Czyli Oczekiwania Sklepów I Warsztatów Motoryzacyjnych

Podstawowym celem badania oczekiwań sklepów i warsztatów motoryzacyjnych było dostarczenie wiedzy na badany temat na potrzeby dystrybutorów i producentów części zamiennych . Wiedza zawarta w niniejszym opracowaniu może być bardzo przydatna przy planowaniu kampanii marketingowych i promocyjnych, a także dla bieżącej współpracy z klientami. Raport porusza takie kwestie jak ocena współpracy z dostawcami, czas realizacji […]

RAPORT – Sieci warsztatowe w Polsce

Celem przeprowadzonego badania było uzyskanie wiedzy na temat sieci warsztatowych, zarówno dystrybutorów, jak i producentów części zamiennych w Polsce. Niniejszy raport daje odpowiedź na takie pytania jak to, czy warsztaty niezależne planują w najbliższym roku przystąpić do sieci warsztatowej – jeśli tak to ile? Czy warsztaty sieciowe planują na powrót stać się niezależnymi czy może […]

Warsztat w sieci czy poza siecią

Identyfikacja wizualna, wsparcie marketingowe, akcje promocyjne wspólna reklama to z pewnością bardzo ważne kwestie w dzisiejszych czasach. Te wszystkie elementy to oferta przynależności do sieci warsztatowej producentów czy dystrybutorów części zamiennych. W Polsce zaledwie 18,5% warsztatów należy do sieci serwisowych. Ponadto aż 37% właścicieli warsztatów samochodów nie zamierza związać się z siecią warsztatową. Dla blisko […]

Sondaż – Niebezpieczne rozmowy ciągle w modzie!

Jak wiadomo rozmowa przez telefon komórkowy podczas jazdy samochodem może być bardzo niebezpieczna i doprowadzić nawet do tragicznych skutków. Niestety nasi kierowcy ciągle nie mają świadomości, iż nie da się jednocześnie rozmawiać przez telefon i prowadzić samochód. Z udogodnień typu zestaw słuchawkowy czy słuchawka Bluetooth korzysta ciągle zdecydowana mniejszość kierowców – podaje badawcza firma MotoFocus.pl. […]

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.