Raporty
Kryzys w motoryzacji – to w ostatnim czasie często nagłówki gazet. Recesja gospodarcza, w największym stopniu dotknęła bankowość i motoryzację. Ostatnie badanie MotoFocus.pl poświęcone zostało sytuacji w branży, a dokładnie określeniu sytuacji w jakiej znalazły się warsztaty motoryzacyjne, ich obecnej współpracy z głównymi dostawcami, planami związanymi z jednej strony z szukaniem oszczędności a planami inwestycyjnymi […]
Efekty kryzysu gospodarczego widoczne są u producentów części zamiennych. W największym stopniu odczuwają je producenci ściśle współpracujący z koncernami samochodowymi. Spadek popytu powoduje, że coraz częściej muszą oni wstrzymywać taśmy produkcyjne na których wytwarzają części zamienne. Sytuacja ta powoli przekłada się na niezależny rynek. Producenci części próbując ratować utracone sprzedaże coraz mocniej naciskają na sieci […]
Jak wiadomo wiedza o rynku zawsze jest przydatna, a w okresie gorszej koniunktury na rynku informacje zawarte w raportach MotoFocus mogą być szczególnie przydatne i stanowić doskonałe źródło informacji a także sugestii do dalszego rozwoju. Raport przedstawia rozpoznawalność poszczególnych marek wycieraczek wraz z uwzględnieniem takich zmiennych jak rodzaj prowadzonej działalności, wiek respondentów. W raporcie zawarte […]
Jak wiadomo wiedza o rynku jest niezmiernie istotna, dlatego też MotoFocus dostarcza Państwu wielu informacji związanych z branżą motoryzacyjną. Właśnie zakończone zostały prace nad raportem „Polski rynek amortyzatorów”. Badanie porusza takie kwestie jak kryteria wyboru marki amortyzatora, ocenę poszczególnych marek a także najczęściej sprzedawane i montowane marki. Raport zawiera również informacje związane z czasem oczekiwania […]
Przy obecnej sytuacji gospodarczej w Europie i na Świecie niezwykle ciężko jest prognozować jak potoczą się losy sprzedaży samochodów w Polsce, nie mniej jednak wysoce prawdopodobne wydaje się, że w naszym kraju w roku 2008 sprzeda się 370 000 nowych samochodów osobowych i dostawczych. Oznacza to wzrost sprzedaży o ponad 6% w stosunku do roku […]
Celem niniejszego badania było przedstawienie rynku sklepów i warsztatów motoryzacyjnych w Polsce. Raport dostarcza wiedzy na temat wyposażenia warsztatów, zasad funkcjonowania, a także podejścia do pracowników. Jak może sugerować tytuł raportu, składa on się z kilku części. Pierwsza z nich dotyczy wyposażenia warsztatów i obejmuje takie kwestie jak wielkość warsztatów, ilości stanowisk naprawczych z podnośnikami, […]
Podstawowym celem badania oczekiwań sklepów i warsztatów motoryzacyjnych było dostarczenie wiedzy na badany temat na potrzeby dystrybutorów i producentów części zamiennych . Wiedza zawarta w niniejszym opracowaniu może być bardzo przydatna przy planowaniu kampanii marketingowych i promocyjnych, a także dla bieżącej współpracy z klientami. Raport porusza takie kwestie jak ocena współpracy z dostawcami, czas realizacji […]
Celem przeprowadzonego badania było uzyskanie wiedzy na temat sieci warsztatowych, zarówno dystrybutorów, jak i producentów części zamiennych w Polsce. Niniejszy raport daje odpowiedź na takie pytania jak to, czy warsztaty niezależne planują w najbliższym roku przystąpić do sieci warsztatowej – jeśli tak to ile? Czy warsztaty sieciowe planują na powrót stać się niezależnymi czy może […]
Identyfikacja wizualna, wsparcie marketingowe, akcje promocyjne wspólna reklama to z pewnością bardzo ważne kwestie w dzisiejszych czasach. Te wszystkie elementy to oferta przynależności do sieci warsztatowej producentów czy dystrybutorów części zamiennych. W Polsce zaledwie 18,5% warsztatów należy do sieci serwisowych. Ponadto aż 37% właścicieli warsztatów samochodów nie zamierza związać się z siecią warsztatową. Dla blisko […]
Jak wiadomo rozmowa przez telefon komórkowy podczas jazdy samochodem może być bardzo niebezpieczna i doprowadzić nawet do tragicznych skutków. Niestety nasi kierowcy ciągle nie mają świadomości, iż nie da się jednocześnie rozmawiać przez telefon i prowadzić samochód. Z udogodnień typu zestaw słuchawkowy czy słuchawka Bluetooth korzysta ciągle zdecydowana mniejszość kierowców – podaje badawcza firma MotoFocus.pl. […]
Kontakt
Szczegółowych informacji na temat naszych raportów udzieli Państwu
Alfred Franke
e-mail: alfred.franke@motofocus.pl
tel. / fax: +48 227 738 775
Techniki badawcze
Realizując projekty badawcze wykorzystujemy bardzo popularne techniki badawcze: CAWI, CAPI, FACE TO FACE, FOCUS GROUP INTERVIEW, CATI.