Raport: Czego Pragną Twoi Klienci – Czyli Oczekiwania Sklepów I Warsztatów Motoryzacyjnych

15 października 2008, 0:00

Podstawowym celem badania oczekiwań sklepów i warsztatów motoryzacyjnych było dostarczenie wiedzy na badany temat na potrzeby dystrybutorów i producentów części zamiennych . Wiedza zawarta w niniejszym opracowaniu może być bardzo przydatna przy planowaniu kampanii marketingowych i promocyjnych, a także dla bieżącej współpracy z klientami. Raport porusza takie kwestie jak ocena współpracy z dostawcami, czas realizacji zamówień, preferencje związane z rodzajem katalogów, oczekiwania względem wsparcia marketingowego a także kontaktów z przedstawicielami handlowymi, możliwościami składania zamówień. W raporcie znajdują się również opinie na temat procesów konsolidacji rynku a także stosunek do marek własnych dystrybutorów części.

Poniżej znajduje się szczegółowy spis treści raportu.

1. WSTĘP
1.1 Cel badania
1.2 Metodologia badania
2. Struktura próby badawczej
2.1 Struktura próby ze względu na rodzaj prowadzonej działalności
2.2 Struktura próby ze względu na wiek respondentów
2.3 Struktura próby ze względu na wielkość miejscowości, w której prowadzona jest działalność
2.4 Struktura próby ze względu na województwo
2.5 Struktura próby ze względu na ilość pracowników
3. Ocena trzech najważniejszych dostawców w poszczególnych kryteriach
4. Zadowolenie z czasu realizacji zamówień

4.1 Średni czas dostawy części od momentu zamówienia
4.2 Czas oczekiwania na dostawę a województwo
5. Preferencje związane z katalogami
5. 1 Ocena dostępności katalogów
5. 2 Wielkość firmy a preferowany rodzaj katalogu
6. Najważniejsze kryteria wyboru dostawcy
6. 1 Rodzaj działalności a kryterium wyboru dostawcy
7. Oczekiwania związane ze wsparciem marketingowym
7.1 Najważniejszy oczekiwany rodzaj wsparcia marketingowego
7.2 Drugi oczekiwany rodzaj wsparcia marketingowego
7.3 Trzeci oczekiwany rodzaj wsparcia marketingowego
8. Oczekiwania związane z wizytą przedstawiciela handlowego
8.1 Oczekiwania związane z celem wizyty przedstawiciela handlowego
9. Preferencje związane z możliwościami składania zamówień
9.1 Preferowany rodzaj składania zamówień a wielkość firmy
9.2 Preferowany rodzaj składania zamówień a wiek
10. Co jest ważne dla Twojego klienta ?
11. Mój dostawca czy raczej moi dostawcy ?
12. Ocena procesów konsolidacyjnych rynku części
12.1 Konsolidacja rynku to dostęp do szerszej oferty?
12.2 Konsolidacja rynku to korzystniejsze ceny części?
12.3 Konsolidacja rynku powoduje chaos?
12.4 Konsolidacja rynku wpływa niekorzystnie na poziom rabatów?
12.5 Dzięki konsolidacji rynku części skraca się czas dostawy?
12.6 Konsolidacja rynku części powoduje pogorszenie jakości obsługi klienta?
13.Ocena marek własnych dystrybutorów części zamiennych
13.1 Ocena atrakcyjność promocji marek własnych dystrybutorów
13.2 Czy niższa cena oznacza gorszą jakość produktu pod marką własną?
13.3 Marka własna to tańszy produkt?
13.4 Dostępność marek własnych
13.5 Opinie na temat marek własnych ze względu na rodzaj prowadzonej działalności
14.Wnioski z badania

Odpowiedzi na dodatkowe pytania udzielą:

Alfred Franke
Dyrektor działu badań rynku
e-mail: alfred@motofocus.pl
Tel. +48 22 773 87 75

 

Opublikowane przez: Redakcja