Fiat Talento 2, Nissan NV300 i Primastar 1, Vauxhall Opel Vivaro A & Vivaro B, Renault Trafic 2 i Trafic 3 to małe samochody dostawcze, korzystające z takich samych tylnych zacisków hamulcowych. Zdarza się, że te zaciski ulegają awariom. Specjaliści z firmy Blue Print wyjaśniają jakie objawy świadczą o uszkodzeniu tylnego zacisku hamulcowego.
Funkcja zacisków hamulcowych na tylnej osi
Tylny zacisk hamulcowy to jeden głównych elementów układu hamulcowego pojazdu. Jest uruchamiany hydraulicznie – gdy używany jest hamulec zasadniczy, lub mechanicznie – gdy zaciągany jest hamulec postojowy. Dzięki sile hydraulicznej lub mechanicznej zacisk hamulcowy wywiera nacisk na tylną stronę klocka hamulcowego, a tym samym powoduje docisk materiału ciernego klocka hamulcowego do powierzchni roboczej tarczy hamulcowej.
Przyczyny usterek tylnych zacisków hamulcowych
Wymienione wyżej numery zacisków hamulcowych pasują do wielu popularnych modeli samochodów dostawczych. Wszystkie one są narażone na problemy z działaniem tego elementu. Brak możliwości wsunięcia tłoczka hamulcowego podczas wymiany klocków hamulcowych, szybsze zużycie okładziny ciernej wewnętrznego klocka hamulcowego w porównaniu do zewnętrznego oraz nieskuteczne działanie hamulca postojowego – to tylko kilka z objawów zapieczenia zacisku hamulcowego. Ciągłe narażenie na działanie drobin piasku, kamyczków oraz zanieczyszczeń drogowych, a także stałe zmiany temperatury mogą doprowadzić do pęknięcia gumowej osłony zabezpieczającej tłoczek hamulcowy. To z kolei pozwala na przedostawanie się wody i drobinek rysujących tłoczek. Skutkiem jest uszkodzenie uszczelniacza tłoczka oraz wycieki płynu hamulcowego. Również uszczelnienie przechodzącej przez korpus zacisku dźwigni hamulca ręcznego jest podatne na podobne problemy, co przekłada się na nieskuteczne działanie hamulca postojowego. Śruba i mechanizm regulacyjny hamulca ręcznego mogą zostać zanieczyszczone i ulec zapieczeniu. W takim przypadku spada skuteczność działania hamulca postojowego.
LH ADBP450000 RH ADBP450001
LH ADBP450014 RH ADBP450015
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Aleksander, 12 kwietnia 2023, 3:51 1 0
Spóźnieni o dobre 5 lat, w międzyczasie SKV, Maxgear, NTY skutecznie zalali rynek zaciskami
Odpowiedz