Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online

TEXTAR

Tarcze hamulcowe do nowej Astry już na aftermarkecie

Na aftermarkecie są już tarcze hamulcowe do nowego Opla Astry (generacja K). Do oferty wprowadziła je firma Textar. Nowy Opel Astra (seria K) produkowany jest od jesieni 2015 roku m.in. w gliwickiej fabryce General Motors. W tym roku międzynarodowe jury dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało mu prestiżowy tytuł Car of the Year. Firma Textar powiększa właśnie swoją […]

Nowe tarcze hamulcowe do BMW i MINI

Firma Textar powiększyła swoją ofertę o nowe tarcze hamulcowe do modeli z Grupy BMW. Firma wprowadziła dwie nowe referencje na tylną oś. Tarcza o numerze 92274503 przeznaczona jest do BMW serii 2 Active Tourer (F45) z silnikami 225i, xDrive 225i i 225xe oraz serii X1 (F48) sDrive 20d, sDrive 20i, xDrive 20d, xDrive 20i, xDrive […]

Textar testuje na alpejskiej przełęczy

Inżynierowie Textar zorganizowali test drogowy na przełęczy Stelvio, by przekonać się jak skuteczne są tarcze i klocki hamulcowe. Egzamin został zdany celująco – także na tle dwóch innych konkurentów dostarczających elementy układów hamulcowych na pierwszy montaż. Alpejska przełęcz Stelvio to druga najwyżej położona droga asfaltowa w Europie, która w najwyższym punkcie wspina na się na […]

Gdy klocek hamulcowy ściera się zbyt szybko…

Klocek hamulcowy musi się ścierać. Jednak, gdy dzieje się to zbyt szybko, świadczy to o błędzie – albo mechanika montującego klocki w samochodzie, albo użytkownika, który nadmiernie obciąża układ hamulcowy. Samochód średnio powinien pokonać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów zanim grubość okładzin ciernych klocka hamulcowego spadnie do minimalnego poziomu, przy którym zalecana jest wymiana na nowy. „Średnio”, […]

Textar poszerza ofertę klocków, tarcz i bębnów hamulcowych

Oferta marki Textar została poszerzona o nowe referencje klocków, tarcz i bębnów hamulcowych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Osiem nowych referencji uzupełniło ofertę klocków hamulcowych marki Textar przeznaczonych do przedniej osi m.in. Audi A6 (w tym kombi), Hyundaia i10, Forda Transita, Mercedesa Klasy E (W205) i Klasy S (W222) oraz Toyoty Land Cruiser. Ten […]

Ta marka jako pierwsza opracowała hamulce tarczowe

Choć na pierwszy rzut oka tarcza hamulcowa z lat 50. ubiegłego wieku i współczesna mogą wyglądać bardzo podobnie, to metalurgiczny wyścig producentów wciąż trwa. Textar wynalazcą hamulców tarczowych Pierwsza połowa XX wieku to czas hamulców bębnowych. Jednak rosnące osiągi aut i ich coraz większa masa sprawiły, że to sprawdzone rozwiązanie zaczęło być po prostu niewystarczające. […]

Tarcze TEXTAR do Citroena i Peugeota

TEXTAR poszerzył swoją ofertę o tarcze hamulcowe do bliźniaczych modeli produkowanych przez Grupę PSA. Dwie nowe pozycje obejmują tarcze hamulcowe do przedniego zawieszenia w osobowych odmianach Citroena Jumper i Peugeota Boxer produkowanych od 7/2015. W obu przypadkach przeznaczone są do wersji wzmocnionej wyposażonej w – cieszący się dużą popularnością – silnik wysokoprężny 2.0 HDi o […]

Klocki, które nie pylą. Czy to możliwe?

Sprawdzone w dostawach na pierwszy montaż, klocki Epad coraz lepiej radzą sobie na aftermarkecie. Argumentami producenta są: wysoka trwałość, minimalne pylenie i cisza w czasie hamowania. Takie zresztą były oczekiwania producentów samochodów marek premium, którym próbowali sprostać inżynierowie firmy Textar – teraz można kupić takie klocki hamulcowe do aut popularnych marek. Najnowszej generacji mieszanka cierna […]

Klocki TEXTAR do Mercedesa AMG

Fabryczna modyfikacja przeprowadzana przez firmę AMG obejmuje m.in. zawieszenie i układ hamulcowy. TEXTAR wprowadza właśnie do swojej oferty klocki hamulcowe do kilku takich modeli. Modele Mercedesa ze znaczkiem AMG wyróżniają się bardzo dynamicznymi osiągami. Do takich samochodów potrzebny jest zdecydowanie efektywniejszy układ hamulcowy, od tego stosowanego w wersjach seryjnych. Firma TEXTAR wprowadza do swojej oferty […]

Nowe referencje TEXTAR

Pięć kolejnych referencji wzbogaciło ofertę firmy TEXTAR. Nowości obejmują klocki i tarcze hamulcowe oraz elementy do ich mocowania. Dwie pierwsze nowości to kompletne zestawy do montażu klocków hamulcowych w przednim zawieszeniu. W przypadku Cadillaca CTS (03/02-) mają one 182,5 mm długości, 56,7 mm wysokości i 15,3 mm grubości, do BMW i3 (08/13-) z zaciskami Lucas […]

TEXTAR jest jedną z marek należących do grupy TMD Friction. Jest producentem elementów układu hamulcowego pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Firma została założona w Niemczech, w drugiej dekadzie XX wieku. Jest jednym z największych dostawców klocków i tarcz hamulcowych w Europie – zarówno na rynek pierwszego montażu (OE) jak i na rynek wtórny (aftermarket). Produkty TEXTAR zbierają dobre opinie klientów z polskiego rynku części, a katalog marki wciąż się poszerza. Poza podstawowymi elementami układu hamulcowego, TEXTAR rozwija ofertę smarów (popularny smar CeraTec), płynów hamulcowych oraz narzędzi do obsługi hamulców. Na rynku polskim TEXTAR prowadzi także program szkoleniowy dla mechaników TEXTAR Brake Clinic. Więcej informacji na temat marki i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.