Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
15:09 Nowy środek smarny od Castrola na rynku 11:17 Znamy wyniki finansowe producenta opon 10:07 Samochody elektryczne coraz częściej w ogniu. Jak zachować się podczas pożaru lub kolizji z udziałem elektryków? 09:55 SBS Automotive zatrudnia nowych managerów. Zajmą się Europą Wschodnią. 09:35 Marelli przygotowuje warsztaty do sezonu klimatyzacji

TEXTAR

Uwaga na DTV! Jak temu zapobiec i uniknąć problemów z układem hamulcowym?

Jednymi z najczęstszych problemów z układem hamulcowym są drgania, wibracje oraz hałas podczas jazdy.  Często jest to spowodowane nieprawidłową wymianą hamulców. Niestety może to doprowadzić do DTV, czyli odchylenia w grubości tarczy hamulcowej. Jeśli usterka nie zostanie naprawiona, z czasem może przerodzić się w kolejne problemy, które mogą negatywnie wpłynąć na skuteczność hamowania.

Docieranie tarcz i klocków hamulcowych

Zasady docierania tarcz i klocków hamulcowych są ważne dla zapewnienia prawidłowego działania układu hamulcowego pojazdu oraz przedłużenia żywotności tych elementów. Textar przedstawia kilka kluczowych informacji na ten temat.

TMD Friction przejęte przez AEQUITA

TMD Friction, to firma specjalizująca się w produkcji układów hamulcowych dla branży motoryzacyjnej, jest właścicielem marki TEXTAR. Właśnie zakończyła się procedura zmiany właściciela TMD, a do zespołu zarządzającego dołączył Robert Roiger, partner AEQUITA jako współdyrektor generalny.

Kierunkowe klocki hamulcowe – czy warto je stosować?

Konstruktorzy samochodów poświęcają dużo czasu i uwagi na zapewnienie komfortu użytkowania swoich pojazdów. Jedną z podstawowych kwestii do rozwiązania jest ograniczanie niepokojących, uciążliwych dźwięków dochodzących z auta. W celu ograniczania drgań i wynikających z nich hałasów dochodzących z układu hamulcowego opracowano kierunkowe klocki hamulcowe.

Producenci klocków hamulcowych a norma Euro7

Norma emisji spalin Euro 7 po raz pierwszy w historii obejmie poza układem napędowym także zanieczyszczenia generowane przez elementy cierne układu hamulcowego. Marka Textar, oferująca między innymi klocki i tarcze hamulcowe, pracuje nad odpowiednimi rozwiązaniami dotyczącymi tych kwestii.

Producent układów hamulcowych ponownie partnerem rekordu Polskiego Fiata 125p

W czerwcu odbędą się obchody 50. rocznicy ustanowienia przez załogę wyjątkowego Polskiego Fiata 125p trzech światowych rekordów prędkości w jeździe non stop. Podobnie jak w 1973 roku, będzie partnerem tego wydarzenia będzie firma Textar.

Rodzaje mieszanek ciernych w klockach hamulcowych są różne w zależności od regionu

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że skład mieszanki ciernej klocków hamulcowych może być różny w zależności od regionu, w którym są one oferowane. Kwestię tę wyjaśnia producent klocków hamulcowych – TEXTAR.

Firma Textar podsumowała rok 2022

Rok 2022 ponownie wystawił działalność firm z branży motoryzacyjnej na próbę. Mimo nowych wyzwań w postaci rosnących kosztów czy problemów z dostępnością towarów, firma TMD Friction zrealizowała swoje założenia na ten okres.

Emocje i wiedza podczas Textar Brake Clinic

Textar Brake Clinic to event szkoleniowy dla mechaników samochodowych. Trzecia edycja wydarzenia odbyła się na początku października na torze Driveland w Słabomierzu.

TEXTAR jest jedną z marek należących do grupy TMD Friction. Jest producentem elementów układu hamulcowego pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Firma została założona w Niemczech, w drugiej dekadzie XX wieku. Jest jednym z największych dostawców klocków i tarcz hamulcowych w Europie – zarówno na rynek pierwszego montażu (OE) jak i na rynek wtórny (aftermarket). Produkty TEXTAR zbierają dobre opinie klientów z polskiego rynku części, a katalog marki wciąż się poszerza. Poza podstawowymi elementami układu hamulcowego, TEXTAR rozwija ofertę smarów (popularny smar CeraTec), płynów hamulcowych oraz narzędzi do obsługi hamulców. Na rynku polskim TEXTAR prowadzi także program szkoleniowy dla mechaników TEXTAR Brake Clinic. Więcej informacji na temat marki i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.