Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
18.10 Oleje znanego producenta będą od teraz sprzedawane w butelkach pochodzących z recyklingu 18.10 Clarios inwestuje w Altris. Rozwój nisko napięciowych akumulatorów sodowo-jonowych dla pojazdów. 18.10 Moment dokręcenia świec w samochodzie. Dlaczego to jest ważne? 18.10 Ważny apel branży do KE – przyspieszcie prace w sprawie dostępu do danych! 17.10 SKV Części Samochodwe wprowadza nowość. To stylizowane obudowy lusterek do BMW.

TEXTAR

Przyczyny i skutki bicia bocznego tarczy hamulcowej – webinar Textar

Marka Textar zaprasza na webinar techniczny poświęcony zjawisku bicia bocznego tarczy hamulcowej. Odbędzie się w on czwartek, 10 października. Informujemy, w jaki sposób można wziąć w nim udział.

Uwaga na DTV! Jak temu zapobiec i uniknąć problemów z układem hamulcowym?

Jednymi z najczęstszych problemów z układem hamulcowym są drgania, wibracje oraz hałas podczas jazdy.  Często jest to spowodowane nieprawidłową wymianą hamulców. Niestety może to doprowadzić do DTV, czyli odchylenia w grubości tarczy hamulcowej. Jeśli usterka nie zostanie naprawiona, z czasem może przerodzić się w kolejne problemy, które mogą negatywnie wpłynąć na skuteczność hamowania.

Docieranie tarcz i klocków hamulcowych

Zasady docierania tarcz i klocków hamulcowych są ważne dla zapewnienia prawidłowego działania układu hamulcowego pojazdu oraz przedłużenia żywotności tych elementów. Textar przedstawia kilka kluczowych informacji na ten temat.

TMD Friction przejęte przez AEQUITA

TMD Friction, to firma specjalizująca się w produkcji układów hamulcowych dla branży motoryzacyjnej, jest właścicielem marki TEXTAR. Właśnie zakończyła się procedura zmiany właściciela TMD, a do zespołu zarządzającego dołączył Robert Roiger, partner AEQUITA jako współdyrektor generalny.

Kierunkowe klocki hamulcowe – czy warto je stosować?

Konstruktorzy samochodów poświęcają dużo czasu i uwagi na zapewnienie komfortu użytkowania swoich pojazdów. Jedną z podstawowych kwestii do rozwiązania jest ograniczanie niepokojących, uciążliwych dźwięków dochodzących z auta. W celu ograniczania drgań i wynikających z nich hałasów dochodzących z układu hamulcowego opracowano kierunkowe klocki hamulcowe.

Producenci klocków hamulcowych a norma Euro7

Norma emisji spalin Euro 7 po raz pierwszy w historii obejmie poza układem napędowym także zanieczyszczenia generowane przez elementy cierne układu hamulcowego. Marka Textar, oferująca między innymi klocki i tarcze hamulcowe, pracuje nad odpowiednimi rozwiązaniami dotyczącymi tych kwestii.

Producent układów hamulcowych ponownie partnerem rekordu Polskiego Fiata 125p

W czerwcu odbędą się obchody 50. rocznicy ustanowienia przez załogę wyjątkowego Polskiego Fiata 125p trzech światowych rekordów prędkości w jeździe non stop. Podobnie jak w 1973 roku, będzie partnerem tego wydarzenia będzie firma Textar.

Rodzaje mieszanek ciernych w klockach hamulcowych są różne w zależności od regionu

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że skład mieszanki ciernej klocków hamulcowych może być różny w zależności od regionu, w którym są one oferowane. Kwestię tę wyjaśnia producent klocków hamulcowych – TEXTAR.

TEXTAR jest jedną z marek należących do grupy TMD Friction. Jest producentem elementów układu hamulcowego pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Firma została założona w Niemczech, w drugiej dekadzie XX wieku. Jest jednym z największych dostawców klocków i tarcz hamulcowych w Europie – zarówno na rynek pierwszego montażu (OE) jak i na rynek wtórny (aftermarket). Produkty TEXTAR zbierają dobre opinie klientów z polskiego rynku części, a katalog marki wciąż się poszerza. Poza podstawowymi elementami układu hamulcowego, TEXTAR rozwija ofertę smarów (popularny smar CeraTec), płynów hamulcowych oraz narzędzi do obsługi hamulców. Na rynku polskim TEXTAR prowadzi także program szkoleniowy dla mechaników TEXTAR Brake Clinic. Więcej informacji na temat marki i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.