Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13.12 Arabski interes Hitachi Astemo 13.12 OSRAM partnerem konkursu Wyścig Talentów 13.12 Kilka ciekawych faktów o napędach pasowych. MotoFocus TV. 12.12 Zaufany partner w segmencie lekkich pojazdów użytkowych – silna oferta Blue Print 12.12 Jak przebiega wymiana filtra oleju w Isuzu D-Max [FILM]

TEXTAR

Producent zainwestował 1,5 mln euro w stanowisko testowe. Przyczyna to Euro 7.

Stanowiska do badania emisji narzucanych przez normę Euro 7 to już zapotrzebowanie nie tylko producentów silników. Specjalny sprzęt zakupił właśnie jeden z wiodących producentów części do układów hamulcowych.

Kierunkowe klocki hamulcowe – producent zaprasza na webinar

Textar zaprasza mechaników samochodowych do udziału w kolejnym szkoleniu technicznym. W czwartek, 28 listopada, odbędzie się bezpłatny webinar poświęcony kierunkowym klockom hamulcowym.

Klient wyjeżdża po wymianie hamulców. Oprócz “do widzenia” powiedz mu to.

Statystyczny klient warsztatu uważa, że proces wymiany hamulców kończy się wraz z wykonaniem pracy przez mechanika i opuszczeniem przez auto warsztatu. Przekazanie kierowcy odpowiednich wskazówek przez mechanika może być korzystne dla obu stron i zapewnić niezawodną oraz bezpieczną jazdę.

Przyczyny i skutki bicia bocznego tarczy hamulcowej – webinar Textar

Marka Textar zaprasza na webinar techniczny poświęcony zjawisku bicia bocznego tarczy hamulcowej. Odbędzie się w on czwartek, 10 października. Informujemy, w jaki sposób można wziąć w nim udział.

Uwaga na DTV! Jak temu zapobiec i uniknąć problemów z układem hamulcowym?

Jednymi z najczęstszych problemów z układem hamulcowym są drgania, wibracje oraz hałas podczas jazdy.  Często jest to spowodowane nieprawidłową wymianą hamulców. Niestety może to doprowadzić do DTV, czyli odchylenia w grubości tarczy hamulcowej. Jeśli usterka nie zostanie naprawiona, z czasem może przerodzić się w kolejne problemy, które mogą negatywnie wpłynąć na skuteczność hamowania.

Docieranie tarcz i klocków hamulcowych

Zasady docierania tarcz i klocków hamulcowych są ważne dla zapewnienia prawidłowego działania układu hamulcowego pojazdu oraz przedłużenia żywotności tych elementów. Textar przedstawia kilka kluczowych informacji na ten temat.

TMD Friction przejęte przez AEQUITA

TMD Friction, to firma specjalizująca się w produkcji układów hamulcowych dla branży motoryzacyjnej, jest właścicielem marki TEXTAR. Właśnie zakończyła się procedura zmiany właściciela TMD, a do zespołu zarządzającego dołączył Robert Roiger, partner AEQUITA jako współdyrektor generalny.

Kierunkowe klocki hamulcowe – czy warto je stosować?

Konstruktorzy samochodów poświęcają dużo czasu i uwagi na zapewnienie komfortu użytkowania swoich pojazdów. Jedną z podstawowych kwestii do rozwiązania jest ograniczanie niepokojących, uciążliwych dźwięków dochodzących z auta. W celu ograniczania drgań i wynikających z nich hałasów dochodzących z układu hamulcowego opracowano kierunkowe klocki hamulcowe.

TEXTAR jest jedną z marek należących do grupy TMD Friction. Jest producentem elementów układu hamulcowego pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Firma została założona w Niemczech, w drugiej dekadzie XX wieku. Jest jednym z największych dostawców klocków i tarcz hamulcowych w Europie – zarówno na rynek pierwszego montażu (OE) jak i na rynek wtórny (aftermarket). Produkty TEXTAR zbierają dobre opinie klientów z polskiego rynku części, a katalog marki wciąż się poszerza. Poza podstawowymi elementami układu hamulcowego, TEXTAR rozwija ofertę smarów (popularny smar CeraTec), płynów hamulcowych oraz narzędzi do obsługi hamulców. Na rynku polskim TEXTAR prowadzi także program szkoleniowy dla mechaników TEXTAR Brake Clinic. Więcej informacji na temat marki i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.