Menu

TEXTAR

Bicie tarczy hamulcowej – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Tematem naszego nowego szkolenia online będą zagadnienia związane z biciem tarcz hamulcowych – jego przyczyn i skutków. Tym razem szkolenie odbędzie się w języku angielskim. Poprowadzi je specjalista marki TEXTAR.

Nowe referencje klocków hamulcowych Textar

Właściciele wybranych modeli Jaguara, MAN-a, Mercedesa oraz Volkswagena mogą już skorzystać z oferty klocków i tarcz hamulcowych Textar. Wszystkie komunikowane są jako F1rst to market, co oznacza, że Textar jako pierwszy producent wprowadził je na rynek części zamiennych.

Event szkoleniowy Textar Brake Clinic na torze DRIVELAND za nami

16 października odbył się event szkoleniowy Textar Brake Clinic na torze Driveland Tomasza Kuchara. O udział w tym wydarzeniu rywalizowali mechanicy z całej Polski, w ramach akcji sprzedażowej dla klientów marki Textar.

GaraShield – nowe narzędzie dla warsztatów od TMD Friction

TMD Friction zamierza zmienić podejście warsztatów do konceptów cyfrowych, dzięki nowemu oprogramowaniu GaraShield. Może być ono używane bezpośrednio przy pojeździe i cyfrowo wspiera poszczególne etapy pracy.

Tarcze hamulcowe Textar w nowym opakowaniu

TMD Friction opracował nowe, bardziej przyjazne dla środowiska opakowanie tarcz hamulcowych Textar do samochodów osobowych. To rozwiązanie ograniczy zużycie plastiku aż do 40 ton rocznie, co pozwoli znacząco zredukować ślad ekologiczny elementów układu hamulcowego.

Nowy zestaw stożkowych pierścieni adaptacyjnych Textar

Każda naprawa hamulców powinna obejmować sprawdzenie, czy bicie tarczy hamulcowej mieści się w zakresie tolerancji podanej przez producenta pojazdu/ układu hamulcowego. Ma to zapobiec biciu bocznemu tarczy podczas hamowania z wyższych prędkości. Nawet niewielkie odchylenia (niektórzy producenci pojazdów dopuszczają tolerancję tylko 0,03 mm) mogą prowadzić do wibracji, które powodują hałas i odczuwalne drgania na kierownicy.

Tarcze Textar z oznaczeniem F1rst to Market

F1rst to market – w ten sposób Textar informuje o nowościach, które jako pierwszy z producentów wprowadza na niezależny rynek części zamiennych. Spośród 20 nowych tarcz w ofercie, 12 z nich posiada ten status.

TMD Friction zwiększa asortyment do aut zelektryfikowanych

Elektromobilność od kilku lat jest niezmiennie głównym tematem w przemyśle motoryzacyjnym. Interesuje nie tylko specjalistów i inżynierów zajmujących się rozwojem technologii, ale także samych kierowców. Oferta samochodów elektrycznych jest stale poszerzana, a popyt oraz rejestracje nowych pojazdów ciągle rosną.

Chemia hamulcowa – zobacz szkolenie firmy TMD dla Czytelników MotoFocus.pl

Za nami kolejne szkolenie online, na żywo dla Czytelników naszego portalu. Poprowadził je specjalista firmy TMD Friction, Wojciech Sokołowski. Tematyką kursu była tym razem chemia hamulcowa oraz jej zastosowanie.

9 nowych referencji klocków hamulcowych Textar

Od miejskiej Corsy, poprzez terenowego Defendera, po sportową Suprę. Textar uzupełnia swoją ofertę klocków hamulcowych do kolejnych sześciu modeli samochodów osobowych.

TEXTAR jest jedną z marek należących do grupy TMD Friction. Jest producentem elementów układu hamulcowego pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Firma została założona w Niemczech, w drugiej dekadzie XX wieku. Jest jednym z największych dostawców klocków i tarcz hamulcowych w Europie – zarówno na rynek pierwszego montażu (OE) jak i na rynek wtórny (aftermarket). Produkty TEXTAR zbierają dobre opinie klientów z polskiego rynku części, a katalog marki wciąż się poszerza. Poza podstawowymi elementami układu hamulcowego, TEXTAR rozwija ofertę smarów (popularny smar CeraTec), płynów hamulcowych oraz narzędzi do obsługi hamulców. Na rynku polskim TEXTAR prowadzi także program szkoleniowy dla mechaników TEXTAR Brake Clinic. Więcej informacji na temat marki i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.