Na torze Driveland, obiekcie należącym do Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara, odbyła się druga edycja szkolenia Textar Brake Clinic. Wzięli w niej udział mechanicy będący laureatami promocji sprzedażowej marki TEXTAR.
Szkolenia techniczne pod okiem specjalistów
Zaproszeni mechanicy spędzili cały dzień na torze Driveland, gdzie mieli możliwość doskonalenia swoich umiejętności w zakresie obsługi układu hamulcowego oraz bezpiecznej jazdy samochodem. Zebranych podzielono na kilka grup, każda z nich musiała zaliczyć wszystkie “stacje szkoleniowe”. Na niektórych z nich toczyła się rywalizacja, a nagrodę dla najlepszych stanowił przelot śmigłowcem, sterowanym przez samego Tomasza Kuchara.
– Impreza podsumowuje szkolenia, które do tej pory przeprowadziliśmy, jak i jest formą nagrody dla klientów, którzy wzięli udział w naszej akcji promocyjnej. Jej warunki były zróżnicowane – braliśmy pod uwagę wolumeny zakupowe, wzrosty zakupów itp. – formułując zasady chcieliśmy zapewnić równe szanse wszystkim klientom, pracującym na co dzień na produktach TEXTAR. Obecnych tu dziś, jak i wszystkich innych mechaników chcemy poprzez dzisiejsze wydarzenie zachęcić do udziału w szkoleniach Textar Brake Clinic. – powiedziała Joanna Krężelok, Dyrektor Oddziału TMD Friction Services w Polsce.
Stacja techniczna Textar Brake Clinic
Zaproszeni przez firmę TEXTAR mechanicy mieli okazję udowodnić swoje kompetencje w zadaniu, polegającym na prawidłowej wymianie tarczy i klocka hamulcowego. Dodatkowym utrudnieniem były specjalnie wygenerowane usterki i błędy montażowe, które mechanicy mieli wykryć, aby otrzymać dodatkowe punkty za zadanie. Rywalizacja była zaciekła, a sam serwis układu hamulcowego – choć jest codziennością dla niemal każdego warsztatu – okazał się skomplikowaną i pełną pułapek czynnością. Nadal jest to procedura, w której ściera się ze sobą wiele mitów i przyzwyczajeń montażowych, niekoniecznie pożądanych dla wykonania poprawnej naprawy.
Wirtualna rzeczywistość TEXTARA
Kolejna atrakcja czekająca na mechaników była wirtualna. Polegała na wykonaniu optymalnej mieszanki klocków hamulcowych w świecie wideo. Każdy z uczestników przenosił się do animacji 3D za pomocą specjalnych okularów i joysticków. Wykonane klocki były testowane na wirtualnym torze, a za ich wytrzymałość przyznawane były punkty.
Ci, którzy czekali na swoją kolej do wzięcia udziału w grze, mogli skorzystać ze stacjonarnego symulatora hamowania awaryjnego oraz symulatora dachowania. Będący na miejscu instruktor tłumaczył zebranym rolę prawidłowego zapięcia pasów w sytuacjach awaryjnych. Ewentualne błędy w tym zakresie, za sprawą symulatorów, każdy z uczestników mógł odczuć “na własnej skórze”. Oczywiście przy zachowaniu odpowiednich proporcji, gdyż tego typu symulacje dają obraz zdarzeń w zwolnionym tempie, w porównaniu do wypadków w prawdziwym świecie.
Emocje na torze DRIVELAND
Techniczne segmenty dnia szkoleniowego TEXTAR były dla mechaników interesujące, ale nie oszukujmy się – większość z gości czekała przede wszystkim na przejazdy po torach Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara. Dla uczestników przygotowano kilka zadań. Pierwszym z nich było hamowanie awaryjne na płycie poślizgowej. W pojeździe wjeżdżającym na płytę, za pomocą specjalnego szarpaka, wprawiano w poślizg tylne koła. Zadaniem kursanta było wyprowadzenie auta z poślizgu i zatrzymanie go. Wszystko oczywiście pod okiem instruktora.
Kolejny test to przejazd i hamowanie na eliptycznym torze, celowo wykonanym wbrew sztuce budowania dróg. Jak podkreślał Tomasz Kuchar podczas otwarcia dnia szkoleniowego, wiele zakrętów w Polsce nie spełnia kryteriów bezpieczeństwa pod względem nachylenia. Efektem są liczne punkty, w których kierowcy wypadają z drogi, zwłaszcza przy wyższej prędkości jazdy. Na specjalnie wykonanym torze można było zmierzyć się z tego typu zakrętami i sprawdzić, jak zachowuje się w nich samochód.
Najbardziej emocjonującym zadaniem dla uczestników był przejazd po torze testowym, zawierającym przeszkody, superszybkimi Mercedesami AMG, dostarczonymi specjalnie dla TEXTAR przez lokalnego dealera Mercedes-Benz. Do dyspozycji uczestników były dwa samochody. Każdy uczestnik, po kilku próbach zapoznawczych, wykonywał okrążenie toru na czas. Wyniki przejazdów z obu samochodów były sumowane. Zwycięzcy klasyfikacji, wraz ze zwycięzcami zmagań w zadaniu polegającym na wymianie hamulców, odbyli lot helikopterem z Tomaszem Kucharem.
Szkolenia TEXTAR na co dzień
Event szkoleniowy TEXTAR odbył się w piątek, 8 października 2021 r. Z nieoficjalnych informacji od organizatorów wiemy, że firma ma w planach kontynuację projektu także w przyszłym roku. Tymczasem zachęca do udziału w swoich szkoleniach:
– Większość szkoleń stacjonarnych koordynujemy z naszymi dystrybutorami. Każdy mechanik, który zgłosi taką potrzebę u swojego dystrybutora może uzyskać dostęp do naszego szkolenia na miejscu, we własnym warsztacie. Oczywiście warsztat musi wówczas spełniać odpowiednie kryteria pod względem wyposażenia, by takie szkolenie mogło się tam odbyć. – powiedziała Joanna Krężelok, Dyrektor Oddziału TMD Friction Services w Polsce. – Jeżeli warsztat nie ma warunków do przeprowadzenia szkolenia, może zawsze skorzystać z naszych kursów online. W przeszłości nieco sceptycznie podchodziliśmy do tej formy szkoleń, obawialiśmy się czy spełni ona oczekiwania naszych klientów. Włożyliśmy jednak w ten koncept dużo pracy i efekt okazał się dla nas zadowalający. Nasze webinary cieszą się rosnącą liczbą uczestników, co motywuje nas do dalszego działania w tym zakresie. Dodam tylko, że webinary są dostępne za darmo, za pośrednictwem naszej platformy.
Komentarze