Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SKF

Promocja SKF Wyścig o Wyścig!

Firma SKF zaprasza do wzięcia udziału promocji SKF rolek i napinaczy VKM i VKMA/C/S. Promocja trwa od 16 kwietnia do 16 lipca 2007 r. Podstawą do wzięcia udziału w promocji jest przesłanie kuponu promocyjnego stwierdzającego zakup zestawów VKM lub VKMA/C/S o wartości 30 punktów SKF. 1 zestaw VKM = 1 punkt SKF, 1 zestaw VKMA/C/S […]

Zalecenia dot. montażu automatycznego napinacza

Firma SKF prezentuje zalecenia dot. montażu automatycznego napinacza. W czasie wymiany automatycznego napinacza silnik MUSI mieć temperaturę pokojową. Automatyczny napinacz zaprojektowany jest tak, by kompensować zmiany wymiarów bloku silnika powodowane rozszerzalnością cieplną. Dlatego też montaż automatycznego napinacza na ciepłym silniku spowoduje, że napinacz nie będzie mógł funkcjonować prawidłowo. Większość automatycznych napinaczy posiada kołek ustalający na […]

Poradnik SKF – Czasochłonna naprawa silnika

Czas potrzebny, aby dostać się do układu napędu rozrządu, jeszcze przed faktyczną wymianą części, może być bardzo długi. Wielokrotnie demontaż zajmuje więcej czasu, niż faktyczna naprawa. Przykładem może tu być silnik 1.9 TDI o kodzie AWX wykorzystywany w modelu VW Passat . Silnik ten jest zamontowany wzdłużnie i aby mieć możliwość wykonywania dowolnych czynności na […]

Właściwa regulacja napinacza i koła pasowego

SKF prezentuje informacje na temat właściwej regulacji napinacza i koła pasowego w samochodzie Renault Master 2.5 D, silnik SOFIM. Renault MASTER 2.5l D jest bardzo popularnym samochodem dostawczym wykorzystującym silnik SOFIM. Silnik ten został zaprojektowany na początku lat 90-tych i jego układ rozrządu wydaje się być dość prosty. Jednak przy wymianie układu rozrządu należy zwrócić […]

Premium Racing – nowa promocja w Focie

Dogoń własne marzenia i wygraj weekend pełen adrenaliny i ekstremalnych wrażeń. Pojedź na wyścig Formuły 1 w Budapeszcie i kibicuj z nami Robertowi Kubicy. Od 1 kwietnia do 30 czerwca 2007 w firmie Fota S.A. trwa promocja produktów Premium. Każdy ma szansę wygrać wiele atrakcyjnych nagród, w tym nagrodę główną wyjazd na wyścig Formuły 1 […]

Analiza usterek

SKF prezentuje analizę najczęściej popełnianych błędów przy wymianie części. Łożysko koła – niewłaściwy moment dokręcenia To łożysko koła zostało zamontowane niewłaściwie. Woda dostała się do jego wnętrzna przez zewnętrzną uszczelkę (Rys. W1), powodując korozję. Widać ślady tego, że łożysko nie zostało zamontowane z właściwym momentem dokręcenia, ponieważ na powierzchni zewnętrznej strony wewnętrznego pierścienia widać korozję […]

Analiza usterek

SKF prezentuje analizę najczęściej popełnianych błędów przy wymianie części. Górne mocowanie kolumny zawieszenia – za słabo dokręcona kolumna To górne mocowanie kolumny (Rys. 1) nie działało tak, jak powinno, ponieważ kolumna była niewłaściwie dokręcona. W środku widać (strzałki na Rys. 1), że kolumna była luźna i szlifowała wewnętrzny pierścień łożyska zawieszenia. To powodowało duży hałas. […]

Oryginał czyli od dealera

„Oryginał” – słowo znane każdemu. Ale czy jednakowo kojarzone? Okazuje się, że wbrew pozorom posiada nie tylko wiele znaczeń, ale także wywołuje różne skojarzenia, zarówno pozytywne jak i negatywne. Zgodnie z zapowiedzą z zeszłego tygodnia, dziś przedstawiamy Państwu ciekawe skojarzenia ze słowem „oryginał”.    Proszę powiedzieć z czym kojarzy się Panu/Pani słowo ”oryginał”? Odsetki nie […]

Zestawy układu zawieszenia, teraz z uszczelką

Zestawy VKD 35017 T i VKDA 35313 zawierają teraz także uszczelki. Uszczelka ta zakładana jest na łożysko i chroni je przed pyłem i innymi zanieczyszczeniami. W czasie wymian amortyzatora i górnego mocowania kolumny firma SKF zauważyła, że uszczelka ta była całkowicie zniszczona. Tak więc chociaż zestawy OES nie zawierają tej ważnej części, zaleca się wymianę […]

Nowa konstrukcja napinacza VKM 31018

Koncern VAG zmienił konstrukcję napinacza do silników diesla. Nowe i stare napinacze można stosować wymiennie, za wyjątkiem jednej śruby mocującej (zob. zdjęcie poniżej). Zgodnie z zaleceniami OE, firma SKF będzie teraz dostarczać najnowszą wersję. Aby możliwe było poprawne zamontowanie VKM 31018 we wcześniejszych modelach, do tego napinacza SKF dołącza również nową dłuższą śrubę.  

SKF to jeden z najbardziej znanych na świecie producentów łożysk tocznych. Firma opracowuje, konstruuje i masowo produkuje łożyska, uszczelnienia oraz systemy smarowania. Duża część produkcji firmy jest związana z rynkiem motoryzacyjnym. Szwedzka marka dostarcza łożyska na pierwszy montaż do fabryk samochodów, a także na rynek wtórny części (aftermarket). Od pewnego czasu, SKF poza łożyskami dostarcza także części układu rozrządu, takie jak paski i pompy wody. O skali działalności firmy świadczy posiadanie przez nią ponad 100 fabryk w różnych częściach świata (oczywiście nie wszystkie z nich zajmują się produkcją na potrzeby motoryzacji). Katalog łożysk i innych produktów SKF jest stale poszerzany. O produktach firmy można przeczytać więcej w artykułach z tej kategorii.